Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:30:23 GMT

۳۳ درصد اشتغال کشور در حوزه صنعت، معدن و تجارت فعال است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۹۳۷۹

۳۳ درصد اشتغال کشور در حوزه صنعت، معدن و تجارت فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و این وزارتخانه که ظهر امروز در محل ساختمان بنیاد شهید، گفت: خوشبختانه ۵ هزار و ۳۰۰ هزار نفر از ایثارگران در وزارت صنعت مشغول به کار هستند و ۲۴۰ شهید جبهه‌های جنگ متعلق به این وزارت خانه بوده و دارای ۲۸۰۰ آزاده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی با بیان اینکه امسال در شرایط تهاجم اقتصادی و تحریم‌ها هستیم، اظهار داشت: امسال نیز کارگروه و ستادهایی برای توسعه کسب و کار داشتیم و برنامه‌ریزی لازم در جهت تأمین واحدها برای رونق تولید، حفظ تولید و اشتغال موجود را در دستور کار قرار داده‌ایم. تحریم می‌تواند شرایط شکوفایی را نیز ایجاد کند و اولین برنامه ما در این زمینه افزایش توان تولید داخل است. قبل از نوروز ۹۸ در جلسه با خودرو سازان آنان را موظف به تولید داخلی قطعات خودرو کردیم.

وی افزود: در کنار تولید داخلی، معدن را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم و معتقدیم امسال باید یک نهضت معدنی ایجاد کنیم. به حوزه فناوری، صادرات و بازار به صورت جدی وارد شده‌ایم و در این زمینه اقداماتی ازجمله کد شناسایی کالاها در حال انجام است. طرح‌هایی در حوزه‌های مختلف برای توسعه اقتصاد کشور داریم و هرکدام به عنوان یک ظرفیت شغلی محسوب می‌شود.

وزیر صمت با بیان اینکه معتقدیم هیچ جوانی نباید بیکار بماند، عنوان کرد: در حال حاضر حوزه ما اشتغال‌های قابل توجه‌ای داشته و ظرفیت‌های خوبی نیز داریم به طوری که حدود ۳۳ درصد اشتغال کشور مربوط به حوزه‌های ما است و ۶۴ درصد اشتغال مولد کشور نیز در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی مربوط به این حوزه‌ها است. جهت‌گیری برنامه‌های امسال ما رونق و ایجاد اشتغال است که طرح رونق تولید نیز یکی از این نمونه‌ها است.

کد خبر 4610931

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا رحمانی وزارت صنعت معدن و تجارت بنیاد شهید و امور ایثارگران تفاهم نامه همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

بتول دانش شهرکی شامگاه جمعه در شورای سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان افزود: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستانهای ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت: وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان