Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار هادیانفر با بیان اینکه ۱۱میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد گفت: ۹ میلیون از این تعداد در سن فرسودگی هستند.

سردار «سید کمال هادیان فر» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی  خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های پلیس در خصوص موتورسیکلت ها در سال جاری گفت: براساس برنامه ششم توسعه که از سوی دولت ابلاغ شده کاهش یک کشته به ازای ۱۰ هزار وسیله نقلیه ملاک عمل است که ما امسال به ۴۰ درصد این کاهش دست یافتیم، با توجه به هدف گذاری صورت گرفته در راستای کاهش کشته ها ی تصادفات در سال 98 نیاز است که همه دستگاه ها در این زمینه کمک ها و برنامه ریزی های لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس پلیس راهور ناجا بیان کرد: از سال 85 تاکنون (14 سال) به طور متوسط و در بهترین شرایط 812 نفر در کشته ها کاهش داشتیم، مضاف بر اینکه در سال گذشته 1.3 درصد و در سال 76، 1.7 درصد افزایش کشته داشتیم، منتهی نکته ای که در بحث کاهش دو هزار نفری کشته ها قرار است در سال جاری داشته باشیم این است که سهم موتورسیکلت 22 درصد، عابران پیاده 27 درصد و خودروهای سبک و سنگین ۵۱ درصد است که باید با برنامه ریزی های صورت گرفته اقداماتی در جهت کاهش آنها انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه میزان کشته ها در نقاط مختلف کشور یکسان نیست، تصریح کرد: در استان های گیلان و مازندران 81 درصد جان باختگان مربوط به عابران و موتورسیکلت سواران است این در حالی است که این عدد در مناطق جنوبی کشور کمتر شده و در تهران نیز نسبت به شمال کمتر است لذا طبیعی است اگر ما بخواهیم برنامه دو هزار کاهش کشته را 12 درصد نسبت به کل اجرا کنیم باید برای عابران، موتورسیکلت سوارها و خودروهای سبک و سنگین برنامه های مناسبی اتخاذ کنیم.

 

رییس پلیس راهور ناجا در ادامه افزود: در اجرایی کردن این برنامه رانندگان حرفه ای ناوگان حمل و نقل عمومی، تاکسی ها، اتوبوس ها و خودروهای سنگین نقش اجتناب ناپذیری دارند که بایستی در این راه ما را یاری کنند.آمار تصادفات در وسایل نقلیه عمومی ۱۰ درصد، وانت شش صدم درصد و اتوبوس و مینی بوس ۵.۵ درصد سایر وسایل است که نشان می‌دهد در بحث حمل مسافر وضعیت بسیار مطلوبی را پیدا کردیم.

 

سردار هادیان فر با بیان اینکه 33 دستگاه در این زمینه مسئول هستند، اظهار کرد: صدا و سیما یکی از دستگاه های مهم و تاثیرگذار است که می تواند با فرهنگ سازی و تغییر رفتار در جامعه نقش مهمی در کاهش تصادفات رانندگی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه ۱۱میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد، بیان کرد: 9 میلیون از این تعداد در سن فرسودگی هستند، و ۲میلیون و ۳۱۶ هزار وسیله نقلیه اسقاط شده است.در واقع ارابه مرگی برای راکبان محسوب می شوند لذا نیاز است که ابتدا راکبان در راستای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی این موتورها را ترمیم کنند تا هم در حفظ جان خود و هم در کاهش کشته ها نقش مهمی را ایفا کنند.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان ماه مبارک رمضان مرحله کشوری مجلس مشهد برنامه های ماه رمضان خبرگزاری شبستان رمضان مراسم اختتامیه کاهش کشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار

محمد آئینی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز شورا‌های اسلامی با محوریت مشارکت در بازآفرینی شهری در شهر گلستان، با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری مسئله‌ای فانتزی نیست، اظهار داشت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بنا‌های ناپایدار و بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه ۲۲۴ هزار بنای ناپایدار در استان تهران وجود دارد، افزود: در استان تهران با توجه به اهمیت رسیدگی به بافت فرسوده و رعایت ایمنی مسئولین باید نگران فرسودگی بنا‌ها و خانه‌های نا ایمن باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در حین وقوع زلزله خانه‌های نا ایمن تخریب و فاجعه به وجود می‌آید تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر ۱۰ میلیون نفر از جمعیت شهری در کشور در معرض خطر قرار دارند.

آئینی با انتقاد از عدم احیای بافت‌های فرسوده و معابر تنگ در برخی شهر‌های کشور گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده توسط دولت انجام نمی‌شود و باید سرمایه‌گذاران و مردم در این مهم مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بهترین خدمت مسئولین حفظ جان مردم است گفت: مدیران و مسئولین مردم را برای ساخت واحد‌های مسکونی ایمن تشویق کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس‌جمهور دستور تشویق مردم به احیای بافت فرسوده را داده است، عنوان کرد: ایجاد بسته‌های تشویقی توسط شهرداری‌ها می‌تواند خانه‌های نا ایمن و فرسوده را احیا کند و هر بنای فرسوده که در کشور تخریب می‌شود به تعداد واحد‌های مسکونی ایمن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به عدم آگاهی ۷۰ درصد مردم در احیای بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: مردم در احیا و نوسازی بافت فرسوده حق دارند حداقل از ۵۰ درصد تخفیف‌ها بهره‌مند شوند و تخفیف‌ها باید تا ۱۰۰ درصد نیز عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه ۹۲ درصد پروانه‌های ساخت احیای بافت فرسوده در شهر تهران و فقط ۸ درصد در شهرستان‌های استان تهران صادر شده است، گفت: پروانه‌های ساخت باید ظرف حداکثر ۳ ماه برای مردم صادر شود.

شهرداری‌ها به دنبال درآمدزایی در بافت فرسوده نباشند

در ادامه میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تأکید بر نقش مؤثر شورا‌ها در توسعه شهر‌ها اظهار داشت: بخشودگی و تخفیف عوارض یکی از مسائلی است که شورا می‌تواند مردم را با تخفیف مناسب در توسعه شهر و احیای بافت فرسوده به میدان آورد.

وی با تأکید بر اقتصادی بودن احیای بافت فرسوده برای مردم توسط شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها نباید به دنبال درآمدزایی از بافت‌های فرسوده باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: شورا‌های اسلامی شهر‌ها در اجرای طرح بازآفرینی شهری تلاش مضاعفی داشته باشند.

غراوی در پایان با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌ها در بافت‌های فرسوده استان تهران خاطرنشان کرد: توسعه سرانه‌های عمومی در کنار اجرای طرح بازآفرینی شهری بسیار حائز اهمیت است.

دیگر خبرها

  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی