Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@08:58:22 GMT

دلار امروز را با عقب‎نشینی آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۶۷۷۲

دلار امروز را با عقب‎نشینی آغاز کرد

ساعت 24-نگرانی از تشدید منازعات تجاری بین آمریکا و چین باعث شد ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش کاهش یابد.

در بین رقبای دلار، ین ژاپن بیش از هر ارز دیگری موفق به صعود شده است و تقاضای خرید آن توسط معامله گران بیش از سایر ارزهاست. در معاملات روز چهارشنبه، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد کاهش به ۹۷.۵۶ واحد رسید.

در شرایطی که تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش تعرفه بر واردات ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی باعث اضطراب معامله‌گران شده است، هر دلار با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته به ازای ۱۱۰.۰۹ ین مبادله شد.

لیو هه، معاون نخست وزیر چین این هفته سرپرستی هیأت چینی در سفر به واشنگتن برای مذاکرات تجاری را بر عهده خواهد داشت. کومیکو ایشیکاوا، تحلیلگر مؤسسه "سونی فایننشیال هولدینگز" گفت: باید دید که آیا ین موفق به شکستن سطح مقاومتی ۱۰۹.۷ ین در برابر هر دلار خواهد شد یا خیر. وی افزود: اگر ترامپ به تهدیدش برای اعمال تعرفه‌ها عمل کند، احتمالاً شاهد شکستن این سطح مقاومتی خواهیم بود.

در برابر ارزهای اروپایی، یورو جایگاه خود را در کانال ۱.۱۲ دلاری مستحکم‌تر کرد و گزارش بانک مرکزی اروپا از تقویت رشد اقتصادی این منطقه در سال آینده باعث شد تا هر یورو به ۱.۱۲۰۵ دلار افزایش یابد. پوند نیز با اندکی افزایش به ازای ۱.۳۰۶۷ دلار مبادله شد.

در برابر سایر ارزهای مهم جهانی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۲۴۰ دلار استرالیا، ۱.۳۴۶۱ دلار کانادا، ۱.۳۶۰۷ دلار سنگاپور، ۱.۰۱۶۸ فرانک سوئیس، ۴.۱۴۷۴ رینگت مالزی و ۶.۷۶۹۴ یوان چین مبادله شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکز‌ها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.

به گزارش بلومبرگ، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۷۳ درصدی به ۲۳۴۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

طلا در آستانه یک افزایش قیمت ۵ درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد نگه دارد.

تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست، چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا بیش از ۱۳ درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.

ضعف دلار آمریکا طی روز‌های اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۵ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۲۶ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۷ درصدی ۹۴۹ دلار و ۳۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟