Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، حزب جمهوری‌خواه خلق (حزب مخالف حزب حاکمِ عدالت و توسعه) تصمیم شورای عالی انتخابات ترکیه را مبنی بر برگزاری مجدد انتخابات شهرداری استانبول محکوم کرد و این اقدام را از بین بردن «اراده مردم» دانست.

مرل آکسنر، رهبر حزب جمهوریخواه خلق، که از اکرم امام اوغلو حمایت می‌کند امروز (سه شنبه) در خصوص رای شورای عالی انتخابات ترکیه گفت «اراده مردم لگد مال شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر روزنامه مخالف «بریگون» این تصمیم شورای انتخابات را «کودتا» نام نهاد و اظهار کرد عدالت «معلق شده است».

شایان ذکر است، شورای عالی انتخابات ترکیه روز گذشته (دوشنبه) با ۷ رای موافق در مقابل ۴ رای مخالف، انتخابات شهرداری استانبول را به نفع رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور، ابطال کرد. در این انتخابات اکرم امام اوغلو، نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق، با اختلاف ۱۴۰۰۰ رای برنده شده و توانسته بود پس از ۱۸ روز تاخیر در نهایت حکم خود را از شورای عالی انتخابات دریافت کند. قرار است رای گیری مجدد در استانبول در ۲۳ ژوئن برگزار شود.

پیش از این نیز اردوغان از ابطال انتخابات پیشین شهرداری استانبول و برگزاری مجدد آن به شدت حمایت کرده بود.

حزب حاکم عدالت و توسعه که در انتخابات شهرداری‌ها در ۳۱ مارس در آنکارا نیز شکست خورد چندین بار از شورای عالی انتخابات ترکیه لغو انتخابات استانبول را به دلیل آنچه بی‌نظمی خوانده، درخواست کرده و خواستار برگزاری مجدد انتخابات شده بود. این حزب سه چمدان دلیل و مدرک از آنچه که بی‌نظمی در انتخابات می‌نامید به شورای انتخابات ارائه کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترکیه انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه

تین نیوز

چندی پیش در چارچوب یک نشست علمی در حوزه هواپیمایی سفری داشتم به ترکیه‌، میزبان فرودگاه بزرگ استانبول بود و مهمانان از کشورهای تراز اول دنیا در عالم هوانوردی، فارغ از جایگاهی که فرودگاه جدید استانبول طی سال های اخیر در عرصه بین المللی و منطقه ای کسب نموده و رکورد زمانی قابل توجهی که برای ساخت و رسیدن به این جایگاه مطرح است‌، فارغ از شبکه گسترده پروازی و تعداد شرکت های هواپیمایی خارجی فعال در این فرودگاه و درآمدهای حیرت آور این فرودگاه برای اقتصاد ترکیه‌، آنچه نظر مرا بیشتر جلب کرد دو نکته بود‌، بخش خصوصی قدرتمندی که ساخت و اداره این فرودگاه را برعهده گرفته بود و نیروی انسانی جوان و با انگیزه ای بود که اهداف مدبرانه مدیران عالی شرکت را با جسارت دنبال می کرد.

طی روزهایی که در این همایش حضور داشتم درخشش این نیروهای جوان در سایه حضور باوقار مدیران عالی را شاهد بودم که چگونه امیدوار و سرزنده کارها را به پیش برده و مشق مدیریت می کردند.

لابلای جلسات رسمی هم با مدیران ارشد و هم با نیروهای جوان گپ و گفت هایی داشتم که برایم بعضا از سخنرانی ها مدعوین و کارگاه های آموزشی پرفایده تر بود.

دیشب داشتم به فرصت هایی که در بازار هوانوردی عراق وجود دارد‌، فکر می کردم و دوباره به یاد فرودگاه بزرگ استانبول افتادم. در قیاس برای بهره گرفتن از موقعیت ها‌، با خودم فکر کردم که شرکت های دولتی که علی الاسلام السلام‌، اما بنا است کدام شرکت بخش خصوصی ما در عرصه رقابت و کدام نیروی انسانی باانگیزه مان پابه پای رقبا‌، فرصت ها را شکار کند و به توسعه اقتصادی کشور‌، شاید هم به نفوذ سیاسی و ژئواستراتژیک کمک کند.

یاد مالزیایی ها‌، هندی ها‌، کره جنوبی‌، چینی ها هم در ضلع شرقی که افتادم‌، تصمیم گرفتم به مدد قرص مسکنی‌، پای در بستر بگذارم و بیش از این شاخص های ساده و پیچیده را کنار هم قرار ندهم. آری سال هاست که به تضعیف بخش خصوصی کمر همت بسته ایم و نیروهای خوب مان را در نهایت سرخوردگی و تحقیر نگه می داریم.

عرصه هوانوردی‌، فرودگاهی و هواپیمایی عراق فرصتی است که‌، آرام آرام که چه عرض بکنم‌، خیلی سریع از لیست فرصت هایمان خارج می شود. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده