Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@20:49:25 GMT

خطر سقوط آزاد در پل های عابر پیاده بندرعباس!

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۳۷۷۳

خطر سقوط آزاد در پل های عابر پیاده بندرعباس!

راه اندازی پله های برقی در بندرعباس با استقبال چشمگیر مردم روبه رو شد اما در سایه بی نظارتی مسئولان امر در مدت کوتاهی تنها از آن به عنوان عبور و مرور استفاده شد و بعد از آن خراب شده و محکوم به خاموشی گردید و امروزه تبدیل به تهدیدی برای جان شهروندان و کودکان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ امروزه با پیشرفت و گسترش شهر نشینی استفاده از وسایل نقلیه در شهر ها افزایش یافته و این موضوع روند صعودی را در حال پیمودن بوده با این تفسیر احتمال وقوع تصادف برای رهگذران از عرض خیابان ها را نیز افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دهه های اخیر دولتمردان برای عبور دادن امن عابران و با هدف حفظ جان آنها، کنترل ترافیک و امنیت رانندگی درون شهر ها اقدام به ساخت پل های عابر پیاده کرده تا رانندگان با اطمینان خاطر بیشتری در خیابان ها عبور و مرور کنند همچنین شهروندان نیز عبور امن و بدون خطری را به دنبال داشته باشند.

هر چند که راه اندازی پل های عابر پیاده امری ضروری در شهر ها محسوب می شود اما این روزها در شهر بندرعباس وجود پل های عابر پیاده غیر استاندارد تبدیل به چالشی عظیم برای شهروندان شده؛ پل هایی که نه تنها افراد سالمند و زنان باردار نمی توانند از آن عبور کنند بلکه با دارا بودن شیب های تند عبور از آن را برای افراد عادی نیز با دشوار روبه رو ساخته است.

مسئولان برای سهولت در رفت و آمد شهروندان به خصوص سالمندان که عبور و مرور از پل های عابر پیاده برای آنها امری دشوار بود در کنار آن پله های برقی قرار دادند که این اقدام شهرداری قابل تقدیر بوده اما متاسفانه این پله های برقی نه تنها ماندگار نشد بلکه به مرور زمان تبدیل به چالشی عظیم برای شهروندان شده است.

راه اندازی پله های برقی در بندرعباس با استقبال چشمگیر مردم روبه رو شد اما در سایه بی نظارتی مسئولان امر در مدت کوتاهی تنها از آن به عنوان عبور و مرور استفاده شد و بعد از آن خراب شده و محکوم به خاموشی گردید.

وضعیت اسف بار پله های برقی بندرعباس

هر چند که تعداد انگشت شماری از پل های هوایی بندرعباس مجهز به پله برقی بوده اما با وجود خرابی همه آنها مسئولان شهری و عمرانی این شهر در خاموشی به سر می بردند و اقدامی برای بازسازی آنها انجام نمی دهند.

بقعه امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس به عنوان مرکز برنامه های فرهنگی این شهر پل عابر پیاده رو به رو آن از اولین هایی بود که مجهز به پله برقی شد اما تنها زمان کوتاهی بعد از افتتاح آن سالم بوده و در سایه بی نظارتی مسئولان ذیربط رو به خاموشی رفته و تبدیل به معضلی بزرگ شده است.

پل هوایی امامزاده سید مظفر(ع) که دارای دو قسمت پله های ساده و برقی است واحد برقی آن خیلی زود خراب شد و تبدیل به شی بی مصرف گردید و متولیان امر به جای بازسازی آن را رها کرده و  روزانه به خرابی های آن افزوده شد تا جایی که امروزه تبدیل به تهدیدی برای جان شهروندان و کودکان شده است.

ورودی های پله برقی پل سید مظفر سازه های آن خراب و تبدیل به گودال عمیقی شده است که اگر رهگذری بدون توجه از آن عبور کند ممکن بوده در آن سقوط کند که این امر برای کودکان که بازی گوش هستند تهدید به شمار می رود.

پل های عابر پیاده مامنی برای ناامنی

ذاکری، یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه پل های عابر پیاده بندرعباس مامنی برای نامنی است، گفت: پل های هوایی فراوانی در شهر بندرعباس وجود دارد که تنها برای نصب بیلبوردهای تبلیغاتی ساخته شده زیرا هیچ گونه رهگذری از آن عبور نمی کند.

این شهروند با اشاره به پل عابر پیاده بلوار ساحلی که روبه روی بازار روز بندرعباس قرار دارد، گفت: این پل هوایی که در کنار دریا قرار دارد خیلی زود مستهلک و پوسیده می شود هر چند که شهرداری بندرعباس در فصل های مختلف اقدام به رنگ آمیزی آن می کند اما عمق آن پوسیدگی دارد.

ذاکری با بیان اینکه این پل هوایی تبدیل به مکانی برای خواب کارتن خواب های شهر شده است، عنوان کرد: از یک طرف پوسیدگی و طرف دیگر وجود کارتن خواب ها موجب شده که شهروندان خطر عبور از خیابان را به جان بخرند و از این پل ها استفاده نکنند.

پل های هوایی به جای تامین سلامت شهروندان تبدیل به معضلی شده است

امید شهابی، دیگر شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: پل های عابر پیاده فلسفه وجودی آنها امری درست بوده اما این روزها پل های عابر پیاده بندرعباس علاوه بر اینکه استاندارد نبوده بیلبوردهای تبلیغاتی نیز بر روی آن نصب شده که تبدیل به محلی برای تجمع کارتن خواب ها شده است.

این شهروند با اشاره به پل عابر پیاده روبه رو امامزاده سید مظفر(ع) عنوان کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم و افراد زیادی برای انجام اعمال عبادی خود به این مکان مقدس مراجعه می کنند و با توجه به اینکه خیابان های آن برده کشی شده مجبور به عبور از پل های عابر پیاده هستند که وجود گودال های عمیق در پله های برقی آن تهدیدی برای جان شهروندان است.

امیدی افزود: در تاریکی شب اگر فردی نا آشنا با این پل هوایی قصد عبور از آن داشته باشد و متوجه وجود گودال ها نباشد قطعه در این گودال ها سقوط خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر این پل هوایی به جای تامین سلامت شهروندان تبدیل به معضلی برای آنها شده که این امر همت والای مسئولان را می طلبد تا با نظارت و ترمیم پل های عابر پیاده آسودگی خاطر برای عبور از شهروندان ایجاد کنند.

علی ای حال همت والای مسئولان را می طلبد که در کنار پروژه های عظیمی که برای این شهر طرح و اجرا می کنند نظارتی بر پل های عابر پیده داشته باشند تا شهروندان با اطمینان خاطر از آنها عبور کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان

حمیدرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: در حین حفاری در عمق یک و نیم متری در این خیابان یک دیواره تاریخی مشاهده شد که قدمت آن هنوز مشخص نشده است.

وی ادامه داد: میراث‌فرهنگی به این موضوع به عنوان یک پتانسیل نگاه می‌کند و چه بسا پس از آشکارسازی آثار، سایت موزه دیگری در مرکز شهر همدان در معرض دید گردشگران داشته باشیم.

۱۰ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آغاز شد.

عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر به عنوان سومین خیابان و در ادامه پیاده‌راه شدن خیابان‌های منتهی به میدان تاریخی همدان با یکصد میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

صبح امروز و در پی بازدید میدانی خبرنگار مهر از پروژه، متوجه نمایان شدن شواهدی از آثار تاریخی در حین اجرای این عملیات شده و انتظار می‌رود هماهنگی و همکاری بین شهرداری و اداره کل میراث‌فرهنگی همدان سبب حفظ این آثار شود.

کد خبر 6097209

دیگر خبرها

  • کشف یک دیواره تاریخی از یک بنا در همدان
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد
  • احداث ۶ دستگاه پل عابر پیاده در محور‌های پرتردد مازندران
  • شیب سقوط آزاد کاهش موالید کم شده | 76 هزار ماما داریم و فقط 7 هزار پروانه فعال مامایی
  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • همایش پیاده روی خانوادگی در شهر رزن