Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا سهرابی، سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاکید مهدی تاج به بررسی مسائل داوری دیدار داماش گیلان و نیروی زمینی از سوی این کمیته بیان کرد: همین الان در فدراسیون فوتبال با حضور بزرگان داوری مشغول آنالیز عملکرد داوران این بازی هستیم و نتیجه بررسی هایمان را از طریق سایت فدراسیون اعلام می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمک داور بازی داماش - نیروی زمینی اشتباه تاثیرگذاری انجام داد

او درباره اعتقاد داود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال مبنی بر اشتباه تاثیرگذار تیم داوری بازی گفت: من در زمان برگزاری این بازی در ورزشگاه سردار جنگل رشت بودم و باید بگویم وحید کاظمی، داور این بازی هیچ اشتباه تاثیرگذاری نداشت و  عالی سوت زد اما به نظر من محسن سلطانی، کمک داور اول دیدار داماش و نیروی زمینی در صحنه گل دوم داماش اشتباه تاثیرگذاری داشت. البته نظر یک نفر شرط نیست و کل اعضای گروه آنالیز باید نظر خود را اعلام کنند. با این وجود سلطانی در آن صحنه سخت کار دشواری برای اعلام نظر داشت.

نیروی زمینی هم مانند داماش از داوری آسیب دید

سهرابی درباره اینکه همین تصمیم اشتباه منجر به از بین رفتن سهمیه لیگ دسته اول برای تیم داماش و فوتبال استان گیلان شد، گفت:  من هم این موضوع را قبول دارم و حتی از مردم رشت هم عذرخواهی می کنم اما کمک داور یکی از بازی های همین تیم نیروی زمینی با مردود اعلام کردن گل سالم این تیم سبب شد نیروی زمینی جای صعود مستقیم به لیگ یک راهی پلی آف شود. اگر در آن بازی مورد اشاره من گل دوم نیروی زمینی مردود نمی شد، اکنون دیگر این تیم حریف داماش نبود. به همین دلیل می گویم نیروی زمینی هم مانند داماش تهران هم از اشتباهات داوری آسیب دیده و هم از آن سود برده است.

دل کل مردم گیلان با داماش بوده و باید به این تیم حق داد

او ادامه داد: با وجود تمام این مسائل با توجه به اینکه دل کل مردم گیلان با داماش بود باید به این تیم حق داد که از داوری شاکی باشد. وقتی مردم گیلان می بینند تیم محبوبشان از اشتباه داور تا این حد آسیب دیده که فرصت حضور در سطح لیگ یک را از دست می دهد طبیعی است از این موضوع سرخورده شوند.

کمک داور بازی داماش - نیروی زمینی دچار مشکل روحی شده است

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال افزود: شک نکنید محسن سلطانی محروم می شود اما نباید فراموش کنیم این کمک داور هم با توجه به عملکرد خوبی که پیش از این داشته است برای بازی پلی آف لیگ دسته دوم انتخاب شده  است. همانگونه که او در آخرین بازی سال گذشته نفت مسجد سلیمان که در سرنوشت این تیم برای صعود به لیگ برتر تاثیرگذار بود، کمک داور بود و در آن بازی عملکرد خوبی داشت. حتی به قول حسین عسگری (یکی از اعضای کمیته داوران) سلطانی باید فصل آینده در لیگ برتر سوت می زد و او برای این لیگ آماده شده است. سلطانی، کمک داور باتجربه ای است و اکنون هم به حدی از اشتباهی که در بازی داماش و نیروی زمینی انجام داد ناراحت است که دچار مشکل روحی شده  و از محل کارش مرخصی گرفته است. شک نکنید اشتباه سلطانی عمدی نبوده و او هم مثل هر آدم دیگری امکان اشتباه دارد. هرچند این اشتباه بسیار تاثیرگذار بوده و سبب آسیب دیدن یک استان شده است.

داور نباید به دلیل ترس از بین رفتن حیثیتش از قضاوت شانه خالی کند

او افزود: اکنون نباید شرایطی ایجاد کنیم که اگر به هر داوری گفتیم برای قضاوت چنین بازی های مهمی انتخاب شده ای از این کار شانه خالی کرده و بترسد با یک اشتباه حیثیت و آبرویش برود. داور هم گناه دارد. به هر حال باید قبول کنیم در بازی های پلی آف با یک اشتباه تیمی حذف و یک تیم صعود می کند. البته این موضوع در حیطه کار ما نیست اما باید بگویم بازیکنان داماش هم در این دیدار موقعیت های زیادی را خراب کردند که اگر قدر آنها را می دانستند تا این حد به کمک داور بازی هجمه وارد نمی شد. همانگونه که بازیکن آدم است و اشتباه می کند امکان اشتباه داور هم وجود دارد.

سهرابی درباره اینکه با استفاده از VAR بسیاری از این اشتباهات به وجود نمی آید گفت: تمام ارکان فدراسیون فوتبال  و سازمان لیگ سعی دارند با استفاده از VAR این اشتباهات را کاهش بدهند.

داور استرالیایی زحمت خودش و پرسپولیس را هدر داد

او درباره ارزیابی اش از قضاوت داوران دیدار پاختاکور- پرسپولیس و استقلال- الدحیل بیان کرد: داوری بازی استقلال که مشکلی نداشت اما درباره قضاوت داور استرالیایی بازی پرسپولیس هم باید بگویم اگر کریستوفر جیمز بیث در صحنه مشکوک روی مهدی ترابی زاویه بهتری داشت آن صحنه را پنالتی می گرفت. این موضوع نشان می دهد اشتباه داوری در کل دنیا وجود دارد و اگر داور برای پرسپولیس پنالتی می گرفت و این تیم یک بر صفر جلو می افتاد می توانست بازی را نگه دارد. همان یک صحنه تمام زحمات داور استرالیایی و تیم پرسپولیس را هدر داد.

بیشتر بخوانید: حسن‌زاده: رفتار‌های غیر ورزشی علیه مقامات رسمی تنبهیات سنگین‌تر دارد

انتهای پیام/

اظهارات سهرابی درباره داوری دیدار داماش و نیروی زمینی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی لیگ برتر فوتبال فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور بازی‌های حساس استقلال و پرسپولیس مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز :

اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مشخص شد که به شرح زیر است:

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

* شمس آذر قزوین - پیکان

داور: رضا عادل کمک‌ها: قهرمان نجفی، مرتضی سلمان نژاد و فرهاد امینی، ناظر: رحیم رحیم مقدم

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

* هوادار-نفت آبادان

داور: امیرسامان سلطانی کمک‌ها: امیرمحمد داودزاده، یعقوب سخندان و مسعود حقیقی ناظر: اسماعیل صفیری

* تراکتور تبریز-استقلال تهران

داور: پیام حیدری کمک‌ها: فرهاد فرهادپور، علیرضا مرادی و علی اصغر مؤمنی ناظر: مسعود مرادی

* مس رفسنجان- گل گهر سیرجان

داور: سیدرضا مهدوی کمک‌ها: امیررضا آشورماهانی، احمد سلطانی و احسان اکبری ناظر: علیرضا کهوری

* ذوب آهن اصفهان-نساجی مازندران

داور: مرتضی منصوریان کمک‌ها: حمیدرضا افشون، علی رعیت و محمدعلی صلاحی ناظر: محمود رفیعی

* آلومینیوم اراک-فولاد خوزستان

داور: یاسر همرنگ کمک‌ها: محمد عطایی، محسن حکیم و مهدی اجاقی ناظر: محمدرضا اکبریان

* استقلال خوزستان - ملوان بندر انزلی

داور: کوپال ناظمی کمک‌ها: بهمن عبداللهی، صادق رستمی و یعقوب آشوری ناظر: ایرج نظری

* پرسپولیس - سپاهان

داور: بیژن حیدری کمک‌ها: فرهاد مروجی، علی اکبری نوری و علی صفایی ناظر: رضا سخندان

منبع: فدراسیون فوتبال

دیگر خبرها

  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • پیوس: تعویض‌های اشتباه، پرسپولیس را خلع سلاح کرد
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • داور بازی‌های حساس استقلال و پرسپولیس مشخص شد
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • تعویض‌های اوسمار اشتباه هم نبود!
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه