Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@14:45:23 GMT

سردیس استاد مشایخی رفع ایراد می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۷۴۳۵

سردیس استاد مشایخی رفع ایراد می شود

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران اظهارداشت: سردیس استاد مشایخی که به اذعان استاد حسن زاده خالق اثر نیاز به شبیه سازی داشت، برای اصلاحات لازم و به منظور تمرکز بهتر و ایجاد شرایط مناسب کاری، امشب (سه شنبه) برای اقدامات اصلاحی به کارگاه انتقال می یابد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی این شهرداری، «مجید صالحی فیروزآبادی» افزود: انتقال و شبیه سازی اثر در زمره تعهدات خالق اثر بوده و برای مجموعه شهرداری تهران هیچگونه هزینه ای در پی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک یادآور شد: انتخاب چهره استاد مشایخی برای سردیس بنا به خواست خانواده ایشان انجام و چهره انتخابی بدون عینک و با محاسن برگزیده شد که برای اصلاح مجدد و شبیه سازی سردیس در انتخاب چهره محدودیتی از سوی خانواده استاد وجود ندارد.
صالحی با بیان اینکه زمانبندی تولید و نصب اثر با توافق هنرمند مجسمه ساز بود افزود: ما از کیفیت کار استاد حسن‌زاده که یکی از هنرمندان خوب تجسمی کشور به شمار می رود مطمئن بودیم و تعجیلی نیز در نصب آن نداشتیم.
وی ادامه داد: متاسفانه استاد حسن زاده در زمان انجام کار دچار بیماری شدند و کار آنطور که باید اجرا نشد؛ بر همین اساس این فرصت مجدد به وی داده شد تا در کارگاه خود شبیه سازی لازم را با اجرای جزییات چهره بر روی سردیس و کاهش ارتفاع آن به اندازه استاندارد، انجام دهند و اثر فاخر و در شان استاد مشایخی تولید شود و مورد اقبال همگان قرار گیرد.
براساس این گزارش، رضا حسن زاده از استادان برجسته مجسمه سازی و مورد تایید سازمان زیباسازی شهرداری تهران قرار دارد که سردیس هایی از شهید بهشتی، استاد ضابطی جهرمی، دکتر قانعی راد و استاد شاهنواز را اخیرا اجرا کرده است.
سردیس استاد مشایخی جمعه 13 اردیبهشت ماه جاری در ولنجک رونمایی شد.
«احمد مسجدجامعی» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از جمله منتقدانی بود که این سردیس را نامناسب توصیف و بیان کرد: سردیسی که برای استاد مشایخی ساخته شده گویا از یک عکس پرسنلی ایشان آن هم آخرین عکس ایشان ساخته شده است.

تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استاندارد روابط عمومی شهرداری شورای اسلامی شهر تهران شهرداری فرهنگی و اجتماعی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر حاکم شود و با وحدت رویه امور را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مجید ناصحی‌مقدم، امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت- در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به حواشی به‌وجود آمده در رابطه با پروژه احداث المان غواصان دریادل در میدان بسیج، اظهار کرد: این طرح بعد از گذراندن مراحل قانونی خود و منطبق با مصوبات مورد نیاز وارد فاز اجرایی شده بود که متأسفانه بنا به دلایلی دستور توقف کار صادر شد.

وی افزود: توقف کار در حالی اعلام شد که روند مورد نیاز برای رسیدن به مرحله اجرایی طی شده و پیمانکار کار نیز مشخص شده بود با این حال با بروز این مشکل در کنار برخی جریانات در فضای مجازی شاهد این هستیم که طرح در آغاز کار تعطیل شد.

رئیس شورای شهر زنجان با انتقاد از روند ایجاد شده در مسیر اجرای این طرح، گفت: در ادوار گذشته مسئولان، اعضا شورا را به دوری از حواشی دعوت می‌کردند در حالی که در این دوره کاملاً برعکس شده و ما برخی افراد را به دوری از حاشیه دعوت می‌کنیم، با این حال اعضا شورای اسلامی شهر زنجان همچون ماه‌های گذشته از هرگونه حاشیه دوری و روند کارها را منطبق با قانون طی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر زنجان از اقدام شهردار حمایت می‌کنند و به‌دور از هرگونه حاشیه به‌دنبال اجرای طرح‌های بزرگی از جمله پروژه سبزه‌میدان و محور شهیدان کریمی است، افزود: با این حال اعلام می‌کنیم با کسی تعارف نداریم و با هرگونه حاشیه‌سازی برخورد خواهیم کرد.

در ادامه مهدی طالب عضو دیگر شورای شهر زنجان با اشاره به موضوع المان غواصان دریادل، گفت: کسانی که در آن رابطه تصمیم می‌گیرند به اسناد بالادستی که اعضای شورا منطبق با آن طرح‌ها را مصوب می‌کنند توجه کنند.

وی افزود: در تصویب این طرح، اسنادی همچون طرح جامع ترافیک شهری و و سایر اسناد مورد نیاز به دقت بررسی شده است و این اسناد دقیقاً همان مواردی است که به امضا مسئولان امر نیز رسیده است، البته تاکید داریم اگر مشکلی است موارد اعلام شود تا در آن رابطه تصمیم مورد نیاز اتخاذ شود.

طالب همچنین با اشاره به ضرورت توجه کمیته بازآفرینی شهری به بزرگترین پروژه در این حوزه که در محور داودقلی به دلجویی واقع شده است، اظهار کرد: انتظار ما تشکیل جلسات کمیته و آزادسازی منابع در این حوزه است تا شاهد رشد و رونق شهر زنجان باشیم.

این عضو شورای شهر با اشاره به موضوع جابه‌جایی کوی فاطمیه نیز گفت: براساس قانون تحویل کلید به کلید در این بخش انجام شود.

کد خبر 749697

دیگر خبرها

  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌ نام «استاد فروغی» نام‌گذاری شد
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • صدرنشینی استقلال بی دلیل نبوده/ ساختار دفاعی پرسپولیس ایراد دارد
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند