Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@20:54:33 GMT

80 درصد از معوقات کارگران خراسان شمالی پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۷۰۱۹

80 درصد از معوقات کارگران خراسان شمالی پرداخت شد

محمد صباغیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون ذکر میزان معوقات کارگران استان اظهار داشت: اکنون 20 درصد از معوقات کارگران باقی مانده است.
وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به حمایت از کارگران گفت: ایشان به درستی امنیت شغلی، دستمزد و احترام به کارگر را از دغدغه های این قشر عنوان کرده اند.
وی افزود: باید در سال رونق تولید، به گونه ای تدبیر شود که امنیت شغلی جامعه کارگری دچار تهدید نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صباغیان در بخش دیگر سخنان خود در باره مشکلات جامعه کارگری گفت: یک مشکل کارگران بویژه ساختمانی، نبود بانک اطلاعاتی موثق برای شناسایی این قشر است و به علت نبود آن این قشر از مزایای برخی طرح ها همچون سبدکالا باز می مانند.
وی با اشاره به ساماندهی کارگران در سه نقطه از شهر بجنورد گفت: ایجاد مکان هایی برای کارگران به تکمیل بانک اطلاعاتی و ساماندهی این قشر کمک می کند.
دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی افزود: ساماندهی کارگران بستری است که بتوانیم حمایت از این قشر را منسجم تر انجام دهیم.
وی ارائه آموزش رایگان به جامعه کارگری را از مهم ترین خدمات خانه کارگر عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش های ما شامل مهارت های فنی و حرفه ای است و تلاش داریم تا رشته های جدید مورد نیاز جامعه همچون تعمیر موبایل به جامعه کارگری فرا داده شود.
دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی با اشاره به عضویت 30 هزار نفر در خانه کارگر استان گفت: تبلیغات و اطلاع رسانی ها در باره مزایای عضویت در خانه کارگر، گسترده نبوده است.
در خراسان شمالی 120 هزار نفر کارگر سازمان یافته و شناسنامه دار وجود دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جامعه خراسان شمالی دستمزد رهبر انقلاب فنی و حرفه ای 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران

فاطمی استاندار یزد در نشست شورای مسکن استان یزد با اشاره به اینکه با سه نوع شرط برای خانه دار شدن کارگران تدابیری اندیشیده شده است، گفت: کارگرانی که زمین دارند ولی آورده اولیه، برای شروع ساخت و ساز ندارند مقرر شده تا تسهیلاتی در اختیار آنها قرار گیرد تا به محض پیدا کردن تمکن مالی شروع به ساخت مسکن کنند.

وی افزود: کارگرانی هم که شرایط ساخت را دارند، ولی زمین ندارند که برای این افراد هم مقرر شده تا زمین طرح نهضت ملی مسکن در قالب مسکن کارگری به آنها تعلق بگیرد و کار ساخت نیز برای آنها صورت گیرد.

فاطمی خاطرنشان کرد: برای کارگرانی هم که دارای زمین هستند و نیاز به تسهیلات دارند مقرر شده همان تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی در اختیارشان قرار گیرد تا شروع به ساخت کنند.

 استاندار با اشاره به اینکه بزودی فرایند اجرایی تهیه و واگذاری و ساخت مسکن کارگری در استان یزد اعلام می‌شود، افزود: قرار است در کارگروهی با حضور معاونت عمرانی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و خانه کارگر جمع بندی‌های لازم صورت گیرد تا بتوانیم همه کارگران واجد شرایط مسکن کارگری را ساماندهی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • دولت رئیسی روز به روز به مشکلات کارگران اضافه کرد
  • راهکارهای رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • ۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد
  • پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران
  • شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند