Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،مختار مهاجر رئیس جهاد کشاورزی گلستان ،صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: سیل، توفان و سرمازدگی به بیش از ۷ هزار هکتار از باغات استان خسارت زده است.

وی افزود: حدود ۱۰ هزار هکتار باغ سیاه ریشه در استان گلستان وجود دارد که حدود هفت هزار هکتار آن بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آسیب دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهادکشاورزی استان با بیان اینکه برآورد خسارت به باغات استان ۱۲۰ میلیارد تومان است، گفت: ماندابی در باغات سبب خفگی ریشه‌های درختان شده و علاوه بر از بین رفتن محصول امسال، بخشی از درختان نیز از بین می‌روند.

وی بیان کرد: سال گذشته حدود ۱۱۰ هزار تن میوه هسته‌دار در استان تولید شد، اما با توجه به خسارت‌هایی که سیل، توفان و سرمازدگی به بار آورده است حدود ۷۰ هزار تن محصول از باغات استان برداشت خواهد شد.

مهاجر از باغداران و کشاورزان خسارت دیده خواست برای تشکیل پرونده به مراکز جهادکشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند و گفت: برای جبران این خسارت‌ها به ازای هر هکتار ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و پرداخت وام‌های قبلی آن‌ها نیز تا سه سال استمهال می‌شود.

 

انتهای پیام/ت

پرداخت کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده در سیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم

 آب سد طالقان سی ام فروردین و با تاخیر به اراضی کشاورزی رسید و سه روزی است که قطع و باعث خسارت به محصولات کشاورزی شده است.

کشاورزان برای انتقاد از این مشکلات و عدم رسیدگی به آن از سوی مسئولان مقابل استانداری جمع شدند.

 جمشیدی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گفت: آب قطع نشده، اما بخاطر وضعیت مخزن سد طالقان دبی آب کاهش یافته و این موضوع در حال پیگیری است.

جمشیدی افزود: این مشکل با توجه به آخرین وضعیت سد طالقان در حداقل زمان مرتفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال یکپارچه سازی می شود
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد