Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدی گفت: اگر نامه ارسال می کنید جواب داده نمی شود پیگیری کنید چرا پاسخ داده نشده است اینکه کی بود کی بود راه بندازیم درست نیست ، این آمایش نه به درد ما می‌خورد نه به درد مردم کار باید کارشناسی شده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس، رئیس سازمان برنامه و بودجه استانداری کهگیلویه و بویراحمد درجلسه  آمایش سرزمین استان  که صبح امروز در استانداری برگزار شد گفت: طرح آمایش سرزمین استان  آماده است و باید منطقه ای شود و طبق گفته استاندار این طرح آمایش سرزمین را باید به صورت شهرستانی نیز اجرایی کنیم که در همین راستا   سندی برای هشت شهرستان ایجاد شده است و قابل ارایه هستند و‌امروز آمایش شهرستان بویراحمد را ارایه می دهیم و هر نقطه نظری که فرمانداران دارند می‌توانند ارایه کنند که اصلاحات انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نوروزی  گفت: سند آمایش هچ استانی هنوز در شورای عالی نرفته است خلاصه ای از نتیجه آمایش در ۳۰۰صفحه آماده کرده ایم و در سایت برنامه بودجه قرار داده شده است.

 

محمدی  دوست مسول مطالعات سند آمایش استان در ارائه این سند گفت: مطالعات شهرستانی را آبان ماه آغاز کردیم این سند ترسیم نقشه راهی برای آینده هر شهرستان است سال به سال در حال تبدیل شدن به جمعیت شهر نشین هستیم هر چند هنوز در برخی از شهرها زندگی روستایی غالب است در یک دهه اخیر و سال های اخیر نرخ رشد جمعیت در شهرستان  بویراحمد بیشتر بوده و از میانگین رشد جمعیت استان و کشور بیشتر است.

 

وی گفت: مشخصات اقتصادی شهرستان بویراحمد نیز بررسی شده است به نسبت بقیه شهرستان ها بویراحمد وضعیت بهتری دارد و کمی از میانگین استان بالاتر است، فرصت های سرمایه گذاری و گردشگری، بحث محیط زیست و سرانه فضای سبز، منابع آبی و مقایسه با وضعیت استانی و کشوری همه اینها در همه شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفته است.

---

محمدی دوست گفت: میانگین تعداد افراد به کار گرفته شده در کارگاه های تولیدی  در شهرستان بویراحمد ۱۳ و در استان ۱۵است ، از  ۷۷معدن شناسایی شده ۲۲معدن در شهرستان بویراحمد است در ساختار شبکه ارتباطی سهم شهرستان بویراحمد معادل ۳۱درصد بوده در بقیه آیتمها نیز بررسی شده است  9 مجتمع خدمات رفاهی دارای مجوز داریم که چهارتا در شهرستان بویراحمد قرار دارد.

 

وی ادامه داد: شبکه ارتباطات نیز بررسی شده است در بخش آموزش و پرورش استان، تراکم تعداد دانش آموز را در شهرستان بویراحمد داریم ، مهمترین اهدافی که در این طرح  آمایش سرزمین  ترسیم شده است برنامه پنجم و ششم را در نظر گرفتیم و با کمبودهایی که هست سعی کردیم اهداف قابل تحقق را تدوین کنیم.

 

محمدی دوست گفت:  از برنامه های مطرح شده در این طرح توسعه شبکه حمل و نقل در شهرستان ، ارتقای شاخص های توسعه فرهنگی، افزایش بهره وری تولیدات کشاورزی،  مدیریت منابع آبی، توانمند سازی ، توسعه و‌نقش جایگاه زنان در بحث تصمیم سازی و تصمیم گیری است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: در آمایش استانی باید نقشه ها با جزئیات آمده باشد کسی که آمایش استانی می کند باید تمام جزییات را مطرح و آینده پژوهی کند آمایش استانی باید تمام جزییات را گفته باشد.

---

نوروزی گفت:  واقعیت امر این است که متاسفانه استقبال ادارات کل از برنامه های که تدوین می شود در حدی که باید باشد نیست.

 

استاندار ادامه داد: در شورای برنامه ریزی آینده ساز و کار آورده شود جلسات آن برگزار  و چهارچوب آن مشخص شود و فرصت چند ماهه به مدیران بدهید که نقطه نظرات شان را جمع آوری و مطرح کنند، وقتی خروجی ها را می ببینیم اینها  چیزی نیست که ما دنبال آن هستیم از این کلمات قلمبه به اندازه کافی گفته شده است برنامه های اجرایی می خواهیم.

 

احمدی ادامه داد:  اگر چیزی می‌نویسیم دقیق بیان کنیم اگر از تکنولوژی می گوییم بگوییم که منظور از تکنولوژی چیست اینکه می گوییم اجرایی یعنی اینکه  هوایی چیزی نگوییم اگر نمی‌توانیم در حوزه ای وارد نشویم زور الکی نزنیم بر اساس مزیتی که داریم وارد شویم.

 

وی افزود: مثلا من مطمئن هستم اگر فردی در سی سخت اقدام به کشت گل محمدی کند، موفق می شود یا مثلاً نه آقای گوهرگانی نظر دیگری دارد این چیزهایی که گفته شده است وجود

دارد آمایش هم نباشد این کارهای عادی  در حال انجام است، تسریع در احداث فلان شهرک صنعتی کار آمایش نیست کار دستگاه اجرایی است.

 

 

احمدی عنوان کرد: چرا باید همه موارد و‌کارگاه های صنعتی در شهرستان بویراحمد باشد می توانند این صنعت را به سایر شهرستان ها انتقال دهیم که جوان این استان به جای  اینکه در بوشهر وعسلوبه آواره باشد در استان خودش کار کند .

 

وی گفت:  هیچ‌ الزامی نیست که در شهرستان ها شهرک صنعتی ساخته شود، چرا مثلا در دنا شهرک کشاورزی ساخته نمی شود چرا برویم طبیعت یک منطقه را نابود کنیم که صنعت راه اندازی شود از همان طبیعت می‌توان اشتغال ایجاد کرد، سند آمایش باید به ما بگوید که در چه مناطقی صنعت  ایجاد شود نه اینکه ما به  آمایش بگوییم.

 

فرماندار بویراحمد نیز در این جلسه  گفت:  چطور آمایش یک شهرستانی تهیه می شود و معاون و فرماندار و مدیر شهرستان ما هیچ اطلاعی ندارد این یک مشکل است جلسه ای نگرفتند که در جلسه  این مسائل را مطرح کنیم.

 

استاندار افزود: در  این آمایش باید همه ظرفیت ها را طراحی کنیم بر اساس این ظرفیت ها برنامه ریزی کند این آمایش باید شهرستانی باشد باید جزیی تر نگاه کنیم  مثلا باید ببینیم برای سال بعد چطوری در مقابل سیل ایمن سازی کنیم ، یا سال گذشته تعداد زیادی تخت بیمارستانی وارد استان شد باید ببینیم که این تخت ها چقدر در آسایش مردم تاثیر گذاشته است.

 

وی طرح آمایش را به یک خانواده ترسیم کرد و گفت: مثلا یک خانواده برای کار خودشان برنامه ریزی می کنند اما اگر هر کدام برنامه ریزی لازم را انجام ندهند شب  روی سفره خالی می نشینند اینکه من بگویم قرار بود خورشت را بگذاری اما نگذاشتی، قرار بود نان بیاوری اما نیاوردی، پس من می روم  رستوران غذا می خورم شما کیف کنید، این که خانواده نمی شود.

 

احمدی ادامه داد: این خانواده یک پدر می‌خواهد اگر نامه ارسال می کنید جواب داده نمی شود پیگیری کنید چرا پاسخ داده نشده است اینکه کی بود کی بود راه بندازیم درست نیست ، این آمایش نه به درد ما می‌خورد نه به درد مردم کار باید کارشناسی شده باشد باید حساسیت مان را بالا ببریم اگر می خواهیم فقط یه چیزی در بیاوریم وقت همدیگر را الکی نگیریم .

 

استاندار در پایان تاکید کرد: دو هفته دیگر فرصت هست که دستگاه ها همکاری لازم را انجام دهند و سند آمایش شهرستانی آماده شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ اجلاسیه در راستای کنگره‌ملی‌شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری ۲۱ اجلاسیه در سطح استان هم‌زمان با این کنگره بزرگ اشاره داشت و گفت:هشت مورد از این اجلاسیه ها در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و مابقی در مرکز استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار حمید خرمدل، امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت که با حضور سردار علی فدوی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در این استان سال ۹۵ اولین کنگره شهدا برگزار و کارهای بسیار فاخر و ارزشمند و زیربنایی انجام شد.

وی افزود: از سال ۱۴۰۱ جهت برگزاری کنگره شهدای استان سازمان‌دهی صورت گرفت و چهار اجلاس در قالب ۳۲ کمیته برگزار شد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه اجلاسیه شهدای ارتش قهرمان هفته گذشته در گچساران برگزار شد، گفت: سرجمع ۲۱ اجلاسیه برگزار می‌شود که هشت مورد از این اجلاسیه‌ها در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و مابقی در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سعی شده از همه ظرفیت‌های استان به ویژه حوزه هنری استفاده شود، تصریح کرد: در کنگره دو هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد، در زمینه مردمی شدن، ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برگزار می‌شود.

خرم‌دل خاطرنشان کرد: بحث جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، دشمنی دشمنان و ظرفیت‌های کشور در مدارس و دانشگاه‌ها در سطح استان در حال انجام است.

وی به تألیف ۲۰۰ جلد کتاب از خاطرات و حماسه سازی شهدا در کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از کارهای فاخر ما تولید فیلم سینمایی مربوط به شهید طیب است که با مجموع عزیزان در بنیاد شهید، بنیاد روایت فتح و سپاه و بسیج مشغول برنامه‌ریزی هستیم و تلاش می‌کنیم که در جشنواره فجر امسال این فیلم آماده شود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، گفت: رزمایش بزرگ و فاخر فرهنگی در مرکز استان به مدت ۱۵ شب برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاریخ خلقت بشریت را به صورت هنرمندانه و عالمانه مطرح می‌کند که مجاهدت‌های رزمندگان استان هم به نمایش گذاشته خواهد شد.

خرم‌دل خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تمثال مبارک همه شهدا، به‌صورت هنرمندانه‌ای طراحی و خدمت خانواده شهدا تقدیم شود.

خرم‌دل با بیان اینکه کارهای فاخر فرهنگی زیادی را در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان داشتیم، کار مهم خدمت‌رسانی به مردم هم در دست انجام است، خاطرنشان کرد: یکی از این خدمات اهدا دو هزار جهیزیه به نیت دو هزار شهید استان است.

کد خبر 750104

دیگر خبرها

  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم
  • ۲۱ اجلاسیه در راستای کنگره‌ملی‌شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی
  • اولین گروه از عمره‌گزاران کهگیلویه‌وبویراحمد به سرزمین وحی
  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • برگزاری جلسه بررسی طرح آمایش سرزمین شهرستان میاندوآب
  • ۳۰۰طرح ارتباطی طی دو سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا