Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@02:37:38 GMT

خیز عربستان برای تصاحب بازارهای نفت ایران در آسیا

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۵۱۳۴

خیز عربستان برای تصاحب بازارهای نفت ایران در آسیا

عربستان سعودی با فرصت طلبی از تحریم ها علیه ایران محموله های نفتی بیشتری را به مشتریان سنتی نفت ایران در آسیا ارسال می کند.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، به نقل از بلومبرگ، در حالی که دولت آمریکا معافیت ها از تحریم نفتی ایران را از ماه می تمدید نکرده است عربستان سعودی قرار است در ماه ژوئن محموله های نفت بیشتری را به مشتریان آسیایی بفروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع آگاه گفتند این کشور در ماه ژوئن بیشتر از سقف قراردادهای بلندمدت خود به مشتریان آسیایی نفت می فروشد.

این اقدام عربستان فشارهای ناشی از تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا را بر پالایشگاه های آسیایی کاهش می دهد اما آرامکو عربستان قیمت نفت سبک خود برای تحویل در ماه ژوئن در بازار آسیا را افزایش داده و به بالاترین رقم طی 11 ماه گذشته رسانده است.

بر اساس این گزارش پالایشگاه های هندی در ماه ژوئن 200 هزار بشکه در روز نفت بیشتر از عربستان نسبت به قراردادهای بلندمدت خود با این کشور دریافت می کنند. برخی پالایشگاه ها در چین و ژاپن نیز نفت بیشتری از عربستان وارد می کنند. هند، چین و ژاپن جزو بزرگترین مشتریان نفت ایران پیش از تحریم ها بوده اند.

یک منبع آگاه در این باره گفت آرامکو مایل است مقادیر بیشتری نفت برای پاسخگویی به تقاضای یک پالایشگاه بزرگ چینی به این کشور ارسال کند. در عین حال رقم افزایش صادرات نفت عربستان به چین و نوع نفت صادراتی مشخص نیست.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صادرات نفت عربستان سعودی قیمت نفت نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۵۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مشتریان گرانقدر با مراجعه به سامانه بانکداری اینترنتی اشخاص حقیقی بانک ملت به نشانی ebanking.bankmellat.ir و انتخاب گزینه فعال سازی در صفحه ورود می‌توانند از طریق فعال سازی با اطلاعات کارت بانکی و یا فعال سازی با برنامه کاربردی امضای ملت، رمز عبور دریافت و بانکداری اینترنتی را فعال کنند.

پیش از این برای فعال سازی خدمت بانکداری اینترنتی، مراجعه به یکی از شعب بانک ملت و احراز هویت حضوری الزامی بود.

بانکداری اینترنتی یکی از جامع‌ترین کانال‌های ارایه خدمات غیرحضوری بانک ملت است که بخش عمده‌ای از نیاز‌های بانکی مشتریان را برطرف می‌سازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به مهدی تاج
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام