Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@11:55:51 GMT

قیمت ساختمان‌های کلنگی تهران 142 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۳۹۲۴

قیمت ساختمان‌های کلنگی تهران 142 درصد افزایش یافت

گروه اقتصادی - قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی شهر تهران در زمستان پارسال در مقایسه با زمستان سال 96 حدود 142.8 درصد و همچنین بهای فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی 81.7 درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده توسط بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 14 میلیون و 546 هزار و 600 ریال با میانگین مساحت ٢٥٣ مترمربع بود که نسبت به فصل پاییز 97 حدود 44.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین، میانگین مبلغ اجاره در دوره مورد نظر 21.7 درصد و ودیعه سه درصد رشد داشته است. بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظفند مشخصات همه معاملات خرید و فروشی که سند آنها توسط دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند، در سامانه‎ اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند. با توجه به اینکه کاهش یا افزایش تعداد معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از متوسط تعدیل شده که در آن، وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد. البته بر اساس گزارش ایرنا، محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی چندی پیش اعلام کرد: میزان تراکم خانوار در واحد مسکونی در سال ۹۷ برابر ۱.۰۵۹ گزارش شده که این شاخص در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ۱.۲۷ بود، در ابتدای انقلاب به ازای هر ۱۲۷ خانوار ۱۰۰ واحد مسکونی وجود داشت در حالی که امروز به ازای حدود هر ۱۰۶ خانوار ۱۰۰ واحد مسکونی موجود است. وزیر راه وشهر‌سازی گفته است، با توجه به آمار موجود تعداد واحدهای مسکونی در مقایسه با سرشماری سال ۹۵ نسبت به سال ۵۷، ۳۳۰ درصد و سهم مسکن با دوام حدود ۲۴۶ درصد رشد نشان می‌دهد.
رئیس انبوه سازان: سالانه یک میلیون واحد مسکونی نوساز نیاز داریم
رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان معتقد است: سالانه در سطح کشور نیاز به ساخت حداقل نزدیک به یک میلیون واحد مسکونی نوساز وجود دارد که از این رقم
 400 هزار دستگاه باید توسط دولت مدیریت شود. جمشید برزگر در گفت‌و‌گو با ایرنا، پیرامون اینکه سالانه چه تعداد واحد مسکونی در کشور باید تولید شود، گفت: آمارهای کمبود مسکن با توجه به تعداد خانوار متفاوت است، اکنون علاوه بر سهم سالانه دولت برای این بخش، لازم است 600 هزار واحد در مکان‌های مختلف و با توجه به پراکندگی جغرافیایی ساخته شود. رئیس کانون انبوه سازان اضافه کرد: سال‌های گذشته با توجه به بی‌ثباتی قیمت‌ها، بخش خصوصی نتوانست آنچنان که باید پس از پایان یافتن مراحل قراردادی، در زمینه اجرا و واگذاری‌ها موفق شود و این طرح‌ها، همچنان باقی مانده است. وی تصریح کرد:اکنون برآورد‌های مختلف از نظر نیاز کشور برای ساخت واحدهای مسکونی وجود دارد که ارقام 1.5 تا 2 میلیون واحد مسکونی است و با احتساب 35 درصد مستأجر کشور این رقم به سه تا 3.5 میلیون واحد مسکونی می‌رسد. به اعتقاد این فعال صنفی، جمعیتی اکنون در بافت‌های فرسوده شهری و در حاشیه شهرها سکونت دارند که در واقع شرایط بد مسکنی دارند که اگر مجموع این شرایط را در نظربگیریم، سالانه باید 6 میلیون واحد مسکونی در کشور تولید شود.
قیمت واقعی مسکن کاهش یافته است
یک کارشناس مسکن با بیان اینکه همواره درصد رشد قیمت مسکن پایین‌تر از بازارهای ارز و طلا می‌ماند گفت: با توجه به کاهش ارزش پول ملی، قیمت واقعی خانه نسبت به یک سال قبل نه تنها بالا نرفته بلکه کاهش یافته است. محمد عدالت‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وقتی قیمت ارز و طلا بالا می‌رود طبیعتاً افرادی که در حوزه مسکن سرمایه‌گذاری کردند قیمت‌ها را افزایش می‌دهند، اما واقعیت این است که خانه بشدت ارز نمی‌تواند گران شود. البته خواست مالک این است که هرچه بیشتر بالا برود بهتر است، ولی همیشه درصد رشد قیمت مسکن پایین‌تر از بازارهای ارز و طلا می‌ماند. با این حال سیاست‌های مبهم از یک طرف و دیگر مسائل مثل جنجال مالکان و واسطه‌های آنها روی التهابات بازار مسکن تأثیرگذار است و قیمت بالا می‌رود. البته وقتی ارزش پول ملی افت می‌کند نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم قیمت مسکن ثابت بماند اما با توجه به جهش نرخ ارز، قیمت واقعی مسکن حتی پایین‌تر از دو سال قبل است؛ چرا که متناسب با دلار رشد نکرده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خشایار باقر پور با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی ساخت مسکن اقتصادی از دو سال گذشته آغاز شده است، گفت: در ساخت این پروژه از تکنولوژی های نوین و هوشمندسازی استفاده کرده ایم و بازار هدف این پروژه مشخص و مصرف کننده نهایی است.

وی افزود: طبق هدف گذاری انجام شده برای افراد و زوج‌های جوان متراژ های کوچک هدف گذاری شده و برای خانواده های بزرگ و دارای فرزند متراژهای متوسط و بزرگ بین ۷۵تا ۹۰ متردر نظر گرفته شده است.

چه چیزی انگیزه انبوه‌ سازان نهضت ملی مسکن را کم می‌ کند؟

باقرپور با بیان اینکه ارزان سازی را در کنار ارتقای کیفیت در دستور کار خود قرار داده ایم بیان کرد: ساخت پروژه‌های مسکن اقتصادی در قالب یک شهرک هوشمند اقتصادی طراحی شده است به طوری که هزینه زمین در این پروژه ها صفر در نظر گرفته شده و با توجه به طراحی این شهرک که به صورت مجتمع اقامتی و تجاری است از طریق الحاقات زمین هزینه برای متقاضیان صفر شده است.

هدف گذاری ۴۰ هزار واحدی برای مسکن اقتصادی

طراح مسکن اقتصادی اظهار کرد:این طرح در بخش تعاون و با مشارکت مردم ساخته می شود و متقاضی تنها قیمت تمام شده ساخت را می‌پردازد.

باقرپور بیان کرد: زمین برای این طرح تامین و نقشه برداری های آن رو به اتمام است و از ۴۰ هزار واحد مسکن اقتصادی که هدف گذاری شده بود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در ۶۵۰ هزار متر مکعب تا ۱۰ روز آینده کلنگ زنی می‌شود.

تازه ترین خبرها از نهضت ملی مسکن

وی توضیح داد: کانال های تاسیساتی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم و طبق توافقی که با اتحادیه دانش بنیان و طرح مسکن اقتصادی انجام شده از تمامی محصولات دانش بنیان در این طرح استفاده خواهد شد و استفاده از انرژی پاک و انرژی خورشیدی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم.

او گفت: در مسکن اقتصادی سعی کرده ایم از تحریم ها دور باشیم و از تمامی امکانات و محصولات تولید داخل استفاده شده و به نوعی ارز آوری برای کشور داشته ایم.

طراح مسکن اقتصادی توضیح داد: در این طرح سوداگری را کنترل کرده و هر کد ملی تنها از یک واحد می تواند استفاده کند و برای جلوگیری از سوداگری در بازار اجاره در صورتی که فرد قصد اجاره و یا فروش واحد خود را داشته باشد باید از شیوه اجاره داری حرفه ای استفاده کند.

قیمت زمین در مسکن اقتصادی صفر شد

وی با بیان اینکه در این طرح قیمت زمین را حذف کردیم و قیمت واحدی که با تمامی امکانات به متقاضی تحویل داده می شود حدود متری ۳۰ میلیون تومان است، افزود: متقاضی بعد از تحویل هیچ هزینه دیگری ندارد چراکه واحد با امکانات کامل تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست و این طرح در زیر ساخت های مردمی و زیر ساخت های قانونی در حال ساخت است، بیان کرد: اخیرا طرح های از سوی برخی از دستگاه‌ها به اسم مسکن اقتصادی مطرح شده است که باید بگویم این طرح توسط اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران و در قالب مشارکت های مردمی و تعاونی ها ساخته می‌شود.

وی افزود: طبق هدف گذاری های انجام شده ساخت مسکن اقتصادی در قالب ۴۰ هزار واحد اجرایی خواهد شد.

کد خبر 848334 برچسب‌ها نهضت ملی مسکن قیمت مسکن و زمین خبر مهم مسکن تهران

دیگر خبرها

  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران