Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:51:36 GMT

بودجه امسال باید با اهداف اقتصاد مقاومتی سازگاری داشته باشد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۶۶۴۸

بودجه امسال باید با اهداف اقتصاد مقاومتی سازگاری داشته باشد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام طهماسبی قبل از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در محل استانداری زنجان، با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای ضروری برای مقابله با تحریم‌ها، برخورداری از ساختار مناسب و علمی است، افزود: آنچه که امروز در حوزه بودجه‌بندی بیش از همه به عنوان دغدغه مطرح است، ایجاد نشدن اصلاحات ساختاری مناسب در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا زمانی که گام‌های بلند و تأثیرگذاری در راستای ایجاد ساختارهای علمی و مناسب برای مقابله با تحریم‌ها برداشته نشود، فشار تحریم‌ها اجازه رفع بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات را به ما نخواهد داد، تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی در تنظیم بودجه امسال، تطابق آن با اهداف اقتصاد مقاومتی بوده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه سازگاری بودجه امسال با اهداف اقتصاد مقاومتی باعث می‌شود تا مقوله تولید و ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گرفته و مهم‌تر از همه اینکه شاهد تعدیل و کندتر شدن افزایش نرخ تورم باشیم، ادامه داد: اعتقاد راسخ به این مهم داریم که برخی از برنامه‌های سال گذشته از جمله دانش‌بنیان کردن موضوعات و اهتمام به آمایش سرزمینی که از مؤلفه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی است، باید تداوم داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه در بودجه امسال برخی ویژگی‌ها دیده‌شده است، گفت: از مهم‌ترین ویژگی‌های این بودجه می‌توان به مواردی چون افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای، حمایت از معیشت عمومی، توجه به اقتصاد دانش‌بنیان، اهتمام به رونق تولید، حمایت از صادرات و حرکت در چارچوب عدالت اجتماعی اشاره کرد.

کد خبر 4610702

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۶۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد

واحدیان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: ۱۱ طرح جامع در شهرکرد آغاز شده که مهمترین آن طرح کمربندی جنوبی است.

بیشتر بخوانید

تکمیل ۲۵ یادمان شهدا در چهارمحال و بختیاری

وی ادامه داد: مرحله نخست عملیات اجرایی کمربندی جنوبی شهرستان شهرکرد خرداد امسال به بهربرداری می‌رسد.

واحدیان افزود: این طرح تا پایان سال جاری به طور کامل اجرا و افتتاح خواهد شد.

به گفته وی؛ کمربندی ۱۵ خرداد، کاهش بار ترافیکی در نقاط مختلف شهرستان شهرکرد از جمله تقاطع طالقانی کاشانی و کمربند غربی هم از طرح‌هایی است که امسال برای عملیاتی شدن آن برنامه ریزی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • دو برابر شدن بودجه شهرداری شهرکرد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر