Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@06:49:37 GMT

سفر قریب الوقوع عبدالمهدی به واشنگتن

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۰۱۶۶

سفر قریب الوقوع عبدالمهدی به واشنگتن

یک منبع عراقی امروز سه شنبه از سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به آمریکا خبر داد. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ بین الملل آسیای غربی دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه العربی الجدید به نقل از این منبع نوشت سفر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به پایتخت آمریکا چندین بار به تاخیر افاده بود که به زودی انجام خواهد شد و مقدمه‌سازی برای آن انجام می‌شود، در این سفر به پرونده های متعددی پرداخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزود از مهمترین پرونده هایی که در این سفر بررسی خواهد شد، جنگ با تروریسم، بازسازی شهرهای آزادشده از اشغال داعش در عراق و حمایت نظامی آمریکا از عراق و همچنین موضوع تحریم‌ها علیه ایران و ضرورت در نظر گرفتن وضعیت عراق در ارتباط با نزاع آمریکایی ایرانی خواهد بود. 

وی خاطر نشان کرد سخنانی که درباره وجود مشکلاتی میان عبدالمهدی و دولت آمریکا گفته می‌شود، صحت ندارد.

گفت‌وگوی تلفنی عبدالمهدی و وزیر خارجه آمریکا

این منبع گفت طی کمتر از 10 روز گذشته، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا دو بار با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق تماس تلفنی برقرار کرد.

این منبع که روزنامه العربی الجدید به ماهیت وی اشاره نکرده است، افزود به تاخیر افتادن سفر عبدالمهدی به سبب چندین پرونده عراقی بوده که نیاز به برنامه ریزی دارد و همچنین تاخیر در ورود ماتیو تولر سفیر جدید آمریکا به بغداد به دلایلی که مربوط به عراق نیست بلکه به خود آمریکایی‌ها مربوط است.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی شنبه با عبدالمهدی گفت کشورش از دولت عراق و سیاست خارجی‌اش حمایت می‌کند. عبدالمهدی هم بر تمایل عراق برای انتقال فناوری و تجارب آمریکایی به عراق تاکید کرده بود.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "عراق" عادل عبدالمهدی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار عراق عادل عبدالمهدی اخبار آمریکا اخبار عراق عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۰۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به چین تازه‌ترین دیدار سطح بالا میان این دو کشور است و آنها درباره مسائلی نظیر تجارت جهانی و ارتباطات نظامی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روابط واشنگتن و پکن به طور فزاینده‌ای بر سر مشکلاتی مثل چگونگی فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین، صادرات چین و ظرفیت تولید و هم‌چنین حمایت پکن از مسکو در جنگ اوکراین به مشکل برخورد کرده و اختلافاتی به وجود آمده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشستی که با مقام رسمی چینی در شانگهای برگزار شده، گفت که بلینکن نگرانی‌هایی را در رابطه با «سیاست‌های تجارت» عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال رقابت اقتصادی سالم با جمهوری خلق چین است و می‌خواهد رفتار عادلانه‌ای در قبال کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اتخاذ شود.»

چین «انتقادات بی‌اساسی» را مبنی بر اینکه ظرفیت تولیدش «بیش از حد» است، رد کرده و افزود که صنایع این کشور، از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی، «رقابتی و نوآور» هستند.

آنتونی بلینکن فردا جمعه جهت دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و احتمالا دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پکن سفر خواهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم