Web Analytics Made Easy - Statcounter

« نمکی» با بیان این مطلب که مبنای فعالیت بهداشت و درمان براساس حمایت از تولید داخلی است، گفت: سه درصد از داروهای وارداتی به ایران حدود ۲ و نیم برابر کل تولید ملّی هزینه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سعید نمکی» با حضور در ائین رونمایی از چهار داروی ضد سرطان و دیابت که امروز (17 اردیبهشت) در البرز برگزار شد، گفت: مبنای فعالیت بهداشت و درمان، براساس حمایت از تولید داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب که 2 سیاست را در امر درمان دنبال می کنیم، توضیح داد: نخستین هدف پیشگیری از  بیماری های سرطانی و دوم ساخت این داروهای در داخل ایران است.

 

نمکی شیوه حمایت از تولید ملی را منوط به همبستگی ملی خواند و گفت: باید در سطح ملی با همکاری یکدیگر این تولید ملی را در عرضه آن نیز حمایت کنیم.

 

اجرای برنامه ملی پیشگیری از بیماری های سرطانی

 

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: پیچیدگی تهیه و تأمین داروهای ضدسرطان یکی از دلایل گرانی این دارو است که در حال حاضر سه درصد از داروهای وارداتی به ایران حدود ۲ و نیم برابر کل تولید ملّی دارو هزینه دارد.

 

نمکی با تأمل بر این مطلب که پیشگیری از بیماری های ضد سرطان به واسطه تغییر غذایی و ارتقاء سطح بهداشتی زندگی مردم ممکن می شود، مطرح کرد: با حمایت و پیشتکار فعالان عرصه شرکت های دانش بنیان در داخل کشور می توانیم در زمینه تولید دارو به خودکفایی برسیم.

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان مجلس خبرگزاری شبستان مرحله کشوری مسجد رمضان برنامه های ماه رمضان سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان روزنامه هزینه های دارویی وزیر بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۳۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان غذا و دارو در پاسخ به برخی گلایه‌ها در فضای مجازی مبنی بر دسترسی نداشتن به تعدادی از داروها، به تک نسخه‌ای یا مسافرتی بودن آنها اشاره و تاکید کرد: سازمان غذا و دارو صرفاً مکلف به تأمین داروهای موجود در فهرست رسمی کشور است.

وی افزود: بر اساس بند پ ماده ۷۲ قانون برنامه ششم توسعه، تجویز داروی خارج از فهرست دارویی توسط پزشکان ممنوع است.

سازمان غذا و دارو درخصوص علت تمایل برخی بیماران برای مصرف داروهای خارجی در حالی که که نمونه داخلی آن با قیمت مناسب‌تر وجود دارد،یادآور شد: این موضوعی فرهنگی است که بخشی از آن به پزشکان هنگام گفت‌وگو با بیماران مرتبط می‌شود که بعضاً بر کیفیت نمونه خارجی تاکید بیشتری دارند و بخشی دیگر به خاطر تصورات غلطی است که در جامعه نسبت به محصول داخلی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، سازمان غذا و دارو از برخی چهره‌های شناخته شده در فضای مجازی که دلسوزانه ممکن است پیگیر تهیه داروهای خارج از فهرست رسمی باشند که تجویز آنها وجاهت قانونی هم ندارد؛ خواست قبل از جمع آوری اطلاعات کامل و جامع از منابع موثق اطلاع رسانی اشتباه و گمراه کننده نداشته باشند.

کد خبر 849018 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم دارو پزشکی

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • حس خوب حمایت