Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:11:53 GMT

آینده مبهم والیبال در بی‌ثباتی مدیریت فدراسیون!

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۶۸۶۵

آینده مبهم والیبال در بی‌ثباتی مدیریت فدراسیون!

پس از تغییر و تحول در فدراسیون والیبال در ۱۶ آذر ۱۳۹۷ در حالی که به نظر می‌رسید باید انتخابات ریاست این رشته هر چه زودتر برگزار شود اما همچنان آینده والیبال ایران به دلیل بی‌ثباتی مدیریت فدراسیون مبهم است.

به گزارش ایسنا، فدراسیون والیبال یکی از فدراسیون‌هایی است که پس از اجرا شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان رئیس خود را از دست داد و از اوایل آذر ماه سال ۱۳۹۷ افشین داوری به عنوان سرپرست (رئیس موقت) این رشته انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والیبال اما تنها رشته‌ای است که تا کنون خبری از برگزاری انتخاباتش به میان نیامده تا رئیس جدیدش را بشناسد و همین موضوع شائبه‌های زیادی را در مورد آینده این رشته پر طرفدار به راه انداخته است.

در حال حاضر افشین داوری نزدیک به ۵ ماه است که سرپرستی فدراسیون والیبال را بر عهده دارد تا طبق صحبت‌های خود که گفته بود: "بنده برای این در والیبال هستم که با برگزاری مجامع هیأت‌های استانی و کنترل شرایط حاکم بر والیبال، شرایط را برای برگزاری مجمعی قابل قبول فراهم کنم"، مقدمات را برای برگزاری مجمع انتخاباتی آماده کند اما با به تأخیر افتادن برگزاری انتخابات همچنان این فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود. حال مسئله این است که فدراسیون والیبال در این روزها به دلیل نداشتن ثبات مدیریت درگیر حواشی ریز و درشتی است که بعضاً دلیل آن تأخیر در تصمیم‌گیری‌ها عنوان می‌شود.

پس از صحبت‌های اخیر سرپرست فدراسیون والیبال که اظهار کرده بود: "اگر حضور من در والیبال به صلاح و خواسته مجمع باشد در این رشته می‌مانم"، به نظر می‌رسد او دوست دارد در والیبال ادامه دهد، اما به دلیل اینکه هیچ تضمینی برای ادامه حضور داوری در والیبال وجود ندارد، چرا که اگر داوری بخواهد رسماً در انتخابات شرکت کند باید سرپرستی فدراسیون والیبال را کنار بگذارد که در صورت رخ دادن این اتفاق، والیبال برای سومین بار در این دو سال مدیر خود را از دست خواهد داد که اصلاً به صلاح این رشته پر طرفدار نیست.

دوره سرپرستی طبق قانون ۶ ماهه است و حالا تنها یک ماه دیگر برای افشین داوری فرصت باقی مانده است تا زمانش به پایان برسد و با این اوصاف باید دید وزارت ورزش چه اقداماتی درباره فدراسیون والیبال انجام خواهد داد. با این حال به نظر می‌رسد فعلاً نباید منتظر برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال بود چرا که از اواسط خرداد ماه مسابقات لیگ ملت‌ها آغاز می‌شود و تیم ملی باید در این رقابت‌ها حاضر شود و طبعاً فدراسیون نیز درگیر آن خواهد بود. ضمن اینکه میزبانی از دو هفته لیگ ملت‌ها هم بر عهده ایران است که فشردگی برنامه‌های فدراسیون را در کنار مسابقات لیگ ملت‌ها و انتخابی المپیک دو چندان می‌کند.

با توجه به این مسائل این سوال پیش می‌آید که چرا انتخابات فدراسیون والیبال نیز مانند رشته‌های دیگر پیش از سال جدید برگزار نشد تا تکلیف والیبال ایران مشخص شود؟ اتفاقی که با توجه به تقویم فشرده والیبال در سال جدید می‌توانست کمک کننده باشد. با وجود این صحبت‌ها احتمالاً انتخابات فدراسیون والیبال بعد از رقابت‌های لیگ ملت‌ها برگزار خواهد شد. البته در صورت صعود احتمالی تیم ملی والیبال به المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزاری مجمع در این زمان نیز باز هم مشکل ساز خواهد بود چرا که مدیر جدید باید در کمتر از ۶ ماه همه شرایط را برای موفقیت تیم ملی والیبال در آن بازی‌ها فراهم کند که کار بسیار سختی است. ضمن اینکه هدف‌گذاری والیبال ایران از سال‌های گذشته سکوی المپیک ۲۰۲۰ بوده است.

حالا که زمان سرپرستی افشین داوری رو به پایان است این سوال پیش می‌آید که آیا داوری بار دیگر حکمی ۶ ماهه برای در اختیار داشتن فدراسیون والیبال دریافت خواهد کرد؟ و یا شاهد حضور فردی جدید در رأس این فدراسیون برای چهارمین بار در دو سال اخیر خواهیم بود.

به هر حال ثبات مدیریت از اصول اصلی پیشرفت هر سازمانی به شمار می‌رود و از وزارت ورزش انتظار می‌رود موضوع تعیین تکلیف انتخابات فدراسیون والیبال را پنج ماه بعد از آغاز عصر سرپرستی مشخص کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افشین داوری واليبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۶۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دردسر بزرگ لوزانو در تیم ملی والیبال اوکراین

فدراسیون والیبال اوکراین با دردسری بزرگ و جدی با ملی‌پوشان این کشور مواجه شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فصل بازی‌های تیم ملی برای والیبال اوکراین با دردسر و مشکلی بزرگ برای فدراسیون این کشور آغاز شده و هر روز تعدادی از ملی‌پوشان اوکراینی از حضور در اردوی تیم ملی انصراف می‌دهند.

ستاره حریف والیبال ایران VNL را از دست داد

چند روز پیش، اولگ پلوتنیتسکی که به تازگی با تیم پروجا به عنوان قهرمانی سری A1 ایتالیا رسید به کادر فنی تیم ملی اوکراین و در راس آن، رائول لوزانو اعلام کرده که برای تیم ملی بازی نمی‌کند. این بازیکن 27 ساله، خستگی و مصدومیت را دلیل انصراف از حضور در  اردوی تیم ملی عنوان کرد.

کاپیتان تیم ملی اوکراین، تنها بازیکنی نیست که تماییل به حضور در اردوهای تیم ملی ندارد و تعدادی از بازیکنانی که در لیگ اوکراین به عنوان قهرمانی رسیدند نیز نمی‌خواهند در تیم ملی باشند. همه آنها گواهی مصدومیت خود را با امضای یک دکتر به مسئولان فدراسیون  تحویل داده‌اند.

میخایلو ملنیک، رئیس فدراسیون والیبال اوکراین، این جریان را یک خرابکاری علیه والیبال کشورش می‌داند: من نمی‌توانم این جریان را برای رائول لوزانو توضیح دهم ولی تلاش می‌کنم بازیکنان خاطی را جریمه و محروم کنم. اگر بازیکنی، اردو را بدون دلیل خاصی ترک کند، قطعا محروم و باشگاه او جریمه خواهد شد.

طبق قوانین والیبال اوکراین، بازیکنان دعوت شده باید در اردو حاضر شده و با نظر پزشک معتمد فدراسیون،‌ اردو را ترک کنند. هر گونه تخلف از این قانون تا 2 سال محرومیت از فعالیت‌های ورزشی را برای بازیکن خاطی به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • شروط مهم فدراسیون فوتبال برای برگزاری فصل آینده لیگ برتر
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • ژیمناستیک و «پرش» از روی انتخابات/ فرود «آرام» نیاز رشته مادر است
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • داورزنی: وطن پرستی ویژگی اصلی استاد اسکویی بود
  • دردسر بزرگ لوزانو در تیم ملی والیبال اوکراین
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد