Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:33:22 GMT

غرب گلستان، موتور پیشران توسعه استان در آینده

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۶۵۳۷

غرب گلستان، موتور پیشران توسعه استان در آینده

نماینده مردم گمیشان، کردکوی، ترکمن و بندرگز در مجلس گفت: اعتقاد دارم با توجه به پتانسیل‌هایی که در حوزه غرب استان گلستان وجود دارد، این حوزه به عنوان یک موتور پیشران توسعه و ایجاد اشتغال در سطح استان در آینده نقش ایفا کند. سواحل، جزیره آشوراده، ظرفیت‌های گردشگری و... که در این منطقه وجود دارد می‌تواند کل استان را تغذیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رامین نورقلی پور» در گفت وگو ایسنا با اشاره به فعالیت‌های سه ساله در حوزه انتخابیه، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما رفع مشکل آب آشامیدنی در منطقه بود. حوزه شمالی استان گلستان دچار کمبود آب شرب است و سالهاست که آب شرب این مناطق از بخش‌های جنوبی استان تامین می‌شود.

وی افزود: برای حل این مشکل و خودکفا کردن مناطق شمالی در تامین آب شرب و پایین آوردن فشار به سفره‌های آب زیرزمینی بخش جنوبی، روی به استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ها آوردیم. در گذشته استارت پروژه یک آب شیرین کن در بندر ترکمن خورده بود و سال گذشته به بهره‌برداری رسید. با پیگیری‌هایی که انجام دادیم مجوز یک آب شیرین کن دیگر در سیمین‌شهر را از وزارت نیرو دریافت کردیم و اقدامات اولیه انجام شد.

نورقلی پور بیان کرد: خوشبختانه سال قبل مشکلات مربوط به تامین آب شرب در مناطق شمالی حوزه انتخابیه نسبت به سال‌های گذشته کمتر شد. با راه‌اندازی آب شیرین کن سیمین شهر برای چند سال آینده تامین آب شرب را به صورت پایدار خواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گمیشان در بین چهار شهرستان غرب استان، تنها شهرستان فاقد بیمارستان است، گفت: سال گذشته موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی را برای احداث بیمارستان در گمیشان با اعتبار حداقل 50 میلیارد تومان اخذ کردیم. ساخت این بیمارستان در سفر دی ماه ریاست جمهوری به استان جزء مصواب سفر قرار گرفت.

نماینده مردم غرب استان در مجلس با اشاره به پیگیری‌ها برای ایجاد بندر تخصصی چوب در گمیشان، گفت: با توجه به گستره بیکاری در این منطقه به‌ویژه شهرستان گمیشان، این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم. تاکنون موافقت‌هایی را از دو وزیر گرفتیم و تلاش داریم آن را به نتیجه برسانیم.

مصمم به نتیجه رساندن طرح گردشگری آشوراده هستیم

نورقلی پور به طرح گردشگری جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت: پیگیری های چند ساله منجر به مصوب شدن طرح گردشگری در این جزیره شد و سازمان محیط زیست کشور هم با اجرای فعالیت هایی در جزیره آشوراده موافقت کرد و آذرماه سال گذشته کلنگ‌ فاز اول پروژه طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده به زمین زده شد.

نماینده مردم غرب استان در مجلس اظهار کرد: با وجود تمام موانعی که در این راه ایجاد می شود، مصمم به نتیجه رساندن این طرح هستیم. اعتبار خوبی برای ایجاد اسکله در بندر ترکمن و همچنین آشوراده دریافت شده و این کار در حال انجام است.

وی ضمن تقدیر از تعامل محیط زیست مازندران در این رابطه، بیان کرد: جزیره آشوراده از لحاظ سرزمینی در حوزه استان گلستان قرار دارد ولی از نظر مدیریت زیست محیطی در اختیار محیط زیست مازندران قرار دارد و به دنبال این هستیم که مدیریت زیست محیطی آن را در اختیار محیط زیست گلستان قرار دهیم.

نماینده مردم گمیشان، کردکوی، ترکمن و بندرگز در مجلس یادآور شد: آشوراده تا بیش از یک دهه قبل مسکونی بود. اداراتی در آنجا وجود داشت و مردم به آنجا رفت و آمد می کردند و هیچ تغایری با مسائل زیست محیطی وجود نداشت. اینکه این جزیره را کلا از حضور انسان حذف کنیم،‌ منطقی نیست.

وی گفت: محیط زیست کشور طرح را پذیرفته و به دنبال این هستیم، عملیاتی را در کنار حفظ مسائل زیست محیطی انجام دهیم. در سفر دوم رئیس جمهور به استان، 70 میلیارد تومان جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در جزیره آشوراده اختصاص یافت.

زهکشی اراضی غرب استان خسارات سیل را کاهش داد

نورقلی پور در ادامه درخصوص زهکشی در اراضی اولویت دار استان، گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان مصوبه ای در خصوص زهکشی اراضی داشتیم و اعتبار خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده بود و با پیگیری های که صورت گرفت این اعتبارات دریافت شد.

نماینده مردم غرب استان در مجلس با بیان اینکه در سال زراعی گذشته کاملا نقش زهکشی‌ها را در افزایش تولید مشاهده کردیم، گفت: شاید اگر شبکه زهکشی در مناطق غرب استان وجود نداشت، سیل اخیر اثرات به مراتب بدتری را بر جای می گذاشت.

تلاش برای احیاء بیمارستان تخصصی قلب کردکوی

نورقلی پور در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: بیمارستان کردکوی به عنوان یک مرکز تخصصی قلب در سطح استان مطرح بوده و تمام تلاشمان را به کار گرفتیم که این مرکز را احیاء کنیم و شرایط این بیمارستان را به حالت قبل برگردانیم. خوشبختانه این بیمارستان در حال حاضر در شرایط بهتری نسبت به دو سه سال اخیر قرار دارد.

نماینده مردم گمیشان، کردکوی، ترکمن و بندرگز در مجلس تصریح کرد: بندرگز با وجود اینکه کمترین جمعیت را در بین شهرستان های غرب استان دارد، دارای دو بیمارستان است. تجهیز این بیمارستان ها را نیز در دستور کارمان قرار دادیم.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح هادی روستایی فرقی بین شهرستان ها قائل نبودیم و سعی کردیم این طرح در روستاهایی که انجام نگرفته بود و یا نیاز به بازنگری داشت، انجام شود.

پیگیری پروژه های نیمه تمام ورزشی

نماینده مردم غرب استان در مجلس با اشاره به پیگیری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در حوزه ورزش، تصریح کرد:‌ دو سالن ورزشی در بندرگز و بندر ترکمن سال‌ها رها شده بودند. در کردکوی نیز یک زمین چمن را نیمه کاره داشتیم. با پیگیری‌های صورت گرفته با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها برای پروژه صدرا بندرگز اعتباری بیش از سه میلیارد تومان و پروژه بندر ترکمن اعتباری حدود چهار میلیارد تومان در نظر گرفته شد. برای تکمیل زمین چمن مصنوعی کردکوی نیز اعتبار خوبی در نظر گرفته شد.

نورقلی پور بیان کرد:‌ احداث یک استخر در کردکوی آغاز شده و تکمیل پروژه نیمه کاره استخر بندر ترکمن نیز در دستور کار قرار گرفت.

مطالعات کمربندی بندر ترکمن انجام شد

نورقلی پور با اشاره پروژه کمربندی شهر بندر ترکمن، گفت: مطالعات کمربندی بندر ترکمن کامل شده و باید مصوبه نهایی شورای عالی شهرسازی و معماری را اخذ کند تا وارد مرحله اجرایی شود.

وی با بیان اینکه این کمربندی در قالب پروژه چهار بانده کردکوی- بندرترکمن-آق قلا تعریف شده است، گفت: اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان برای این پروژه دیده شده که از سال گذشته کار آغاز شده بود ولی پیمانکار پروژه را رها کرد و امسال با جدیت کار را با پیمانکار جدید آغاز خواهیم کرد.

نماینده مردم غرب استان در مجلس با اشاره به توسعه گردشگری در سواحل بندرگز، تصریح کرد: برای پروژه گردشگری در سواحل بندرگز از سوی سرمایه گذار خارجی فعالیت هایی در گذشته انجام شده بود و پیگیری های مختلفی با همکاری استاندار گذشته انجام دادیم و امیدواریم با محدودیت ها و چالش هایی که وجود دارد شاهد احیاء این پروژه باشیم.

لایروبی دهانه‌های ورودی خلیج گرگان با لایروب کاترساکشن سازمان بنادر

نورقلی پور با تاکید بر اهمیت احیاء خلیج گرگان، گفت: در آخرین پیگیری ها مقرر شده بود که در اوایل امسال لایروبی کانال چاپاقلی در دستور کار قرار گیرد تا ورودی آب از این ناحیه به خلیج به راحتی انجام شود. حداقل مبلغ 40 میلیارد تومان برای این موضوع دیده شده است.

وی بیان کرد: در جریان سیل اخیر گلستان دستگاه لایروب کاترساکشن سازمان بنادر و دریانوردی برای لایروبی دهانه رودها وارد منطقه شد و در همین راستا از مهندس راستاد -رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور- درخواست کردیم که بعد از لایروبی دهانه رودخانه‌ها، دستگاه کاترساکشن برای لایروبی دهانه‌های ورودی خلیج گرگان در منطقه باقی بماند و وی نیز قبول کرد.

نماینده مردم گمیشان، کردکوی، ترکمن و بندرگز در مجلس در پایان گفت:‌ شاید بتوان گفت غرب استان، بیشترین توجه را در سفر اخیر رئیس جمهور به گلستان داشت و بیشترین اعتبارات سفر به این حوزه اختصاص یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری هوای گلستان تا سه شنبه هفته آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کارشناس هواشناسی گلستان گفت : از امروز جمعه هفتم اردیبهشت تا سه شنبه هفته آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و دمای هوا نیز با شیب ملایم افزایشی می شود.

مهدیه اصحابی افزود: از روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت اما با ورود جریانات شمالی آسمان ابری می شود و شاهد کاهش دما و بارشهای پراکنده در استان خواهیم بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • پایداری هوای گلستان تا اواسط هفته آینده
  • پایداری هوای گلستان تا سه شنبه هفته آینده
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند