Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ادریس جزایری» کارشناس مستقل الجزایری که از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به‌عنوان گزارشگر ویژه این شورا جهت بررسی تأثیرات منفی تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر حقوق بشر [در کشورهای هدف تحریم‌ها] فعالیت می‌کند، طی یادداشتی که در پایگاه اطلاع‌رسانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد منتشر شده است، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، ونزوئلا و کوبا را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادریس جزایری با ابراز نگرانی از اثرات مخرب تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، ونزوئلا و کوبا خاطرنشان کرد استفاده از  تحریم‌های اقتصادی در راستای دستیابی به اهداف سیاسی، نقض حقوق بشر محسوب شده و با هنجارهای بین‌المللی در تضاد است. وی همچنین هشدار داد چنین اقداماتی می‌توانند فجایع انسانی بی‌سابقه‌ای را رقم بزنند.

این کارشناس حقوق بشر در ادامه این یادداشت تصریح کرده است: «تلاش برای براندازی حکومت‌ها از طریق اقدامات اقتصادی می‌تواند به نقض ابتدایی‌ترین حقوق انسان‌ها بینجامد. این رویه هرگز یک رویه پذیرفته‌شده در روابط بین‌المللی نبوده است. اختلافات سیاسی بین دولت‌ها نباید از طریق ایجاد بحران‌های اقتصادی و انسانی حل‌وفصل شود».

وی در پایان افزوده است: «سوء‌استفاده یک ابرقدرت از برتری خود در عرصه‌های مالی بین‌المللی برای اعمال فشار بر متحدان خود به‌منظور ایجاد دشواری‌های اقتصادی برای کشورهای مستقل، خلاف قوانین بین‌المللی بوده و حقوق شهروندان آنها [کشورهای هدف تحریم] را به‌گونه‌ای اجتناب‌ناپذیر نقض می‌کند».

مقامات آمریکایی بارها ادعا کرده‌اند که هدف آنها از اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران، ونزوئلا، کوبا و دیگر کشورها صرفاً تحت فشار قرار دادن دولت‌ها و حمایت از مردم این کشورهاست؛ ادعایی که پوچ بودن آن به‌ویژه برای مردم کشورهای تحت تحریم آمریکا در عمل به اثبات رسیده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان ملل متحد حقوق بشر شورای حقوق بشر سازمان ونزوئلا نقض حقوق بشر حقوق بشر شورای حقوق بشر سازمان ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد

دفتر سیاسی انصارالله یمن امروز -جمعه- سرکوب معترضان مسالمت‌جو در دانشگاه‌ها از سوی مقامات آمریکایی را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه بودند، محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر سیاسی انصارالله در بیانیه‌ای تاکید کرد که سرکوب غیرموجه معترضان نادرست بودن ادعاهای دولت آمریکا مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار می‌کند.

براساس گزارش شبکه المسیره، انصارالله بر حق شهروندان آمریکایی برای راهپیمایی مسالمت آمیز تاکید کرده و از موضع اخلاقی آنها که بیانگر افزایش آگاهی جامعه در مورد مساله فلسطین و رد اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است، قدردانی می‌کند.

دفتر سیاسی انصارالله یمن از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر خواست تا این اقدامات سرکوبگرانه علیه معترضان مسالمت‌جو در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

این بیانیه حاکی از آن است که جنایات نسل کشی اشغالگران در غزه مستلزم یک موضع قاطع بین‌المللی برای توقف آن است و اعتراضات مسالمت‌آمیز در ایالات متحده نشان دهنده رد این جنایات و همبستگی مردم آمریکا با مردم فلسطین است.

دفتر سیاسی انصارالله در پایان تاکید کرد که مساله فلسطین یک مساله محوری برای ملت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیل
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد