Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:13:29 GMT

ارسال چندین ماهواره برای ارتش آمریکا توسط راکت لب

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۵۲۸۴

ارسال چندین ماهواره برای ارتش آمریکا توسط راکت لب

شرکت استارتاپ فضایی "راکت لب" توانست یک مجموعه دیگر از ماهواره‌های ارتش آمریکا را با موفقیت در مدار قرار دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، پس از یک سال تلاش و نتایج متفاوت، گویا سال ۲۰۱۹ شروع داستان موفقیت شرکت استارتاپی فضایی "راکت لب"(Rocket Lab) است.

این شرکت در ماه مارس نیز موفق به ارسال یک ماهواره برای مرکز تحقیقات پیشرفته وزارت دفاع آمریکا(DARPA) شده بود و قرار بود یک پرتاب دیگر نیز برای نیروی هوایی ایالات متحده انجام دهد که با مشکلاتی همراه شد، اما سرانجام پرتاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون به نظر می‌رسد این شرکت راه افتاده و به دنبال افزایش تعداد مأموریت‌های خود است.

انجام مأموریت برای DARPA در ماه مارس اولین مأموریت "راکت لب" در سال ۲۰۱۹ بود که طی آن یک ماهواره آزمایشگاهی را به مدار برد تا فناوری‌های ارتباطی رادیویی جدید در فضا را توسعه دهد.

این اتفاق پس از مأموریتی در ماه نوامبر سال گذشته پیگیری شد که در آن موشک "الکترون"(Electron) این شرکت، شش ماهواره را به مدار برد.

اما این شرکت از سال ۲۰۱۳ که وارد صحنه شده روند صعودی منظمی نداشته است و به خصوص در سال گذشته با مشکلات فنی و تأخیر در انجام اولین مأموریت تجاری خود مواجه شد.

"راکت لب" با وجود مشکلات فنی تنها پنج هفته پس از پرتاب ماهواره DARPA موفق به انجام مأموریت بعدی خود شد و سه ماهواره تحقیقاتی را برای نیروی هوایی ایالات متحده به مدار فرستاد که با ۱۸۰ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین محموله این شرکت تا به امروز بود.

"راکت لب" خبر از پرتاب‌های منظم به فاصله یک ماه از الان تا پایان ۲۰۱۹ داده است و امیدوار است این رکورد را به دو هفته یک بار برساند. این در حالی است که گفته می‌شود هدف نهایی این شرکت رسیدن به توانایی انجام پرتاب‌های هفتگی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید

مدیرکل استاندارد استان تهران، گفت: طلاهای نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدحسین طاهری اظهار داشت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

طاهری توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کد‌ها توضیح داد: این کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است
  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • جزییات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد