Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:45:14 GMT

رمضان فرصتی برای ترویج اخلاق و معنویت در جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۵۸۰۱

رمضان فرصتی برای ترویج اخلاق و معنویت در جامعه است

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: برای ما مسلمانان و پیروان نبی مکرم اسلام (ص) آمدن ماه پر خیر و برکت رمضان عید بزرگی است و این نکته را به ما گوشزد می‌کند که در میان تمام گرفتاری‌های عالم هستی و مشکلاتی که دامنگیر بشر است، خدای متعال فرصتی را برای بندگانش فراهم می‌آورد که نظیر ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما نیز باید ماه رحمت و مغفرت را مغتنم بشماریم و از تمام لحظات این خوان پرنعمت خدای رحمان بهره ببریم، افزود: مردم ما بالاخص جوانان مؤمن و متدین تشنه معارف ناب کلام وحی و سنت گرانقدر پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (س) هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ادامه داد: مبلغین، اصحاب رسانه و بزرگان دین رسالتی بس عظیم در تعظیم شعائر الهی بر دوش دارند و باید به خوبی پرچم دینداری را به نسل‌های بعدی منتقل و واگذار کنند.

حجت‌الاسلام کرمی یادآور شد: نهادها و دستگاه‌های فرهنگی نیز باید از این فرصت بزرگ ماه رمضان المبارک برای ترویج اخلاق و معنویت که سفارش پیر و مرادمان حضرت امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب است، استفاده کرده و آن را غنیمت بشمارند.

وی به روزهای پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و بیان کرد: در چنین مناسبت‌هایی پدران و مادران مؤمن این سرزمین دل‌های خود و فرزندان را برای دریافت رحمت و محبت خدای متعال که بی‌حساب و بی‌منت برای انسان‌های صالح ارزانی داشته آماده می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های این سازمان در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان بنا بر وظیفه ذاتی و انقلابی خود بستر مناسب را برای ترویج معارف بلند قرآنی آماده کرده است و در برنامه‌های مختلفی زمینه مناسب برای برگزاری آنها را تشکیل داده است.

حجت‌الاسلام کرمی اظهار داشت: دعوت و اعزام ۳۷۵ مبلغ و مبلغه در مناطق مختلف استان برای برگزاری هر چه بهتر و معنوی‌تر ماه مبارک رمضان و تشکیل صدها سخنرانی و مراسم باشکوه دینی در سراسر استان یکی از برنامه‌های این سازمان در ایام ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به اینکه حمایت و برنامه‌ریزی برای ۱۴۰ مبشر فرهنگی (روحانیون اهل سنت) برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در سراسر استان از دیگر برنامه‌های این سازمان است، افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری و آموزش قرآن کریم یکی دیگر از برنامه‌های ماه رمضان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان آمادگی و هماهنگی با شورای عالی قرآن به ریاست نماینده ولی فقیه برای برگزاری محافل انس با قرآن، تشکیل محافل جز خوانی قرآن کریم و برنامه‌ریزی برای برگزاری ده‌ها کُرسی تفسیر قرآن کریم با دعوت از اساتید و مفسران شیعه و سنی قرآن کریم در همه شهرستان‌های استان را از دیگر برنامه‌های این ماه عنوان کرد.

حجت‌الاسلام کرمی در پایان سخنان خود یادآور شد: برگزاری دورi های آموزشی برای اقشار تأثیرگذار از جمله روحانیون، مبلغین، مبلغات حوزه‌های علمیه خواهران، کارکنان و کارشناسان فرهنگی برای اجرای عملیات مشترک رمضان تحت عنوان تبیین گام دوم انقلاب نیز از برنامه‌های پیش بینی شده تبلیغات اسلامی کردستان در ماه رمضان است.

کد خبر 4610314

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب سازمان تبلیغات اسلامی سنندج ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست منطقه‌ای واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به منظور برنامه ریزی برگزاری چهارمین جشنواره امامت و مهدویت، با حضور مدیرعامل موسسه امامت و مهدویت و با حضور واحد‌های دانشگاهی این استان به میزبانی دانشگاه آزاد دماوند برگزار شد.

به منظور حضور در این نشست سید جواد جعفری مدیرعامل موسسه امامت و مهدویت و دیگر همراهان در مزار شهدای گمنام واحد دماوند حضور یافته و در طلیعه برگزاری جلسات هماهنگی چهارمین جشنواره امامت و مهدویت با آرمان‌های بلند شهدای انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

در ابتدای این نشست سید جواد جعفری مدیرعامل موسسه امامت و مهدویت؛ با تاکید بر این که باید شاکر و قدردان خداوند باشیم که در زمانه‌ای بسر می‌بریم که نظام جمهوری اسلامی ایران حاکم است گفت: ما در این نظام مقدس فرصت پیدا کرده ایم که در ساحت مقدس دانشگاه خدمت کنیم.

دبیر جشنواره امامت و مهدویت افزود: ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است و این خدمت در ادامه مسیر انبیا قرار دارد که به خدمتگزاران حوزه فرهنگ سپرده شده است.

وی با بیان اینکه خدمت در عرصه فرهنگ امامت و مهدویت و اهل بیت پیامبر نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشته است اظهار کرد: خدا را شاکریم که در این مسیر دوستان خوب وهمدلی داریم واین همدلی را می‌شود در نشست‌های منطقه‌ای جشنواره علمی فرهنگی وهنری امامت ومهدویت که به میزبانی واحد دماوند و با حضور فرهیختگان برگزار می‌شود به وضوح مشاهده کرد.

در ادامه این نشست پیام دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مورد تبادل نظر قرار گرفت و نسبت به چگونگی اجرایی شدن مفاهیم زیارت جامعه کبیره از طریق تولید آثار فرهنگی وهنری تصمیمات لازم اتخاذ شد.

هم چنین در این نشست هریک از واحد‌های دانشگاهی استان تهران گزارشی از دوره سوم جشنواره را ارائه کردند.

در ادامه اولین نشست منطقه‌ای برنامه ریزی چهارمین دوره جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، در خصوص بعضی از عناوین جشنواره تجدید نظر صورت گرفت و در بعضی عناوین نیز در بین واحد‌ها جابجایی صورت گرفت.

هم چنین در مقرر شد شاخص‌های فنی تولید پوستر جشنواره تدوین و به دبیرخانه‌های جشنواره ابلاغ شود.

واحد‌های دماوند، تهران مرکزی، اسلامشهر، ورامین، استاد فرشچیان، علوم و تحقیقات، علوم پزشکی، پرند، تهران جنوب، تهران شرق، تهران شمال و یادگار امام واحد‌های دانشگاهی منطقه یک چهارمین جشنواره امامت و مهدویت را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها بر ترویج حدیث اهل بیت(ع) سرمایه‌گذاری بیشتری کنند
  • ترویج سیره عملی امام رضا (ع) با برنامه های دهه کرامت
  • امیر تتلو در زندان قرآن و نهج‌البلاغه می‌خوانَد | او تمام ‌ماه رمضان را روزه گرفت و برنامه محفل که در شب‌های ‌ماه رمضان پخش می‌شد را نگاه کرد!
  • از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر
  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد