Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@02:56:10 GMT

۱۷۰۰ روستای خراسان جنوبی خالی از سکنه شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۲۳۰۲

۱۷۰۰ روستای خراسان جنوبی خالی از سکنه شد

معتمدیان با بیان اینکه بحث اشتغالزایی و واردات دام مولد از اولویت های خراسان جنوبی است، گفت: آمار خالی از سکنه شدن یک هزار و ۷۰۰ روستا در مقطع کوتاهی از زمان در استان نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد صادق معتمدیان» عصر امروز (17 اردیبهشت) در کارگروه استانی ایجاد هماهنگی پشتیبانی و نظارت بر برنامه های بسیج سازندگی استان اظهار کرد: هم افزایی بین دستگاه‌های خدمت رسان که در حوزه محرومیت‌زدایی ماموریت دارند در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وضعیت زیرساختی در سطح استان بر اساس گزارشات کارشناسی و حضور میدانی در مناطق مختلف نشان از فعالیت‌های جمهوری اسلامی در طی 40 سال گذشته دارد، گفت: در بحث جاده، آب، برق، گاز، مخابرات و مدرسه به جرأت می توان گفت که بیش از 90 درصد از نیازهای اولیه زیرساختی در مناطق مختلف استان و کمتر برخودار ایجاد شده است.

 

معتمدیان با بیان اینکه در بسیاری از مناطق مازاد ساخت و ساز وجود دارد، افزود: اما اکنون وضعیت معیشتی و رفاهی مردم خوب نیست و گلایه مند هستند و علی رغم اینکه 40 سال هزینه شده و اقدامات قابل توجه‌ای انجام شده اما این بخش تاثیر مستقیمی بر مهاجرت مردم استان داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مهاجرت های زیادی در سطح مناطق استان داشته ایم و آمار خالی از سکنه شدن یک هزار و 700 روستا در مقطع کوتاهی از زمان نگران کننده است، ادامه داد: این مهاجرت ها در مناطقی است که مشکلات اجتماعی ایجاد کرده و بحث حاشیه‌نشینی در مرکز و خارج استان اتفاق افتاده است لذا باید بازنگری و بازتعریفی و هماهنگی بین واحدهای مختلف داشته باشیم.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در شرایطی که کشور دچار محدودیت ها و محرومیت های مختلف است یکی از اولویت ها و ضرورت ها ایجاد هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی است.

 

معتمدیان با تاکید بر اینکه براساس توانمندی و تخصص دستگاه های اجرایی محرومیت ها در مناطق مختلف تقسیم می شود و سازوکار آن در قالب کمیته محرومیت زدایی با مسئولیت معاونت عمرانی انجام می‌گیرد، افزود: باید از تمام ظرفیت های استانی برای کمک به محرومیت ها استان استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه بحث اشتغالزایی از اولویت های جدی است، گفت: باید از ظرفیت مرز افغانستان برای ایجاد اشتغال استفاده شود.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سهم استان های مرزی از مرز آسیب و تهدیدی است که تلاش می شود این رویکرد را تغییر دهیم و نگاه فرصتی به مقوله مرز داشته باشیم که در این راستا اجازه واردات دام از مرزهای رسمی و غیررسمی خراسان جنوبی را دادیم و برای اولین بار 2 تا 3 هزار دام وارد استان کردیم که الگوی خوبی بود اما نیازمند روان سازی بیشتر است.

 

معتمدیان با اشاره به اینکه بحث واردات دام مولد از اولویت ها است و باید با برنامه ریزی این مهم انجام شود، گفت: در خرید دام سبک نیاز است از تسهیلات بانکی برای مردم استفاده شود تا خروجی آن موجب ماندگاری روستاییان و عشایر شود.

 

وی به بحث سوخت مرزنشینان استان اشاره کرد و افزود: تاکنون از این امکان قانونی خیلی استفاده نشده بود که با تلاش بخش‌های مختلف شاهد تحول خوبی در بحث ایجاد درآمد هستیم تا انگیزه برای مهاجرت معکوس به روستاهای خالی از سکنه باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه روز گذشته دومین مرحله واریزی به حساب مرزنشینان استان انجام شد، تصریح کرد: با جهش بسیار خوب سهمیه سوخت مرزنشینان استان از یک میلیون لیتر به 15 لیتر در دو مرحله رسیده است و این ظرفیت در استان است که ماهیانه 5 میلیون لیتر فروش سوخت  به افغانستان را داشته باشیم تا کمکی به معیشت مرزنشیان و توسعه استان شود.

 

معتمدیان بر حمایت از گروه های جهادی تاکید کرد و افزود: باید فرهنگ جهادی در استان و بین جوانان نهادینه شود.

 

به گفته استاندار خراسان جنوبی  حضور 70 درصد از مدیران دستگاه های اجرایی در این جلسه موضوعیتی ندارد و در اکثر کارگروه های که مدیران وقت می گذارند شاید حضورشان خیلی مرتبط نباشد لذا درخواست کرد از مدیران مرتبط با موضوع جلسات دعوت شود تا بیشتر خروجی عملیاتی داشته باشد.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مجلس مرحله کشوری ماه مبارک رمضان سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مشهد مسجد مراسم اختتامیه مسجد طراز اسلامی مساجد واردات دام مولد روستا خالی از سکنه سهمیه سوخت بسیج سازندگی استاندار خراسان جنوبی اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر آماده باش است

کاووسی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های استان گفت: بنابر اعلام هواشناسی شدت بارندگی‌ها امروز در شهرستان‌های استان وجود دارد. 

او افزود: بنابراین علاوه بر تیم‌های عملیاتی در شهرستان‌های با هشدار نارنجی، نیروهای امدادی تیم‌های سایر شهرستان‌ها نیز به عنوان پشتیبان آماده خدمت رسانی هستند.

کاووسی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها، تصریح کرد: از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیر ضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • هلال احمر آماده باش است
  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی