Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی سیاست کیفیت گرایی و ماموریت گرایی را دنبال می‌کند گفت: در برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد آموزش‌ها باید مهارتی باشد. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سعید فرح بخش صبح امروز در آئین تجلیل از مدرسین مرکز آموزش علمی‌کاربردی شهرداری بروجرد که باحضور شهردار، اعضای شورای شهر و رئیس آموزش وپرورش شهرستان در این مرکز برگزار شد اظهار داشت: آموزش عالی در کشور ما دچار چالش‌های بسیاری است که یکی از این چالش‌ها کمیت‌گرایی به‌ویژه در رشد کمی دانشگاه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درحال حاضر در سطح کشور  دو هزار و 640 دانشگاه و موسسات آموزش عالی وجود دارد که این رشد کمی دانشگاه‌ها، در راستای توسعه‌ پایدار کشور نیست.

169 عنوان پژوهشی مربوط به آسیب‌های اجتماعی به دانشگاه‌های لرستان اعلام شدلرستان|پژوهش‌های دانشگاهی کاربردی شود؛ در راستای حاشیه‌نشینی کارهای موثری انجام می‌شودطهرانچی: تغییرات دانشگاه آزاد تنها در"صورت" نخواهد بود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استات لرستان عنوان کرد: کمیت‌گرایی اگرچه پیامدهای اجتماعی مخربی دارد ولی توسعه آموزش‌های مهارتی برای جامعه بسیار مفید است و سبب ایجاد شغل و رونق تولید می‌شود.

وی بیان کرد: درهمین‌ راستا مقرر شده است که در برنامه ششم توسعه، 30درصد آموزش‌ها، آموزش‌های مهارتی باشد؛ درچند سال اخیر دانشگاه علمی کاربردی سیاست‌کیفیت‌گرایی و ماموریت‌گرایی را دنبال می‌کند و در راستای این کیفیت‌گرایی، مراکز آموزش علمی کاربردی درچارچوب ماموریتشان دانشجو جذب خواهند کرد.

فرح بخش تصریح کرد: مرکز علمی‌کاربردی شهرداری بروجرد در ارزیابی‌های دو سال اخیر، از مراکز موفق استان به‌شمار می‌آید که از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و از شهردار و اعضای شورای شهر انتظار می‌رود با قدرت از این مرکز آموزشی حمایت کنند.

انتهای پیام/ش

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد

معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری از رتبه هفدهم ایران در زمینه هوش مصنوعی در جهان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سالیانه دکتر روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در محل معاونت علمی برگزار شد.

دکتر دهقانی در ابتدای این نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته یک گفتگوها و تعاملات زیادی انجام شد تا یک مرکز ملی توسعه هوش مصنوعی و شورای راهبری هوش مصنوعی تشکیل شود.  ما مدل های مختلفی را از کشورهای دیگر بررسی کردیم و با ده‌ها ساعت جلسه توسط متخصصان حوزه هوش مصنوعی به این نتیجه رسیدیم که مرکز ملی هوش مصنوعی داشته باشیم که شامل نظارت،‌ تنظیم‌گری و ... است.

وی گفت: در اسفندماه سال گذشته مرکز ملی هوش مصنوعی تأسیس شد و اعضای شورای ملی راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند. و جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران دولتی و صندوق های بزرگ کشور انجام شد و یک صندوق توسعه هوش مصنوعی تشکیل شد و این صندوق با سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیاردی برنامه‌ریزی شد.

دهقانی ادامه داد: کارهای عملیاتی زیادی انجام شده و یک مرکز ملی در نخستین گام یک اپراتور هوش مصنوعی بالا بیاورد که خدمات مختلفی از جمله دیتاسنتر بزرگ و کتابخانه‌های زبان تصویری ارایه می‌کند.

معاون علمی رییس جمهور گفت: ما از نظر دانش فنی و تولید مقالات علمی رتبه 17 را داریم اما در حوزه کاربردها رتبه 70 یا 80 را دارد که به خاطر نبود زیرساخت‌ها است.

وی ادامه داد: این مرکز زیر نظر ریاست جمهوری تشکیل می‌شود. معاونت علمی وظیفه حمایت از توسعه فناوری را دار. ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی وظیفه حمایت از هوش مصنوعی را دارد.

نقش‌آفرینی "مراکز نوآوری" در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان

دهقانی گفت: امسال تا آخر سال به چندصد GPU دسترسی پیدا می‌کنیم البته بحث های تحریمی شدیدی در این موضوع وجود دارد و ما نیز از همه دانشگاه‌ها و اساتید دعوت می‌کنیم تا در اینجا شرکت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • ۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد