Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@02:50:03 GMT

موضع گیری دوباره مطهری علیه هیأت عالی نظارت مجمع

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۷۸۴۵

موضع گیری دوباره مطهری علیه هیأت عالی نظارت مجمع

نایب رئیس مجلس گفت: هیات عالی نظارت مجمع نباید مصوبه مجلس را بررسی کند و انتظار داریم رئیس جدید مجمع تشخیص به رویه هیات عالی نظارت مجمع پایان دهد.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، علی مطهری در خصوص اظهار نظر هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، اظهار داشت: این هیات به لحاظ قانونی نمی‌تواند مصوبه مجلس را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات عالی نظارت مجمع بدعت گذاری کرده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ضمن بررسی طرح یا لایحه در مجلس، این هیات می‌تواند نظرات خود را به کمیسیون یا صحن بدهد و بگوید این ماده خلاف کدام یک از سیاست کلی نظام است و نمایندگان تصمیم گیری کنند، اما وقتی نمایندگان تصمیم گیری کردند ، این هیات نمی‌تواند مانند شورای نگهبان مصوبه مجلس را بررسی کند.

وی با اشاره به ایراداتی که هیات عالی نظارت مجمع از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس گرفته است، افزود: این یک بدعتی است که در چند ماه اخیر از سوی هیات عالی نظارت مجمع شاهد هستیم.

رئیس جدید مجمع تشخیص به رویه هیات عالی نظارت مجمع پایان دهد

مطهری با بیان اینکه اصلا چنین روشی را نداریم و خلاف قانون اساسی است، ادامه داد: مجلس باید در مقابل این موضوع بایستد اما متاسفانه آن‌ها همچنان ادامه می‌دهند، از رئیس جدید مجمع تشخیص انتظار داریم که به این رویه پایان دهند.

۲ شورای نگهبان نداریم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ضمن بررسی هر طرح یا لایحه ای هیات عالی نظارت مجمع می‌تواند نظرات خود را بیان کند اما تصمیم‌گیری با نمایندگان مجلس است، گفت: هیات عالی نظارت مجمع نباید مصوبه مجلس را بررسی کند زیرا ما دو شورای نگهبان نداریم و فقط یک شورای نگهبان داریم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس علی مطهری مجمع تشخیص مصلحت نظام هیأت عالی نظارت مجمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجلس شورای اسلامی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول می‌پردازد.

در صورتی که بررسی جداول در این دو روز به اتمام نرسد، مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه نیز جلسه علنی تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6090946 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود