Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@16:18:01 GMT

هرگز این زولبیا و بامیه‌ها را نخرید

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۴۲۲۶

مردم زمان خرید زولبیا و بامیه یا هر شیرینی دیگر حتما به آرم سیب سلامت وزارت بهداشت روی جعبه آن دقت کنند. ناطقان: مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: جعبه‌های زولبیا و بامیه باید حتما از محل‌ها و کارخانه‌هایی تهیه شده باشد که پروانه ساخت از این سازمان گرفته باشد درغیراین صوررت مردم نباید آن‌ها را بخرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر وحید مفید افزود: مردم زمان خرید زولبیا و بامیه یا هر شیرینی دیگر حتما به آرم سیب سلامت وزارت بهداشت روی جعبه آن دقت کنند، درصورت عدم رویت آن، از قنادی بخواهند که از جعبه‌های دارای مجوز استفاده کند.

توجه هنگام خرید به رنگ زولبیا و بامیه

وی افزود: متاسفانه بسیاری از جعبه‌های شیرینی بدون علامت سازمان غذا و دارو عرضه می‌شوند؛ این جعبه‌ها از کارگاه‌های غیرمجاز به خاطرقیمت پایین‌تر تهیه می‌شوند و اجزاء تشکیل دهنده آن معلوم نیست و ممکن است برای سلامت مضر و خطرناک باشد.

وی با یادآوری تشدید نظارت‌ها بر قنادی‌ها از سوی وزارت بهداشت در ایام ماه رمضان، گفت: توصیه ما به مردم این است که هرگونه شیرینی به ویژه زولبیا و بامیه را از محل‌های معتبر خریداری کننند. مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو از مردم خواست هنگام خرید زولبیا و بامیه به رنگ آن توجه داشته باشند و اگر زولبیا و بامیه قهوه‌ای یا کدر شده باشد، امکان وجود ترکیب شیمیایی «اکریل آمید» در آن‌ها وجود دارد که اثرات سرطان زا دارد.

مفید افزود: نان‌های سوخته و قهوه‌ای شده نیز مستعد وجود این ترکیب شیمیایی هستند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: زولبیا ، بامیه ، وزارت بهداشت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: زولبیا بامیه وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

به گزارش العربیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900763

دیگر خبرها

  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات