Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه سه شنبه در تفسیر آیه اول سوره «احزاب» با عنوان «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَالْمُنَافِقِینَ إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلِیمًا حَکِیمًا»، اظهار داشت: این سوره متناسب با شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه، حکومت و نظام اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ پیام آیات اولیه سوره احزاب

وی با اشاره به اینکه آیات اولیه سوره احزاب چهار پیام دارد، عنوان کرد: این آیات چهار پیام مهم سیاسی و اجتماعی جامعه را بازگو می‌کند، این چهار پیام و مطلب مهم شامل دستور به تقوا، نفی اطاعت از کافران و منافقان، تبعیت از وحی و همچنین توکل بر خدا و نهراسیدن از دشمن است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه آیات اول این سوره خطاب به پیامبر (ص) است، تصریح کرد: هرگاه به فرد بزرگ و صاحب مسئولیتی برخورد می‌کنیم او را خطاب به اوصاف، رسالت و مسئولیتش باید خطاب کنیم.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه هر جا در قرآن که «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ» آمده است، ناظر به بخش انجام رسالت نبوت بوده است، گفت: به دنبال «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ» مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی، خانوادگی مطرح شده است.

تقوا نسبت به پیامبر به معنای توجه دادن به مسئولیت است و نسبت به ما دوری از گناه است

وی با اشاره به اینکه این آیه خطاب به پیامبر است، ادامه داد: خداوند در این آیه خطاب به پیامبر می‌فرماید که ای پیامبر تقوای الهی را پیشه کن، خدا ترس باش، اما مهم‌ترین سوالی که در این رابطه مطرح می‌شود این بوده که مگر پیامبر تقوا نداشت؟ ایشان معصوم بوده است، چرا در این آیه دستور به تقوا نسبت به پیامبر داده شده است؟

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، بیان داشت: برخی از مفسیرین در پاسخ می‌گویند که «اتَّقِ اللَّهَ» درست است که خطاب به پیامبر است، اما در حقیقت مخاطب امت اسلامی است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه این دستور به تقوا در حقیقت توجه دادن به مسئولیت سنگینی است که پیامبر بر عهده داشته است، گفت: خدای متعال در این آیه به پیامبر می‌خواهد بگوید که ای پیامبر ما می‌خواهیم به تو دستوراتی بدهیم که این دستورات نیازمند به انگیزه قوی، روحیه بالا، توانمندی و قدرت روحی و معنوی بالا است، تو باید نسبت به این مسئولیت، خود را آماده کنی.

وی افزود: تقوای ما این بوده که گناه و معصیت نکنیم، حرام خدا مرتکب نشویم، رعایت حلال و حرام کنیم، اما وقتی خداوند به پیامبر می‌فرماید که یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ اتَّقِ اللَّهَ» یعنی ای پیامبر ما می‌خواهیم مسئولیتی را متوجه تو کنیم که این مسئولیت نیازمند به انگیزه قوی، روحیه بالا، احساس مسئولیت سنگین است و به نتیجه رسیدن این مسئولیت در سایه تقوا امکان پذیر است.

نداشتن صداقت در گفتار و عمل از سوی منافقان و کافران

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه این تقوا نسبت به پیامبر توجه دادن به مسئولیت است و نسبت به ما دوری از گناه است، ادامه داد: مسئولیت مهم پیامبر در این آیه «وَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَالْمُنَافِقِینَ» است، که می‌فرماید ای پیامبر از کافران و منافقان اطاعت نکن، اعتماد به آنها نداشته باش، نفی اطاعت از کافران و منافقان یک دستور سیاسی و حکومتی است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه وقتی که نظام و حکومت اسلامی شکل بگیرد قطعاً در برابر آن استکبار و صف کشیدن کافران و منافقان قرار دارد، تصریح کرد: اینها پیشنهاداتی دارند، به طور معمول کافران و منافقان دو برخورد با رهبران دینی داشته و دارند، یک: همیشه پیشنهادات منحرف و فریبنده دارند، دوم: برخورد تهدید آمیز با رهبران دینی دارند.

وی با اشاره به اینکه در اینجا یک سوال پیش می‌آید که چرا نباید به کافران و منافقان اعتماد کرد؟ بیان داشت: مقام معظم رهبری می‌فرماید که به آمریکا و اروپا اعتماد نکنید، این امر به دلیل نداشتن صداقت در گفتار و عمل آنها است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا تمام قوانین بین المللی را زیر پا گذاشت، تصریح کرد: علت عدم اعتماد به کافران، منافقان و مستکبران نداشتن صداقت در گفتار و عمل است.

دیدگاه حکیمانه رهبر انقلاب در رابطه با عدم اعتماد به آمریکا

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری تا چند سال با همان روحیه قوی ایستاد و نهراسید، دشمن یکی پس از دیگری عقب نشینی کرد، بیان داشت: هر جایی که ما لغزش و نرمش کردیم دشمن تعدی کرد.

وی با تاکید بر اینکه در سایه خدا ترسی بر همه دشمنان غلبه پیدا می‌کنیم، افزود: «إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلِیمًا حَکِیمًا»» خداوند علیم و حکیم است، این تعبیر یعنی ای پیامبر دستور به عدم اعتماد به کافران و منافقان و پیروی نکردن از آنها از روی علم و حکمت است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه خداوند از سر علم و حکمت این دستور را داده است، عنوان کرد: وقتی که مقام معظم معظم رهبری می‌فرماید که آمریکا قابل اعتماد نیست، از روی علم و حکمت است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه عربستان و آل سعود مطیع محض آمریکا و مورد تهدید و تحقیر آمریکا هستند، گفت: اگر خدا به شما دستور داد به ظالم اعتماد نکنید از سر علم و حکمت است، چرا که اگر به آنها اعتماد کنی به مصیبت دردناک و مفاسد بیشماری مبتلا می‌شوی، از وحی خداوند، پیامبر، ائمه و ولایت فقیه باید تبعیت کرد.

کد خبر 4611350

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در لرستان تفسیر قرآن خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند

احزاب مختلف آذربایجان‌ شرقی لیست‌های خود برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم _جمعه بیست‌و یکم اردیبهشت _همزمان با سراسر کشور در سه حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی شامل میانه، شبستر و تبریز (تبریز، اسکو و آذرشهر) برگزار می‌شود.

احزاب مختلف آذربایجان‌شرقی نیز در بیانیه‌های جداگانه حمایت خود را از لیست انتخابی اعلام کردند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

در بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان آذربایجان شرقی آمده است: با توجه به اینکه از ۶ نفر لیست دور اول انتخابات یک نفر موفق به اخذ اکثریت آرا و راهیابی به مجلس شورای اسلامی شد، از پنج کاندیدای دیگر لیست شورای ائتلاف شامل سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا نوین، علیرضا منادی، علی آجودان زاده و علی جعفری آذر اعلام حمایت می‌شود.

در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ «روح اله متفکر آزاد» به عنوان نماینده مردم در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو از این لیست انتخاب شد.

حزب همت

نامزدهای مورد حمایت حزب همت (همدلی مردم تحول خواه) در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

بر اساس اطلاعیه این حزب در استان آذربایجان شرقی، محمد حسین فرهنگی، رضا صدیقی، علیرضا نوین و علی آجودان زاده نامزدهای مورد حمایت این حزب هستند.

حزب رفاه و سلامت

حزب رفاه و سلامت نامزدهای مورد حمایت خود را برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر اعلام کرد.

سید محمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا منادی، علیرضا نوین و علی آجودان زاده در لیست این حزب قرار دارند.

جبهه مطالعه مردمی

جواد عبادی، علی جعفری آذر، علیرضا نوین و رضا صدیقی نیز در لیست حمایتی جبهه مطالعه مردمی قرار گرفتند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با کشور یازدهم اسفند ۱۴۰۲ در ۱۳ حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی برگزار شد و ۵۱۲ نامزد برای تصدی ۱۹ کرسی در استان با هم رقابت کردند که ۱۳ نفر به طور مستقیم در دور اول راهی مجلس شدند و ۱۲ نفر نیز برای تعیین ۶ نماینده سه حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، میانه و شبستر به دور دوم راه یافتند.

کد خبر 750753

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است