Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  حسام عقبایی در خصوص شرایط بازار مسکن اظهار کرد: در نیمه اول سال جاری، رشد و افزایش قیمتی نخواهیم داشت، اما بازار مسکن وارد دوران رکود تورمی سنگینی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: شرایط بازار مسکن در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ دارای رکود نسبی بسیار شدیدی بوده است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: میزان معاملات مسکن سال ۹۷ در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار بالا بوده به طوری که آمار‌ها نشان می‌دهد با کاهش ۷۰ درصدی معاملات رو به رو بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عقبایی با بیان اینکه در سه ماهه دوم سال ۹۷ رکود در بازار آغاز شد و در میانه تابستان میزان رکود و تورم شدیدتر شد، توضیح داد: تیر سال ۹۷ میزان معاملات ۲۴ درصد، مرداد ۳۶ درصد، شهریور ۴۵ درصد، مهر ۵۴ درصد، آبان ۶۳ درصد، آذر ۶۷ درصد و در فصل زمستان میزان رکود معاملات به ۷۰ درصد افزایش یافت.

وی تاکید کرد: ابتدای سال ۹۷ میانگین قیمت یک متر آپارتمان ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، اما پایان سال میانگین قیمت آپارتمان به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت؛ در حالی که میزان حقوق کارمندان افزایش نیافته و تسهیلات خرید مسکن هم جوابگوی این بازار نیست.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهار کرد: گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد رشد قیمت مسکن در شهر‌های بزرگ صد در صد افزایش یافته و معاملات مسکن وارد رکود عمیقی شده است.

وی خاطر نشان کرد: آمار‌ها و پیش بینی‌ها حاکی از آن است که این رکود همچنان ادامه خواهد داشت و اگر تصمیمات بهتری اتخاذ نشود، سال آینده شاهد افزایش قیمت‌ها و رکود شدیدتری در بازار خواهیم بود.

منبع:میزان

انتهای پیام/

رکود تورمی در بازار مسکن ادامه دارد/لزوم رسیدگی به شرایط بازار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مسکن قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد

شرکت صنایع غذایی اسرائیلی تنووا (Tnuva)، از افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت محصولات متعدد خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، این شرکت می‌گوید قیمت محصولات لبنی تحت نظارت دولت، از فردا، ۴.۴۸ درصد و کالاهای غیرنظارتی از ۱۶ مه، به میزان ۳.۵ درصد افزایش می‌یابد.

تنووا اعلام کرد قیمت محصولات سبزیجات منجمد برند «سان فراست» به طور میانگین، ۴.۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش تایم اسرائیل، بزرگترین افزایش قیمت برای محصولات برند «مامز چیکن» به میزان متوسط ۹.۸ درصد و برند گوشت منجمد «تیرات زِوی» به میزان ۹.۶ درصد است.

رژیم صهیونیستی به شدت به واردات کشاورزی و مواد غذایی وابسته است و شواهد نشان می‌دهد صنعت غذایی این رژیم با اختلال بزرگی مواجه است. بسیاری از قفسه‌ها در سوپرمارکت‌های رژیم صهیونیستی خالی مانده‌اند، زیرا فعالیت‌های کشاورزی متوقف شده و کمبود کارگران لجستیک و تولیدی، باعث اختلال در عملکرد کارخانه‌های بزرگ مواد غذایی می‌شود. گفته می‌شود که کارگران کشاورزی تخلیه شده‌اند و زمین‌های اطراف غزه با خاک یکسان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • ویدیوی لو رفته جو بایدن؛ توافق قریب الوقوع با ایران؟!
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • حماس پیشنهاد مصر را پذیرفت؛ بهترین است | توافق قریب‌الوقوع است؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا