Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:58:51 GMT

جمعیت ملخ‌های بوشهر در حال افزایش + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۶۰۲۸

جمعیت ملخ‌های بوشهر در حال افزایش + فیلم

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امیدواریم بتوان هجوم ملخ‌ها را مهار کرد، اما در حال حاضر با وجود انجام عملیات مبارزه، سطح و جمعیت ملخ‌ها در حال افزایش است.

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: مبارزه با ملخ‌ها از آخرین نقطه استان در مرز مشترک دیلم با خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد تا شهرستان دیّر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون مبارزه با ملخ‌های صحرایی در سطح بیش از ۱۵ هزار هکتار انجام شده است، گفت: دیلم، گناوه، دشتستان، بوشهر، تنگستان، دشتی و دیّر از شهرستان‌های درگیر در هجوم ملخ‌ها هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: در مرز مشترک سه استان بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با انجام هماهنگی‌ها و اقدامات مشترک، مبارزه انجام می‌دهیم چرا که آلودگی‌ها به سمت آن استان‌ها هم پیشروی خواهد کرد.

عمرانی خاطرنشان کرد: ستاد مدیریت بحران کشور مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای وزارت جهاد کشاورزی به منظور مبارزه با ملخ‌ها تخصیص داده است.

وی افزود: در استان بوشهر ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جدید برای مبارزه در نظر گرفته شده ولی حجم و سطح آلودگی و دشواری مبارزه زیاد است. ما همچنان برای مبارزه ساماندهی و برنامه ریزی می‌کنیم و امیدواریم که بتوان ملخ‌ها را مهار کرد، اما هیچ چیز مشخص نیست.

خسرو عمرانی بیان کرد: نیروهای ما مجدداً ساماندهی شده و سمپاشی‌های بیشتر به خصوص در دشتستان و دیلم انجام شده است. همچنین توسط شورای مدیریت بحران شهرستان و با همکاری استان‌های همسایه، اقداماتی را انجام داده‌ایم و در دشتستان نیز نیروها برای مبارزه با ملخ‌ها بسیج شده‌اند.

وی با درخواست استمداد از نیروهای مردمی گفت: مردم باید در تأمین تراکتور، سمپاش و نیروی کار ما را یاری کنند. برای این کار می‌توانند به مراکز جهاد کشاورزی خصوصاً مراکز مربوط به نقاط آلوده مراجعه کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: دستگاه‌هایی چون سمپاش پشت تراکتوری و فرغونی برای اقدامات مبارزه‌ای مورد نیاز است و انتظار داریم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به خصوص با امکانات خود به کمک جهاد کشاورزی بیایند.

عمرانی با بیان اینکه اقدامات مبارزه‌ای در برابر هجوم ملخ‌ها تنها سمپاشی است، اظهار کرد: هیچ راه مبارزه‌ای جز سمپاشی نیست و حتی پیشگیری نیز نمی‌توان کرد چون ورود و پیشروی ملخ‌ها در کنترل ما نیست.

وی با اشاره به روند مبارزه تاکید کرد: سطح آلودگی و مناطق صعب العبور زیاد است و سختی کار نیز بالاست. از بقیه دستگاه‌های عضو ستادهای بحران شهرستان‌ها انتظار داریم که تمام قد کمک کنند و این موضوع را تنها مربوط به جهاد کشاورزی ندانسته و به عنوان یک بحران ملی به آن نگاه کنند.

طبق اعلام سازمان فائو در حالت خوش‌بینانه ملخ‌ها تا ۴ یا ۵ سال آینده مهمان ما هستند؛ ملخ‌هایی که تمام گیاهان سر راه خود را می‌خورند.

انتهای پیام

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/webm

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بوشهر حمله ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد

رحیم الهیاری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام اظهار کرد: مبارزه شیمایی در سطح حدود ۲۱۲ هزار هکتار از مزارع استان علیه علف‌های هرز، ۹۴ هزار هکتار علیه آفات و ۵۷ هزار هکتار علیه بیماری‌ها از جمله زنگ زرد انجام شده است.

وی افزود: این میزان عملیات مبارزه با آفات در سطح مزارع استان، با تلاش مستمر شبکه‌های مراقبت و اطلاع رسانی به موقع به طُرق مختلف از جمله استفاده از ظرفیت فضای مجازی، نصب بنر، ارسال پیامک انبوه، صدور اطلاعیه، بروشور و پوستر‌های آموزشی - ترویجی با هدف ترغیب کشاورزان به انجام به موقع مبارزه شیمیایی با عوامل خسارت‌زا در اراضی زراعی انجام شد.

الهیاری ادامه داد: در سال زراعی جاری، برای کاهش خسارت ناشی از عوامل خسارت‌زای محصولات زراعی بخصوص گندم، ۲۶ گروه، در قالب شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی، متشکل از کارشناسان حفظ نباتات و حوزه تولیدات گیاهی شهرستان‌ها و مدیریت حفظ نباتات استان، مزارع را پایش و به محض مشاهده عوامل خسارت‌زا شامل آفات، بیماری و علف‌های هرز، با اطلاع‌رسانی گسترده به کشاورزان، مانع از بروز خسارت به این قشر زحمتکش و آسیب پذیر می‌شوند.

وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های فراوان زمستان و بهار و مهیا شدن شرایط برای بروز و اپیدمی بیماری‌های قارچی مخصوصاً زنگ زرد در مزارع غلات، با مشارکت کشاورزان و اجرای توصیه‌های فنی کارشناسان حفظ نباتات استان، بیماری خطرناک زنگ زرد و سایر بیماری‌های قارچی به شکل مطلوب و رضایت بخشی کنترل شده و از بروز خسارت به کشاورزان و کاهش تولید جلوگیری به عمل آمد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه استان ایلام و شهرستان دهلران به عنوان پنجره ورودی زنگ زرد به کشور شناخته می‌شود، اما کنترل به موقع این بیماری مانع از توسعه زنگ زرد شد.

به گفته وی پیش بینی می‌شود باتوجه به عملیات‌های به موقعی نظیر پایش، مراقبت و مبارزه در گندم‌زار‌های استان، نه تنها کاهش عملکرد در مزارع گندم رخ ندهد بلکه عملکرد مساوی و حتی بیشتر از سال گذشته در استان داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد