Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@01:21:35 GMT

فواید روزه داری برای سلامت بدن

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۱۹۸۷

فواید روزه داری برای سلامت بدن

چنانچه روزه‌داری به طور صحیح انجام گیرد، می‌تواند سلامت جسم و روان افراد را حتی در طول ۱۱ ماه دیگر سال تضمین کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روزه داری در بسیاری از ادیان و مذاهب همچون مسیحیت، اسلام و یهودیت تاکید شده است. روزه، استراحتی برای دستگاه‌های داخلی بدن است، زیرا اعضای بدن در صورت خستگی و کار مداوم نمی‌توانند به درستی از پس مسئولیت‌های خود برآیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش شما را با فواید روزه داری آشنا می‌کنیم؛

تأثیر روزه بر بدن افراد

روزه‌داری کاملاً با گرسنگی کشیدن متفاوت است و چنانچه به درستی انجام گیرد، می‌تواند ضامن سلامت جسم و روان در طول ۱۱ ماه بعدی سال باشد. به گفته کارشناسان، روزه یک درمان طبیعی برای زدودن تمامی سموم و ضایعات بدن محسوب می‌شود که علاوه بر استراحت معده به پاکسازی دستگاه گوارش، تصفیه خون، سم زدایی کبد و عملکرد صحیح کلیه‌ها منجر می‌شود.

تندخویی روزه داران به علت رعایت نکردن اصول خوردن سحری

بررسی‌های محققان نشان داده‌ که تندخویی و عصبانیت برخی افراد به دلیل رعایت نکردن اصول اساسی خوردن سحری رخ می‌دهد، زیرا پرخوری در هنگام صرف وعده غذایی سحر، باعث می‌شود که بدن در طول روز برای جذب آب بیشتر فعال شود و این امر بر اعصاب تأثیر مستقیم می گذاد. 

روزه‌داری صحیح چیست؟

روزه‌داری صحیح به معنای دریافت خوراکی‌های مفید حاوی ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها، فیبر و مواد معدنی در طول وعده‌های غذایی سحری و افطار است که همگی برای سلامت بدن و عملکرد مناسب اعضای آن مفید هستند. جالب است بدانید که علم پزشکی راز سلامتی بدن و طول افراد را در میزان غذای دریافتی می‌داند و معتقد است که مصرف غذای کمتر باعث سلامت و طول عمر بالاتر می‌شود.

چرا روزه داری باعث سلامت بدن می‌شود؟

روزه داری باعث دریافت میزان مواد غذایی کمتر و مفیدتر می‌شود؛ بنابراین نقش چشمگیری در حفظ سلامت بدن دارد. در واقع بدن افراد در طول ۱۱ ماه با انواع مواد مضر مواجه شده است. به این ترتیب در هنگام روزه داری، چربی‌های دریافتی مازاد که به عنوان گلیکوژن ذخیره شده است، مصرف و از تجمع بیش از حد چربی در بدن پیشگیری می‌شود؛ روزه گرفتن به کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کند و انرژی لازم برای عضلات بدن فراهم می‌شود. همچنین در طول سال، معده هرگز خالی نبوده و کبد برای هضم غذا به طور مداوم مجبور شده تا از صفرا استفاده کند. درنتیجه دریافت حجم کمتر غذا می‌تواند به این دو عضو حیاتی بدن کمک کند. همچنین دستگاه گوارش بدن می‌تواند در زمان روزه داری برای مدت یک ماه استراحت کند و با تجدید قوا به انجام مسئولیت‌های خود بپردازد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیماران کبدی دستگاه گوارش روزه داری سلامت کاهش کلسترول خون ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات حساس از نجات نوزاد ۳ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم

اپراتور هلال احمر قم در پی تماس تلفنی یک فرد با شماره ۱۱۲ (مرکز کنترل عملیات اضطراری هلال‌احمر)، مبنی بر پریدن شیر در گلوی نوزاد و بند آمدن راه نفسش، با راهنمایی‌های خود جان نوزاد را نجات داد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075141 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تبدیل شانزه‌لیزه به محوطه پیک‌نیک رایگان یک‌روزه
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ۳ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها