Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@05:21:59 GMT

اجرای ۳۲۶ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۳۳۶۶

اجرای ۳۲۶ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌جنوبی

هنری گفت: در مجموع سال گذشته در سرفصل های مختلف استانی و مشارکتی ۳۲۶ پروژه با اعتبار مصوب ۲۹ میلیارد تومان در ردیف برنامه اجرایی قرار دادیم که تاکنون ۱۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بیرجند، «مهدی هنری» عصر امروز (17 اردیبهشت) در کارگروه استانی ایجاد هماهنگی پشتیبانی و نظارت بر  برنامه های بسیج سازندگی استان اظهار کرد: کمک به دولت در اجرای پروژه های عمرانی و محرومیت‌زدایی یکی از وظایف بسیج سازندگی است که در بحث اعتبارات دولتی سال گذشته 19 پروژه با اعتبار مصوب 8 میلیارد و 200 میلیون تومان داشتیم که تاکنون 5 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به  اجرای پروژه های عمرانی مشارکتی با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، گفت: در این راستا سال گذشته 50 پروژه با اعتبار 2 میلیارد تومان تفاهم‌نامه داشته ایم که به اتمام رسیده است.

 

هنری بیان کرد: در سال 98 هم تفاهم نامه ای با اعتبار 3 میلیارد تومان منعقد شده است که  تاکنون 247 میلیون تومان برای آغاز پروژه ها واریز شده است.

 

وی با بیان اینکه در بحث فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در شش دهستان خراسان جنوبی 82 پروژه با اعتبار 5 میلیارد و 500 میلیون تومان اجرا شده است، افزود: سال گذشته براساس انعقاد دو تفاهم نامه با آستان قدس رضوی 81 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار 5 میلیارد و 500 میلیون تومان در استان اجرا می شود که تاکنون 61 پروژه با اعتبار 2 میلیارد و 400 میلیون تومان به اتمام رسیده است.

 

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی به طرح «کرامت محله» اشاره کرد و گفت: در این مناطق 26 پروژه با اعتبار 4 میلیارد تومان تعریف شده که تاکنون 1.5 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

 

هنری بیان کرد: در مجموع سال گذشته در سرفصل های مختلف استانی و مشارکتی 326 پروژه با اعتبار مصوب 29 میلیارد تومان در ردیف برنامه اجرایی قرار دادیم که 17 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

 

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: از زمستان پارسال تاکنون 40 هزار طرح محرومیت زدایی در کشور آغاز شد که از این تعداد 750 طرح سهمیه خراسان جنوبی است که تاکنون 184 طرح به اتمام رسیده است.

 

وی با اشاره به آموزش 2 هزار و 700 نفر در راستای کمک به اشتغال‌زایی در استان تصریح کرد: برای کمک به معیشت روستائیان 108 هزار قطعه جوجه بومی توزیع شده که 20 هزار قطعه به مرحله تخم گذاری رسیده و برای تکمیل چرخه کار واحد بسته بندی تخم مرغ‌ها ایجاد می شود.

 

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بانک اطلاعاتی مشاغل خرد خانگی استان تکمیل می شود، گفت: تاکنون 250 گارگاه ثبت شده است.

 

وی از سفارش تولید یک هزار حوله احرام برای حجاج خبر داد و عنوان کرد:  از سال 92 تاکنون 32 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده که 3 هزار و 200 کارگاه اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است.  

 

هنری با اشاره به اردوهای جهادی، بیان کرد: در حال حاضر 227 گروه جهادی شناسنامه دار در استان فعالیت می کنند.

 

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی  با اشاره به اعزام 19 هزار و 500 نفر در قالب یک هزار و 84 گروه جهادی به مناطق مختلف استان در سال گذشته، گفت: همچنین 150 جهادگر به صورت خودجوش برای انجام کمک های امداد و نجات مناطق سیل زده اعزام شدند.

 

وی به آموزش های تخصصی جهادگران در حوزه امداد و نجات اشاره کرد و افزود: در این خصوص 420 جهادگر با همکاری جمعیت هلال احمر آموزش های امداد و نجات را فرا گرفتند.

 

هنری در پایان تاکید کرد: در خصوص استفاده از کارگاه های خانگی استان با همکاری خیران مدرسه ساز کار دوخت 12 هزار دست لباس فرم مدارس پیگیری شده که در کارگاه خانگی استان انجام می شود.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان مجلس مرحله کشوری حرم هلال بن علی ع شهرستان آران و بیدگل هلال بن علی آران و بیدگل اصفهان رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی محرومیت زدایی پروژه های عمرانی اردوهای جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، احمد باقری پور در جلسه زمانبندی افتتاح این طرح‌ها که با ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیرعامل و معاونین آب و فاضلاب کشور و همچنین جانشین قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، گفت: پروژه‌های محرومیت زدایی برای تامین آب ۵۸ روستای استان یزد در قالب طرح جهاد آبرسانی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجرا است که در این جلسه در مورد برنامه زمانبندی بهره برداری این پروژه‌ها در ۳۱ روستا تا پایان امسال برنامه ریزی شد.   او با بیان اینکه طرح‌های آماده بهره برداری در شهرستان‌های خاتم، اردکان و ابرکوه قرار دارند افزود: با بهره برداری از این طرح‌های محرومیت زدایی پنج هزار ۷۶۳ خانوار روستایی با جمعیت ۱۹ هزار و ۷۷۰ نفر از آب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند می‌شوند.   معاون توسعه و بهره برداری آبفای استان یزد ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها در ۳۱ روستای استان بالغ بر هزار میلیارد ریال از محل طرح ملی محرومیت زدایی از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هزینه شده است.   باقری پور بر ارتقای کیفیت زندگی و افزایش امیدآفرینی بین روستائیان تاکید کرد و اظهار داشت: عملیات آبرسانی به این روستا‌ها شامل ۱۵ روستا در مجتمع آبرسانی بخش بهمن ابرکوه، ۹ روستا در مجتمع آبرسانی عقدای اردکان و هفت روستا در مجتمع آبرسانی بختیاری و شهریاری خاتم است که تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد