Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@07:17:17 GMT

سردار دهقان: آمریکا قادر به اقدام نظامی علیه ایران نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۹۵۵۶

سردار دهقان: آمریکا قادر به اقدام نظامی علیه ایران نیست

سردار حسین دهقان مشاور فرمانده کل قوا در امور دفاعی در مصاحبه‌ای با شبکه العربی قطر درباره ارسال نامه رسمی مقامات آمریکایی راجع به عدم حمله به ایران گفت: ضرورتی وجود ندارد که ما منتظر دریافت نامه‌ای از طرف امریکایی باشیم یا علاقمند به دریافت چنین نامه‌ای باشیم. ممکن است بعضی از جریان‌های سیاسی یا بعضی از رسانه‌ها با توجه به تحلیلی که از شرایط دارند یک چنین برداشتی یا نگاهی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه که مسلم است ما باورمان بر این است و همه شواهد و قرائن هم این را می‌گوید که آمریکایی‌ها نه مایلند و نه قادر هستند که بخواهند کاری را انجام بدهند.

وی افزود:این بدان معنا است که عدم تمایلشان ناشی از عدم امکانی هست که آن‌ها می‌توانند در اختیار داشته باشند برای این که بخواهند منطقه را به آشوب و تشنج بکشانند یا احتمالا اقدام نظامی علیه ما انجام بدهند. حالا چه در یک اقدام محدود که بخواهند بعضی از مراکز یا بعضی از پایگاه‌های ما را مورد حمله قرار دهند یا این که بخواهند یک جنگ گسترده و همه جانبه‌ای برپاکنند. به هر حال نه منطقه ظرفیت پذیرش یک بحران فراگیر را دارد نه آمریکایی‌ها قادر هستند فضایی را در افکار عمومی جهانی ایجاد کرده و امکاناتی را بسیج کنند که بتوانند علیه ما اقدام نظامی صورت بدهند.

سردار دهقان درباره اپهرات اخیر جان بولتون درخصوص اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج فارس گفت: این‌ها می‌تواند قرائن و شواهدی دال بر نوعی از آرایشگیری نظامی بر علیه ما باشد. درتحلیل‌های نظامی از جابجایی نیرو‌ها و امکانات صحبت به میان می‌آید که این می‌توانددال بر این باشد که آن‌ها خودشان را آماده جنگ و نبرد می‌کنند. ممکن است اهدافی را هم برای آن جنگ یا نبرد برشمرند. ولی همین جمله اخیری را که آقای ترامپ مطرح کرد که "اگر من می‌خواستم به حرف‌های بولتون گوش کنم باید در چند نقطه دنیا الان می‌جنگیدم" نشان دهنده آن است که اداره سیاسی آمریکا هنوز یک اندک عقلانیتی دارد که از تندروی‌ها جلوگیری کند یا اجازه پیشبرد دامنه تنش بیش از حد قابل قبول را ندهند.

مشاور فرمانده کل قوا تصریح کرد: به هر حال آمریکای‌ها، اسراییلی‌ها و عربستان بنا دارند که به یک نوعی شرایط را ترسیم کنند که منطقه در آستانه یک بحران جدی است، ولی خود آن‌ها می‌دانند که در یک چنین بحرانی ممکن است کسی شلیک اول را بکند، اما دامنه آن شلیک محدود به یک محل و منطقه خاص نخواهد شد.

وی در این گفت‌گو درباره احتمال بستن تنگه هرمز از سوی ایران عنوان کرد: بستن تنگه هرمز چیزی نیست که خارج از دایره توان ما باشد، ولی ما همواره بحث‌مان بر این بوده که تنگه یا برای همه باز است یا اگر قرار باشد که برای ما محدودیت ایجاد شود، قاعدتا این محدودیت دامنه اش شامل حال دیگران هم می‌شود. پساگر قرار باشد اینکه محدودیت در رابطه به صادرات نفت ما ایجاد بشود و این گذرگاه راهبردی بخواهد از دایره حاکمیت ما یا در جهت تامین منافع ما عمل نکند، یقینا ما هم این را بعنوان یک ابزار بکار خواهیم گرفت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سردار دهقان آمریکا مشاور فرمانده کل قوا افکار عمومی جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

به نقل از ایسنا این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901148

دیگر خبرها

  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!