Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@03:18:46 GMT

حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی کارگران «مایه خجالت» است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۳۰۷۰

هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ظهار داشت: برخی از کارفرمایان به اشتباه متوجه شده بودند که حق مسکن از اردیبهشت ماه به کارگران تعلق می‌گیرد؛ اما این درست نیست و حق مسکن کارگران از ابتدای امسال باید محاسبه شود و اگر افرادی آن را پرداخت نکرده‌اند باید همراه با حقوق اردیبهشت ماه به حساب کارگران واریز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: البته باید این را گفت که مبلغ حق مسکن کارگران از ۴۰ هزار تومان به صد هزار تومان رسیده اما این مبلغ اصلا پولی نیست که بتوان در مورد آن صحبت کرد و یا چانه‌زنی انجام داد و بیان کردن آن بیشتر مایه خجالت است.

 

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به پشت سر گذاشتن روز کارگر، خاطرنشان کرد: متأسفانه این مراسم تکراری و نمادین هر ساله انجام می‌شود اما در دل آنها به مشکلات کارگران پرداخته نشده و هنوز هم امنیت شغلی برای آنها مفهومی ندارد.

 

ابوی ادامه داد: این روزها کارگران آنقدر برای معیشت خود مشکل دارند که اصلا رغبتی برای حضور در مراسمات روز کارگر نداشته و تنها خواسته آنها توانایی اداره زندگی است و روز کارگر فرصتی است که دولت‌مردان به حرف‌های این قشر گوش دهند و بتوانند برای مشکلات آنها برنامه‌ریزی کنند اما این اقدامات انجام نمی‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه نیاز است که به کارگران برای خواستن حقوق خود آموزش‌هایی داده شود، عنوان کرد: هم اکنون ۵۰۰ هزار کارگر در خراسان رضوی در تشکلات کارگری عضو هستند اما نیمی دیگر هم عضو تشکلات نیستند و این مسئله در واقع نشان از این دارد که کارگران به حقوق خود آشنا نیستند و با این وضعیت به صورت انفرادی هم نمی‌توان کاری برای آنها انجام داد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد+ فیلم

️مجری الجزیره در برنامه تلویزیونی در پاسخ به صحبت‌های مایکل مولروی مقام بلند پایه سابق وزارت خارجه آمریکا که مدعی شد که دانشجویان می‌توانند نظراتشان را در ملک خصوصی یا فضای مجازی بیان کنند، گفت: درباره برخورد خشن با دانشجویان صحبت می‌کنم؛ هر روز برای دنیا از اصول، اخلاق، قانون اساسی و آزادی بیان سخنرانی می‌کنید، ورود پلیس به دانشگاه، مایه ننگ شماست.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ قطعه زمین به کارگران فاقد مسکن تنگستان اهدا می‌شود
  • تشکیل تعاونی تامین مسکن برای کارگران گلستانی
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد+ فیلم
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد