Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: دولت پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای منازل مسکونی آسیب دیده از سیل را نهایی و مصوب کرده، مقرر شده برای هر واحد تخریبی شهری 12 میلیون تومان کمک بلاعوض و 50 میلیون تومان تسهیلات و هر واحد تخریبی روستایی 10 میلیون تومان کمک بلاعوض و 40 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: برای واحدهای تعمیری شهری و روستایی نیز بر اساس میزان آسیبی که به منزل مسکونی وارد شده تا سقف پنج میلیون تومان کمک بلاعوض و تا سقف 10 میلیون تومان تسهیلات تعیین شده است. تعداد واحدهای تعمیری استان  1067 مورد و واحدهای تخریبی را 2158 مورد است که این واحد ها از تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برخودار می‌شوند.
  او با بیان اینکه برای پرداخت خسارت باید کار ارزیابی واحدها و تکمیل پرونده با همکاری بنیاد مسکن انجام شود، ادامه داد: در کرمانشاه نیز کارهای ارزیابی و تکمیل پرونده در حال انجام است و بعد از این مرحله پرونده‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی خواهد شد. با این روند به زودی پرداخت خسارت سیل زدگان آغاز خواهد شد.
  مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه درباره پرداخت خسارات بخش کشاورزی نیز گفت: دولت برای جبران خسارت این بخش نیز کمک‌های بلاعوض و تسهیلاتی را مصوب کرده است. میزان کمک بلاعوض برای هر هکتار زمین زراعی دیم تا سقف دو میلیون تومان و زمین آبی تا سقف پنج میلیون تومان، هر هکتار باغ تا سقف پنج میلیون تومان، هر واحد مرغداری 100 درصد تخریب شده تا سقف 20 میلیون تومان، هر واحد دامداری تا سقف پنج میلیون تومان، هر راس دام سبک تا سقف 500 هزار تومان، هر راس دام سنگین تا سقف سه میلیون تومان، هر کلونی زنبور تا سقف 200 هزار تومان، هر هکتار مزرعه پرورش ماهی گرمابی تا سقف پنج میلیون تومان و هر تن ماهی سردآبی تا سقف هشت میلیون تومان تعیین شده است.
  بالایی گفت: میزان تسهیلات این بخش نیز برای هر هکتار زمین زراعی تا سقف پنج میلیون تومان، هر هکتار باغ تا سقف پنج میلیون تومان،  هر  واحد دامی تا سقف 10 میلیون تومان، هر راس دام سبک تا سقف 500 هزار تومان، هر راس دام سنگین تا سقف سه میلیون تومان، هر کلونی زنبور تا سقف 250 هزار تومان، هر واحد مرغداری گوشتی تا سقف 20 میلیون تومان، هر هکتار مزرعه گرمابی ماهی تا سقف پنج میلیون تومان و هر هکتار مزرعه سردآبی تا سقف 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
  مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه در ادامه صحبت های خود گفت: برای پرداخت خسارت بخش کشاورزی کمیته‌های ارزیاب در شهرستان‌ها به ریاست مدیر جهاد کشاورزی و با حضور دستگاه‌های مختلف و نماینده ناظر فرماندار تشکیل شده، این کمیته‌ها باید میزان دقیق خسارت هر فرد را با محل دقیق واحد مشخص و اعلام کنند و در نهایت همه این خسارت‌ها باید در کارگروه استانی به ریاست معاون عمرانی استاندار تایید و در نهایت در سامانه جامع وزارت کشور به ثبت برسد. بعد از این مرحله، خسارت متناسب با میزان آسیب وارد شده پرداخت خواهد شد.
  بالایی در پایان گفت: در بخش صنایع، شهرک‌های صنعتی و میراث فرهنگی نیز 27 میلیارد تومان خسارت در استان برآورد و گزارش آن ارسال شده، فعلا دولت برنامه‌ای برای این بخش ارائه نکرده است. بعد از این مراحل جلسه ستاد بازسازی در استان تشکیل خواهد شد و دستگاه‌ها موظفند برنامه خود را برای بازسازی مناطق سیل زده ارائه دهند و این برنامه‌ها مدام رصد خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیل زدگان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۷۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس

 رییس صندوق امداد ولایت فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس گفت: صندوق امداد ولایت پارسال ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شانزده هزار خانواده نیازمند استان پرداخت کرد.
صالحی با بیان این که تسهیلات در زمینه‌های ازدواج، کمک هزینه خرید مسکن، کمک هزینه اجاره مسکن، درمان و جهیزیه پرداخت شده است افزود: قرار است امسال با همیاری خیران، میزان تسهیلات افزایش یابد.
وی ادامه داد: صندوق امداد ولایت در قالب بانکداری اسلامی فعالیت می‌کند و تسهیلات پرداخت شده بدون سود و با بازپرداخت ۶۰ ماهه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند