Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، دونالد ترامپ مدعی است که بهای تعرفه‌های بیشتر را چین می‌پردازد، اما کارشناسان و تحلیل‌گران معتقدند این شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان آمریکایی هستند که متحمل هزینه‌ها خواهند شد.

به نظر می‌رسد تحلیل‌گران اقتصادی شامل مشاور اقتصادی خود کاخ سفید، لری کودلاو، از ادعای تعرفه‌ای دونالد ترامپ گیج شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ مدعی شد اقتصاد آمریکا وضعیت خیلی خوبی دارد چراکه چین (و نه آمریکا) بهای تعرفه‌های اضافی را پرداخت می‌کند. او گفت شرکت‌های چینی میلیاردها دلار به علت این تعرفه‌ها هزینه کرده‌اند.

ترامپ توییت کرد که چین ۲۵ درصد در واردات ۵۰ میلیارد دلار از کالاهای تکنولوژی بالا و ۱۰ درصد هم روی واردات ۲۰۰ میلیارد دلاری کالاهای دیگر، به آمریکا تعرفه می‌پردازد. او گفت که این هفته تعرفه‌های واردات چین را افزایش خواهد داد.

اما کارشناسان و تحلیل‌گران فوراً با این گفته‌های ترامپ مخالفت کردند. آنها می‌گویند واقعیت این است که بخش عمده تعرفه‌های ترامپ توسط شرکت‌های آمریکایی‌ای پرداخت می‌شود که واردکننده کالاهای چینی مشمول تعرفه هستند.

در گذشته ترامپ و برخی از مشاوران کاخ سفید می‌گفتند که وضع تعرفه‌ها بیشتر تاکتیکی برای مذاکره هستند تا اینکه راهی برای به دست آوردن مستقیم رشد اقتصادی برای آمریکا باشند.

آن طور که مرکز سیاست‌های مالیاتی اعلام کرده است، نه دولت چین و نه شرکت‌های چینی، بهای تعرفه‌های آمریکا بر واردات کالاهای این کشور را می‌پردازند، بلکه شرکت‌های آمریکایی‌ای که این کالاها را وارد می‌کنند بهای اضافی را پرداخت می‌کنند. حتی گاهی اوقات این شرکت‌ها هم هزینه اضافی را روی قیمت‌های خود کشیده و بار آن را به دوش مصرف‌کنندگان آمریکایی می‌اندازند.

در ماه فوریه محققان دانشگاه پرینستون کالیفرنیا و فدرال‌رزرو نیویورک در مقاله‌ای اعلام کردند که تقریباً کل هزینه تعرفه‌های دولت ترامپ به قیمت‌های کالاها در آمریکا منتقل شده است.

این تحقیقات نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای جدید ترامپ، آمریکایی‌ها و نه چینی‌ها بهای تعرفه‌های اضافی را می‌پردازند.

در اینجا به اظهارات مشاور اقتصادی ترامپ، لری کودلاو، که در سال ۲۰۱۱ در مورد دولت اوباما بیان شده بود اشاره می‌کنیم. او گفته بود: اگر شما بر واردات چینی تعرفه وضع کنید، مصرف‌کنندگان آمریکایی از افزایش قیمت‌ها و کاهش استانداردهای زندگی، رنج خواهند برد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا جنگ تجاری تعرفه واردات گمرک چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی