Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@05:48:21 GMT

زغال خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۴۲۵۲

به گزارش ایلنا، هر ساله حوادث جراحتی (تروماتیک) از قبیل آسیب‌دیدگی مغزی، سکته مغزی و حمله قلبی سلامت میلیون‌ها انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند کشنده نیز باشد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) سکته مغزی را به عنوان دومین عامل مرگ و میر در جهان معرفی کرده است.
 
تمامی این بیماری‌ها و اختلالات شامل استرس اکسیداتیو می‌شوند که به "عدم توازن جسمی بین سطح رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌ها" گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوادث تروماتیک مغزی تعداد رادیکال‌های آزاد افزایش پیدا می‌کند که به آسیب دیدن بافت‌ و از کار افتادن اندام‌ها منجر می‌شود. همچنین این عدم توازن، حمله قلبی و سکته مغزی را به دنبال دارد.
 
"آنتی‌اکسیدان درمانی" یکی از روش‌های کاربردی برای مقابله با استرس اکسیداتیو است. اثربخشی این روش درمانی همچنان مورد مطالعه است اما برخی از محققان این روش را درمانی امیدبخش درنظر می‌گیرند. این در حالی است که رادیکال‌های آزاد موسوم به گونه‌های واکنش‌پذیر اکسیژن، آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی از قبیل آنزیم "سوپراکسید دیسموتاز" را از بین می‌برند.
 
متخصصان بر این باورند که دست یافتن به آنتی‌اکسیدان مصنوعی به آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی بدن کمک می‌کند که با رادیکال‌های آزاد مقابله کنند.
 
به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان علوم پزشکی در آمریکا معتقدند که زغال می‌تواند در تولید این آنتی‌اکسیدان مصنوعی کمک کننده باشد. این آنتی اکسیدان از نقاط کوانتومی گرافن گرفته می‌شود که محققان اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی آن را از زغال استخراج کردند. این نقاط کوانتومی ذرات ریز نیمه‌هادی هستند که می‌توانند به شکل‌های مشخصی مورد استفاده قرار بگیرند. محققان معتقدند این نقاط می‌توانند به مقابله با استرس اکسیداتیو کمک کنند.

منبع: انتخاب

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استرس جهان سکته مغزی علوم پزشکی مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد،برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمارپیوند زده شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد این جوان ۲۲ ساله به یک بیمار هم زندگی دوباره بخشید.

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • «تهدید بی خاصیت»
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات