Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@11:59:32 GMT

افزایش ۴۰۰ درصدی عوارض ساخت و ساز در سال ۹۸ غیرممکن است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۶۶۱۰

افزایش ۴۰۰ درصدی عوارض ساخت و ساز در سال ۹۸ غیرممکن است

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران درباره اینکه آیا عوارض ساخت‌و‌ساز در تهران ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدد رشد داشته است، گفت: این موضوع را اصلاً قبول ندارم چرا که افزایش عوارض بر اساس یک فرمول بوده و این فرمول نیز مورد تایید شهرداری تهران، شورا است. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه میزان عوارض ساختمانی در پایتخت برای سال 98 در شورای شهر تهران به تصویب رسیده است، اظهار کرد: این افزایش در راستاری خارج شدن از رکود ساخت و ساز و همچنین حمایت از شهروندان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همچنین شورای شهر تهران برای جلوگیری از شیوع پدیده ساختمان‌های نیمه‌کاره در شهر و خطرات ناشی از آن همچون ریزش گود، به نتیجه رسیدن سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش ساختمانی و مهم‌تر از همه آسیب ندیدن دید بصری شهر، فرمول اخذ عوارض از ساختمان‌های نیمه‌کاره را به روزرسانی کرده است؛ مطابق با فرمول جدید تعریف شده برای اخذ عوارض از این گروه از پروژه‌های ساختمانی، نرخ عوارض 34 برابر نسبت به فرمول کنونی پیش‌بینی شده تا ریسک رها شدن پروژه‌های ساختمانی برای سازندگان از محل پرداخت عوارض به شهرداری افزایش پیدا کرده است.

نژادبهرام در پاسخ به این پرسش که آیا عوارض ساخت‌و‌ساز در تهران بین 300 تا 400 درصدد رشد داشته است، گفت: این موضوع را اصلاً قبول ندارم چرا که افزایش عوارض بر اساس یک فرمول بوده و این فرمول نیز مورد تایید شهرداری تهران، شورا و سازمان نظام مهندسی است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: عوارض ساخت و ساز بر اساس جدولی که تهیه شده است در مناطق مختلف تهران (22 منطقه) متفاوت است به عنوان مثال نرخ عوارض در منطقه 15 با منطقه 1 متفاوت است و شاید در برخی از این مناطق نرخ عوارض حتی دو برابر نسبت به سال گذشته باشد اما قطعا 400 درصد نشده است.

وی با اشاره به اینکه شهروندان تهرانی برای اطلاع بیشتر از نرخ عوارض ساخت می‌توانند به شهرداری‌های مناطق و نواحی مراجعه کنند، تصریح کرد: جدول هر منطقه و محله در این ادارات موجود است و حوزه شهرسازی ملزم به ارائه آنها است.

نژادبهرام در پایان تاکید کرد: چنانچه رقم دریافت شده یا خواسته شده از شهروندان بیش از مصوبه شورای شهر تهران باشد، شهروندان می‌توانند این موضوع را از طریق نهادی بازرسی در شهرداری تهران پیگیری کنند.

تأکید معاون شهردار تهران بر جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه 22انتقاد رئیس مجلس از ساخت و سازهای بی رویه در پایتختساخت و سازهای بدون مجوز در برج میلادهوشمندسازی پروانه‌های ساخت و ساز/صدور هولوگرام‌های خاص توسط مدیریت گذشته

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شورای شهر تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۶۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در مرحلۀ اول نوزدهمین آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم، با افزایش ۲۵ درصدیِ شرکت کنندگان، حضورِ دانش آموزان و بانوان، چشمگیر بود.

همچنین خُردسالترینِ شرکت کنندگان، سه کودکِ هفت ساله در خوزستان، خراسانِ جنوبی و یزد بودند و مُسن‌ترین شرکت کننده هم ۷۷ ساله از آذربایجانِ شرقی بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن