Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@12:12:08 GMT

قدم‌های آب به تالاب بین المللی شادگان رسید

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۶۷۵۹

قدم‌های آب به تالاب بین المللی شادگان رسید

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رحیم مجدمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان ضمن تایید خبر پر آب و سیر آب شدن تالاب بین المللی شادگان در جریان سیل اخیر بعد از ۲۶ سال خشکسالی گفت: خروجی آب این تالاب به سمت خور‌ها متناسب با سطح آب تالاب مسدود خواهد شد.

وی در ادامه افزود: تمامی نقاط تالاب بین‌المللی شادگان متاثر از سیلاب زیر آب رفته و تالاب در وضعیت آبی بسیار خوبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجدمی اذعان داشت: میزان آب ورودی به تالاب در جریان سیل اخیر به اندازه‌ای بود که ناچار شدیم برای کاهش اثرات ناشی از سیل در روستای مجاور تالاب بخشی از آب را به خور‌ها و خلیج فارس هدایت کنیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان تصریح کرد: کارگروهی برای تنظیم میزان خروجی آب از تالاب شادگان تشکیل شد و میزان خروجی آب از کالورت‌ها در امتداد جاده آبادان به ماهشهر متناسب با سطح آب تالاب تنظیم می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: سطح آب در قسمت شمالی تالاب که از رودخانه جراحی تغذیه می‌شود نسبت به قسمت جنوبی که روان آب‌های سیل اخیر در خوزستان به آن هدایت شده کمتر است و خروجی آب در این منطقه بسته شده تا آب در این منطقه به تعادل برسد.

رحیم مجدمی اظهار کرد: در حال مدیریت خروجی آب از تالاب شادگان هستیم.

انتهای پیام/گ

آبگیری تالاب بین المللی شادگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال آب خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید شمش در شرکت فولاد شادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل شرکت فولاد شادگان شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: میزان تولید در این شرکت با محدودیت‌هایی که وجود داشت در سال گذشته محقق شد.

کهزاد افزود: با تکمیل شدن مراحل راه اندازی کارخانه فولاد سازی، نخستین شمش شرکت فولاد شادگان تا تیر ماه تولید خواهد شد.

فولاد شادگان یکی از ۸ طرح مهم فولاد کشور است که در ۲ فاز و در مساحت ۲۵۶ هکتار ساخته و بخش نخست آن با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی ساخته شده است

دیگر خبرها

  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند