Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@07:05:24 GMT

قرارداد ایران ایر با ایرباس و ای تی آر فعال است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۳۹۰۲

قرارداد ایران ایر با ایرباس و ای تی آر فعال است

وزیر راه و شهرسازی: ایران ایر باید به بخش خصوصی واگذار شود گروه اقتصادی - مراسم تودیع مدیرعامل سابق هواپیمایی هما و معرفی مدیرعامل جدید این شرکت روز گذشته برگزار شد. در این مراسم با شرح شفافی از وضعیت حمل و نقل هوایی ایران در شرایط تحریم‌های جدید، اعلام شد که قرارداد با ایرباس و ای تی آر هنوز فعال اما قرارداد با بوئینگ معطل مجوز اوفک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 همچنین با وجود مشکلات زیاد، تمامی مسیرهای هما نگه داشته شده و در عین حال مسیرهای هواپیمایی که برای سایر شرکت‌های هواپیمایی بسته بود، از طریق ایران‌ایر در حال عبور و مرور است.
ایران‌ایر باید سودده و با ارزش بالا به بخش خصوصی واگذار شود
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت هواپیمایی ایران‌ایر باید سودده و پربازده شود و از طریق سهام دارای ارزش در فرآیند خصوصی‌سازی به بخش خصوصی واگذار شود. به‌ گزارش ایسنا، اسلامی با بیان اینکه باید ارزش سهام ایران‌ایر افزایش یابد نه اینکه همانند بسیاری از مجموعه‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران فاقد ارزش شده و پس از آن با قیمتی نازل خریداری شود، اظهار کرد: باید از طریق مکانیزم بازار سرمایه کارآمدی ایران‌ایر به حداکثر برسد و دولت بتواند از این طریق تکلیف قانونی خود را در زمینه خصوصی‌سازی این شرکت به سرانجام برساند. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ایران‌ایر یکی از ظرفیت‌های ارزشمند کشور است و تمامی ایرانیان شرکت حامل پرچم خود را دوست داشته و به آن افتخار می‌کنند، گفت: امیدوار هستیم این شرکت هواپیمایی همواره در اوج باشد و با عزت و کارآمدی فعالیت کند. وی با تأکید بر اینکه حمایت و همدلی همه‌جانبه یکی از الزامات موفقیت ایران‌ایر است، خاطرنشان کرد: چنانچه از تعهد خدمتی غافل شویم و به نیروی انسانی خود بی‌توجه باشیم به طور حتم شکوفایی رخ نخواهد داد، بنابراین باید با توجه به منابع انسانی، نرم‌افزار و سخت‌افزار بتوانیم به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.
آخرین وضعیت قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری با بوئینگ، ایرباس و ای تی آر
مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی ایران‌ایر نیز آخرین وضعیت قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری خرید
۲۰۰ هواپیما از سه شرکت هواپیمایی بوئینگ، ایرباس و‌ای‌تی‌آر را تشریح و همچنین میزان بدهی‌های این شرکت هواپیمایی را ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. فرزانه شرف‌بافی در مراسم تکریم‌اش از شرکت هواپیمایی ایران‌ایر که با حضور مسئولان صنعت هواپیمایی کشور، وزیر راه و شهرسازی و نیز برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری برای خرید ۲۰۰ فروند هواپیما با سه شرکت بوئینگ، ایرباس و ای‌تی‌آر مدنظر قرار گرفت، اظهار کرد: قرارداد با بوئینگ معطل است و ۴۰۰ میلیون دلار اعتبار می‌خواهد، در عین حال سه فروند هواپیمای ایرباس وارد شده و این قرارداد فعال است و در مورد ای‌تی‌آر نیز ۱۳ هواپیما وارد شده و این قرارداد فعال است. مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی ایران‌ایر نیز با اشاره به اینکه در مورد این سه قرارداد اصلاحات لازم صورت گرفت و جلسات کارشناسی برگزار شد، بیان کرد: با خروج امریکا از برجام  تمام مجوزهای اوفک که تا سال ۲۰۲۰ امکان واردات را برای ما فراهم کرد، ارسال و قراردادها به تعلیق درآمد، اما ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا هواپیماها را سرپا نگه داریم و خدمات مربوطه را از کارخانجات مربوطه اخذ کنیم. شرف‌بافی با اشاره به اینکه اخذ تعهد برای تأمین خدمات بسیار سخت بود، اما این مسأله مدنظر قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در مورد خرید ای‌تی‌آر، اوفک به ما شش روز مهلت داد تا بتوانیم شش فروند هواپیما را وارد کنیم. در این رابطه هشت فروند هواپیما تولید و پنج فروند هواپیما وارد کشور شد و
ای تی آر اعلام کرد که ما به تعهدات خود در این رابطه عمل کنیم و در عین حال پنج میلیون دلار قطعه یدکی هواپیمای ای‌تی‌آر را مدنظر قرار دادیم. وی با اشاره به مذاکرات بین‌المللی برای تأمین فاینانس هواپیما و قرارداد با چینی‌ها در این رابطه، اظهار کرد: متأسفانه چینی‌ها تحت فشار قرار گرفتند تا در فاینانس هواپیماهای ایران‌ایر دخالت نکنند. وی همچنین به امتناع شرکت‌های سوخت‌رسان از ارائه خدمت به هواپیماهای ایران‌ایر اشاره و ادامه داد: بعد از تلاشی چهار ماهه امیدوار هستیم که طی هفته جاری بتوانیم در ترکیه سوخت‌گیری کنیم. متأسفانه خیلی از شرکت‌ها هما را محدود کردند، اما تلاش‌ها برای ادامه حیات ادامه دارد و توانستیم لوگوی ایران‌ایر را در فرودگاه بزرگ استانبول مستقر کنیم. مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی ایران‌ایر ادامه داد: تمامی مسیرهای هما نگه داشته شده و در عین حال مسیرهای هواپیمایی که برای سایر شرکت‌های هواپیمایی بسته بود از طریق ایران‌ایر در حال عبور و مرور است و این مسأله دیپلماسی بین‌المللی ایران‌ایر را می‌رساند.
صندوق بازنشستگی از ایران‌ایر
جدا می‌شود
مدیرعامل ایران ایر از جدا شدن صندوق بازنشستگی از بدنه این شرکت به‌عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار خود خبر داد. به گزارش تسنیم، تورج دهقان زنگنه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «برنامه کوتاه مدت شما برای پویایی بیشتر ایران‌ایر چیست» اظهار کرد: تلاش می‌کنیم از توانمندی‌های داخلی استفاده کرده و مقداری به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اضافه کنیم. وی ادامه داد: سعی می‌کنیم در یک راهبرد کوتاه‌مدت تعداد ناوگان را افزایش داده و بتوانیم خدمات‌رسانی در‌ شأن مسافران ایران ایر ارائه دهیم. وی بیان کرد: در چابک‌سازی هما همانگونه که وزیر راه و شهرسازی بر آن تأکید کرد صندوق بازنشستگی هما با حمایت وزیر و هیأت دولت از بدنه هما جدا خواهد شد. مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: کارها و برنامه‌های دیگری در راستای چابک‌سازی و اصلاح ساختار ایران ایر داریم که بموقع درباره آن اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد. وی همچنین به امتناع شرکت‌های سوخت‌رسان از ارائه خدمت به هواپیماهای ایران‌ایر اشاره و ادامه داد: بعد از تلاشی چهار ماهه امیدوار هستیم که طی هفته جاری بتوانیم در ترکیه سوخت‌گیری کنیم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد

حسن جعفری گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای مواجه شد.

وی اضافه کرد: پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر
  • تاریخ فعال‌سازی بند فسخ قرارداد برونو گیمارش مشخص شد
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی