Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:52:27 GMT

لازمه رسیدن به موفقیت

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۵۱۶۲

لازمه رسیدن به موفقیت

روزنامه سبحان در شماره روز چهارشنبه در نوشتاری با عنوان ' لازمه رسیدن به موفقیت ' الگوهای رسیدن به موفقیت را به بحث گذاشت و تلاش و برنامه ریزی را لازمه آن دانست.

در این نوشتار به قلم مجتبی اشرافی آمده است: لازمه رسیدن به موفقیت، داشتن الگوی مناسب است موفقیت، الزاما به معنای رسیدن به یک هدف مشخص و از پیش تعریف شده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خوشبختی هم البته نمی تواند صرفا به معنای موفقیت باشد. بلکه، اگر از آنچه که داریم راضی و به آن جایگاهی که هستیم واقف باشیم، اگر از داشته ها و دانسته هایمان حداکثر استفاده را ببریم، اگر توانمندی و شایستگی خود را در هر موقعیتی که هستیم به خودمان نشان بدهیم و به دیگران هم اثبات کنیم؛ آنگاه می شود گفت که انسان خوشبختی هستیم و اینکه داریم از زندگی لذت می بریم.
هنر لذت بردن از زندگی، هنر داشتن طرح و برنامه و مدیریت زمان، توانایی ما دربهره بردن حداکثری از توانمندیها و استعدادهایمان و امکاناتی که در اختیارمان است، اینها ملزومات موفقیت و داشتن احساس خوشبختی است.
همه ما هنرمندهایی هستیم که زندگی و شخصیت خودمان را کارگردانی و صحنه پردازی می کنیم. و مهمترین هنر یک انسان، رسیدن به مهارت لذت بردن از زندگی است.
البته، لذتی که کلیت داشته باشد و سعادتی که همه گیر باشد. یعنی در عین توجه به خود، نگاهمان به خوشبختی دیگران هم باشد و حال خوش را هم برای خود و هم برای دیگری بخواهیم. در این صورت است که لذتِ لذت برنده ماندگار و رضایتمندی فرد از زندگی کامل خواهد شد.
برای رسیدن به این هنر و این کیفیت از زندگی، ناگزیر از انتخاب هایی هستیم که گاه سرنوشت ما را تغییر می دهد. همچنین برای
اطمینان بیشتر از صحت انتخاب هایمان، می توانیم الگو و ملاک هایی را همواره در پیش روی خود داشته باشیم.
الگو، یعنی مصداق و نمونه و تمثیلی که شخصیت و سایه و صورتک با هم یکی باشد، یا لااقل خیلی به هم شبیه باشند. یعنی ظاهر و باطن یکی است. اینکه شما به خودآگاهی برسی یک معنی اش هم همین است.
یعنی الگوی خودت برای انجام و حرکت و رسیدن به هدف در هر کاری را بشناسی. اصولاً معنای موفقیت هم همین است. شما به موضوع خاصی علاقه داری، در آن حیطه یک شخصی هم هست که برند و الگو هست. در آن حیطه به خصوص سرآمد است و نفر اول است. این می شود الگوی موفقیت شما در آن موضوع. یعنی اگر حرکت کنی، تلاش کنی و برنامه بریزی، تازه به موقعیتی شبیه الگوی پیش فرض خود که رسیدی، تصور موفقیت به شما دست می دهد.
حالا اگر از این موفقیت، رضایت درونی و خشنودی هم داشته باشی، اسمش می شود خوشبختی. یعنی شما انسان خوشبختی هستی.
منبع : روزنامه سبحان
6113

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه روزنامه هاي شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

 سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • ۷۰ کیلومتر راهِ روزانه تا رسیدن سرِ کلاس درس روستا
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • خوش و بش محمد صلاح با مویس، سرمربی حریف پس از به ثمر رسیدن گل دوم وست هم
  • سلامت از ارکان اصلی خوشبختی و بهروزی/ خانواده سلامت محور «زندگی زیسته» سالمی دارد
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است