Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر عراق گزارش‌های مربوط به معافیت عراق از اجرای تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا در برابر اعطای امتیاز به شرکت نفتی اکسون موبیل آمریکا را رد کرد. آفتاب‌‌نیوز :  به نقل از السومریه، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق، گزارش‌های مربوط به معافیت عراق از اجرای تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا در برابر اعطای امتیاز به شرکت نفتی اکسون موبیل آمریکا را رد کرد و گفت: ارتباطی میان توافق نفتی در آستانه امضا با اکسون موبیل و معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی روز سه شنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود، اخبار منتشر شده در خصوص معاف شدن کشورش از اجرای تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا در برابر اعطای امتیاز سرمایه گذاری به شرکت اکسون موبیل آمریکا را نادرست خواند.
نخست وزیر عراق گفت: این که آمریکا پیشنهاد استثنا کردن عراق از تحریم‌های ایران را در برابر برخی امتیازات به شرکت آمریکایی فعال در عراق مطرح کرده باشد، صحت ندارد. عراق در آستانه امضای قراردادی به ارزش ۵۳ میلیارد دلار به مدت ۳۰ سال با اکسون موبیل و پتروچاینا برای توسعه زیرساخت‌های نفتی در جنوب است.
مهر 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عبد المهدی تحریم ایران نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عباس غریبی ظهر چهارشنبه در بازدید از سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان با اشاره به توان متخصصان داخلی اظهار داشت: به همت و تلاش متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران سیستم تله‌متری گوی شناور شماره ۴ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی (منطقه کنگان) تعمیر و در سرویس قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه وظیفه ۱۰۰ درصد صادرات میعانات گازی تولیدی در منطقه پارس جنوبی بر عهده شرکت پایانه‌های نفتی ایران است، افزود: باید با بروز رسانی تجهیزات، تعمیر، بازسازی و ایمن سازی فرایند بارگیری و صادرات در مسیر ارتقا شاخص‌های ایمنی گام برداریم.

غریبی به تلاش شبانه روزی متخصصان در این شرکت اشاره کرد و با تاکید بر اعتماد به تجارب و تخصص کارشناسان داخلی ابراز داشت: متخصصان شرکت پایانه‌ها نفتی ایران با تلاش و همت بالای خود موفق شدند مشکلات سیستم تله‌متری گوی شناور که نقش مهمی در ایمن سازی فرایند بارگیری میعانات گازی به کشتی‌ها دارد را رفع کرده و در سرویس عملیاتی قرار بدهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون این سیستم در مدار قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر اطلاعات مربوط به وضعیت شیرهای کنترلی منتهی به گوی شناور به صورت آنلاین در اتاق کنترل ساحل قابل مشاهده بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند بارگیری این سیستم می‌تواند ضمن توقف خودکار بارگیری، از بروز هرگونه حادثه‌ای که منجر به خسارت شود، جلوگیری کند.

غریبی در پایان از متخصصان فعال در رفع عیب و عملیاتی کردن سیستم تله‌متری گوی شناور تجلیل و قدردانی کرد.

کد خبر 6094136

دیگر خبرها

  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی: اقدام‌های فرهنگی باید امیدآفرین باشد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • تغییر نام استقلال و پرسپولیس ربطی به وزارت ورزش ندارد | تمام شد؛‌ شما دیگر هیچ مسئولیتی ندارید
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند