Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر سرقینی، معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ذکر این نکته که پروژه ها‌ی افتتاحی امسال عمدتا در زنجیره‌های فولاد و مس قرار دارند گفت: پروژه‌های بزرگی در حوزه مس نیز تعریف کرده ایم و چند پروژه نسبتا بزرگ راه اندازی خواهد شد که مس انجرد در آذر بایجان شرقی از آن جمله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بهره برداری از طرح توسعه شرکت ملی مس، اصلاح و بازسازی کارخانجات مس در شهر بابک و افتتاح حداقل دو کارخانه کنسانتره و یک کارخانه گندله ۲.۵ مییلون تنی در سنگان از برنامه‌های سال جاری است.
به گفته وی بهره برداری از بخش آهن اسفنجی فولاد بافت، آهن اسفنجی گل گهر در سیرجان، و بخش فولاد شرکت جهان فولاد در سیرجان ازدیگر پروژه‌های معدنی است که امسال افتتاح می‌شود.

سرقینی در ادامه گفتگو احیای معادن کوچک را از جمله برنامه‌های مهم وزارتخانه متبوع خود اعلام کرد و گفت: تفاهم نامه‌ی امضا شده و خانه معدن و بخش خصوصی و ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی را درگیر این پروژه کرده ایم.

وی اضافه کرد: این معادن در مناطق کمتر برخوردار هستند و امسال حداقل ۵۰ تا ۶۰ معدن کوچک را برای سرمایه گذاری عرضه می‌کنیم، این معادن کوچک رها شده بودند و سازمان‌های ایمیدرو و تهیه و تولید مواد معدنی، با ارزیابی مجدد اطلاعات جدید تری را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهند. ارزیابی‌ها شروع شده و تا نیمه دوم سال برخی ا زمعادن اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: شرکت‌های بزرگ سنگ آهن ۲۶.۷ میلیون تن گندله تولید کردند

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت یا ذکر آمار مقایسه‌ای تولید مواد معدنی در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ افزود: تولید مواد معدنی در سال ۹۶ حدود ۴۲۰ میلیون تن بوده که در سال ۹۷ به ۴۶۰ میلین تن رسیده است.همچنین مس به صورت متوسط در سنوات گذشته ۲۰۰ هزارتن تولید شده و این در حالی است که در سال ۹۷ به حدود ۲۵۰ هزارتن در شرایط تحریم رسیده است.

سرقینی ادامه داد: تولید آلومینیوم علی‌رغم مشکلات تامین مواد اولیه از ۳۱۰ هزارتن در سال ۹۶ به ۳۴۰ هزارتن در سال ۹۷ افزایش یافته است و سیمان از ۵۵ میلیون تن تولید در سال ۹۶ به ۵۶ میلیون تن در سال ۹۷ افزایش یافت.

وی اظهار کرد: سنگ آهن درسال ۹۶ حدود ۷۲ میلیون تن تولید شد و این رقم در سال ۹۷ به ۷۵ میلیون تن افزایش یافت.

به گفته سرقینی شمش روی با ۱۶ هزار تن افزایش تولید از ۲۰۰ هزار تن در سال ۹۶ به ۲۱۶ هزارتن در سال گذشته رسید. همچنین فولاد خام از ۲۲ میلیون تن به ۲۵ میلیون تن، کنسانتره زغال سنگ از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن به یک میلون و ۶۰۰ هزارتن، کاشی و سرامیک از ۳۷۰ میلیون متر ربع به ۳۸۰ میلیون متر مربع و شیشه جام از یک میلیون و ۴۸۰ هزارتن به یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن در سال گذشته رسید.

انتهای پیام/

تولید ۷۲ میلیون تن سنگ آهن در سال گذشته

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی ضمن تبریک روز کارگر گفت: خداراشاکرم که امروز این اتفاق خوب رقم خورده است. به لطف پروردگار و توسل به ائمه اطهار و اقدامات جهادی کارکنان وزارت نفت پروژه‌های بسیاری به بهره برداری رسید که از توان آنها رشد تولید و صادرات را بدست آوردیم.

وی تاکید کرد: هر دو دستگاه که متولی ارائه آمار رشد اقتصادی بودند هر سه ماه آمار رشد اقتصادی در تمام بخش‌های اقتصاد را گزارش دادند و فصلی داشتیم که رشد صنعت نفت و گاز به بیش از ۲۵ درصد در این امار رسید. این شرایط تا جایی پیش رفت که حدود نینی از رشد اقتصادی ۶ درصدی سال گذشته کشور مربوط به بخش صنعت نفت و گاز بود.

اوجی گفت: محدودیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع بالادستی برداشته شد و هلدینگ‌ها نیز به خصوص در بحث جمع آوری گاز‌های مشعل توانایی خود را نشان داده اند. تجارب من در بخش خصوصی مرا به این درک رساند که باید سد مقابل ورود بخش خصوصی به صنایع بالادستی شکسته شود. امروز این فضا باز است و وزارت نفت از هر شرکتی برای توسعه کشور و جهش تولید استقبال می‌کند. امسال بیش از ۵۰ پروژه با ارزش بیش از ۲۵ میلیارد دلار را شروع می‌کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت برای تحقق شعار سال برنامه دارد و به امید خدا بیش از ۷۰ پروژه به بهره برداری میرسد. تولید نفت ما امسال جهش خواهد داشت و همچنین توان پالایش نفت ما نیز شاهد افزایش خوبی خواهد بود. با جلوگیری از خام فروشی درآمد و ارزش افزوده مال ۲.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در بحث پتروشیمی‌ها سال گذشته ما به پتروشیمی‌ها ۸ درصد گاز بیشتری دادیم و رکورد تولید ۷۵ میلیون تنی توسط پتروشیمی رقم خورد و امیدواریم که امسال این رکورد نیز شکسته شود.  

اوجی تاکید کرد: ناترازی انرژی ناشی از بی توجهی به امر سرمایه گذاری در تولید بوده و صرفه جویی بوده است. به تمام نیروگاه‌ها و صنایعی که در بهینه سازی مصرف انرژی کوشا نیستند اخطار می‌دهیم. نمی‌شود که تولید به دنبال مصرف بدود؛ این نفت و گاز سرمایه مردم است؛ به همین جهت ما باید در بهینه سازی مصرف کوشا باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • همدان با رفع نواقص گذشته در اکسپوی امسال درخشید
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است