Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@11:13:23 GMT

درمان سکته مغزی با زغال سنگ!

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۳۹۴۳

درمان سکته مغزی با زغال سنگ!

محققان آمریکایی با تقویت سیستم طبیعی آنتی‌اکسیدان بدن، راهی جدید برای مقابله با برخی از بیماری‌ها نظیر سکته مغزی پیدا کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آسیب‌های مغزی، حملات قلبی و سکته مغزی که هر ساله جان میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان می‌گیرند، همگی در اثر فرایند "استرس اکسیداتیو" اتفاق می‌افتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استرس اکسیداتیو به معنای عدم تعادل سطح رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌های بدن است که یکی از راه‌های مقابله با آن استفاده از شیوه‌های درمان‌ آنتی‌اکسیدانی است.

هنگامی که افراد دچار ضربه مغزی می‌شوند، تعداد رادیکال‌های آزاد در بدن آن‌ها افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه بافت مورد نظر از بین می‌رود. این عدم تعادل می‌تواند عواقب دیگری مانند خطر سکته مغزی یا ابتلا به امراض قلبی را نیز در پی داشته باشد.

هر چند آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی بدن همچون سوپراکسید دیسموتاز آنزیمی (enzyme superoxide dismutase)، مورد حمله رادیکال‌های آزاد موسوم به اکسیژن واکنش پذیر (reactive oxygen species) قرار می‌گیرند، ممکن است تقویت آن‌ها با یک آنتی اکسیدان مصنوعی، شیوه‌ای جدید برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد محسوب شود.

گروهی از محققان دانشگاه رایس در هوستون، مرکز علوم پزشکی تگزاس و دانشکده پزشکی مک گاورن کشف کردند که زغال سنگ، می‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب آنتی‌اکسیدان‌ مصنوعی باشد. آن‌ها پلی اتیلن گلیکول (PEG) را به نقاط کوانتومی زغال سنگ اضافه کردند و دریافتند که این ترکیب می‌تواند سطح استرس اکسیداتیو را کاهش دهند.

دانشمندان با آزمایش نقاط کوانتومی روی سلول‌های زنده نشان دادند که این نقاط قادر به کاهش فعالیت رادیکال‌های آزاد هستند و حتی می‌توانند اثر پراکسید هیدروژن را که یک ماده شیمیایی مؤثر بر استرس اکسیداتیو است، خنثی کنند.

نتایج این مطالعات در مجله ACS Applied Material & Interfaces منتشر شده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های پزشکی درمان سکته مغزی سلامت شیوه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه برای پیشگیری از وجود باقیمانده‌های دارویی بخصوص آنتی بیوتیک‌ها در گوشت و آلایش استحصالی کشتارگاه‌ها الزامی می‌باشد.

محمود زین الدینی گفت: کلیه گله‌های طیور پرورشی آماده کشتار باید ظرف ۴۸ ساعت قبل بارگیری توسط دکتر دامپزشک بهداشتی فارم مورد معاینه درمانگاهی قرار گرفته و به منظور رصد و پایش باقیمانده آنتی بیوتیک‌های مصرفی قبل از کشتار مورد بررسی قرار بگیرند.

وی افزود: مرغداران  با توجه به رعایت دقیق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در همه مراحل پرورش اعم از خرید جوجه، حمل و نقل، بهداشت سالن‌های پرورش، واکسیناسیون، درمان و اعمال محدودیت‌های زمانی قرنطینه‌ای در جلوگیری از اشاعه بیماری‌های طیور و تامین گوشت مرغ سالم برای جامعه سهم بزرگی دارند.

زین الدینی بیان کرد: نتایج آزمایشگاهی به نحو مطلوبی حاکی از عدم وجود باقیمانده‌های آنتی بیوتیک در اکثر طیور کشتاری شهرستان کرمان بدست آمده است.

وی تصریح کرد: دارو یا آنتی بیوتیکی که به دام و طیور تزریق یا خورانده می‌شود اگر مقداری از این دارو در بدن آنها باقی بماند این باقی مانده می‌تواند به عنوان یک عامل مضر سلامت انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره بر تداوم طرح پایش آنتی بیوتیکی مرغ‌های آماده کشتار از مرغداران عزیز درخواست کرد: توصیه‌های دامپزشکی را جدی‌تر بگیرند تا مخاطرات ناشی از عدم رعایت دوره پرهیز دارویی از جمله افزایش مقاومت‌های دارویی و انتی بیوتیکی و سایر اثرات نامطلوب به حداقل ممکن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • فیلم| شوخی جالب با رونالدو/رونالدو از ترس سکته کرد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس