Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@18:27:42 GMT

زولبیا و بامیه قهوه‌ای یا کدر نخورید

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۰۰۲۵

زولبیا و بامیه قهوه‌ای یا کدر نخورید

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در زولبیا و بامیه قهوه‌ای یا کدر ممکن است از ترکیب شیمیایی «آکریل آمید» استفاده شود، گفت: این ماده سرطان‌زا است و توصیه می‌شود مردم ضمن تهیه زولبیا و بامیه از مراکز مجاز، کلیه موارد مرتبط با بهداشت و سلامتی را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حسن براتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و استقبال مردم از مصرف زولبیا و بامیه، بر خرید زولبیا و بامیه از مراکز تولید و عرضه مجاز تاکید کرد.

وی تصریح کرد: تمام تولیدکنندگان دارای مجوز موظف هستند از مواد اولیه مجاز و بهداشتی استفاده کنند.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استفاده از هرگونه رنگ مجاز و غیر مجاز در زولبیا و بامیه ممنوع و تولید کننده فقط ملزم به استفاده از زعفران طبیعی است.

براتی‌زاده با بیان اینکه روغن استفاده شده نباید بیش از حد مجاز به رنگ تیره در آمده باشد، تصریح کرد: جعبه‌های استفاده شده برای عرضه این شیرینی باید حتماً دارای نشان سازمان غذا و دارو (سیب سلامت) و پروانه بهداشتی ساخت باشد.

وی اضافه کرد: استفاده از جعبه‌های غیر بهداشتی به دلیل ساخته شدن ا ز مواد بازیافتی و …سلامتی مردم را تهدید می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زولبیا و بامیه سرطان منطقه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید گفت: یک خرس قهوه‌ای به همراه دو توله‌اش در کوه‌های روستای چشمه رعنا از توابع بخش مرکزی شهرستان اقلید مشاهده شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست، علی بخش نجاتی اظهار کرد: از ساکنان جوامع محلی اطراف این روستا و جوامع عشایری خواست با همکاری بیشتر با یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید برای حفاظت بیشتر از این گونه جانوری حمایت شده کوشا باشند.

وی افزود: در این فصل که بیشتر جوامع محلی برای برداشت گیاهان دارویی به مناطق زیستگاه‌های این شهرستان می‌روند ممکن است با گونه‌های حیات وحش برخورد داشته باشند، این افراد نباید زیستگاه‌های حیات وحش را ناامن و نا ایمن کنند، خرس وحشی از گونه‌های تحت حفاظت است و باید با رفتاری مهربانانه با این گونه در معرض انقراض برخورد شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید مشاهد خرس وحشی و دو توله خرس در اطراف روستای چشمه رعنا را فرصتی برای ازدیاد و افزایش این گونه حیات وحش دانست.

کد خبر 751808

دیگر خبرها

  • مشاهده خرس قهوه‌ای توله‌هایش در اقلید (فیلم)
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در اقلید +فیلم
  • تب و تاب لیست‌های انتخاباتی در واپسین ساعات مجاز تبلیغات
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید
  • هر روز قهوه بخوریم یا نه؟
  • ابتلای ۸۰۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی به بیماری آسم
  • جمع آوری ۱۰ هزار تن اقلام بهداشتی و درمانی برای مردم غزه
  • ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به بانوان آسیب پذیر در زاهدان
  • اگر این بیماری‌ها را دارید غذای کنسروی نخورید
  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید