Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@11:09:17 GMT

چین از ایران 24 میلیون بشکه نفت خرید

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۶۹۵۳

چین از ایران 24 میلیون بشکه نفت خرید

واردات نفت چین در ماه آوریل با وجود اختلالات مربوط به تعمیرات پالایشگاهی و تقاضای داخلی کمتر برای سوخت به طور غیرمنتظره به رکورد بالای جدیدی افزایش یافت، زیرا پالایشگاه‌های دولتی در آستانه پایان معافیت‌های آمریکا برای واردات نفت ایران به ذخیره‌سازی پرداختند.

به گزارش ایسنا، آمار اداره کل گمرک چین نشان داد: واردات نفت این کشور در ماه میلادی گذشته ۴۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۳ میلیون تن معادل ۱۰.۶۴ میلیون بشکه در روز بود. در حالی که میزان واردات این کشور در مارس ۹.۲۶ میلیون بشکه در روز بود. واردات چین در ماه میلادی گذشته ۱۱ درصد در مقایسه با آوریل سال ۲۰۱۸ رشد داشت.

طبق این آمار، چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، در چهار ماه نخست سال میلادی جاری، ۱۶۴.۹ میلیون تن یا حدود ۱۰.۰۳ میلیون بشکه در روز نفت خام خریداری کرده که ۸.۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ ژائو، مدیر پژوهش نفت خام در شرکت "سوبلیم چاینا اینفورمیشن" در این باره گفت: واردات نفت خام فراتر از انتظار ما بود، زیرا تولید پالایشگاهی و حاشیه سود از چنین حجم خرید بالایی حمایت نمی‌کرد. با این حال افزایش ذخیره‌سازی در ماه آوریل با اقدام پالایشگاه‌های دولتی برای ذخیره‌سازی نفت ایران با نزدیک شدن به زمان پایان معافیت‌ها از تحریم‌های آمریکا روی داد.

طبق آمار رفینیتیو آیکان، واردات نفت ایران به چین در آوریل به ۲۴ میلیون بشکه یا حدود ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از ماه اوت بود زیرا خریداران تلاش کردند از مهلت معافیت از تحریم‌های آمریکا نهایت استفاده را ببرند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: چین ایران نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لوفت‌هانزا» لغو پروازهای خود به تهران را تمدید کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از دویچه وله؛ لوفت‌هانزا در پی بروز تهدید ایران به حمله علیه اسرائیل و عملی‌کردن این تهدید پروازهای خود به هر تهران و تل آویو را به حال تعلیق درآورد. قرار این بود این تعلیق در مورد ایران ۳۰ آوریل (11 اردیبهشت) خاتمه یابد ولی فعلا تا ۹ روز دیگر تمدید می‌شود.

لوفت‌هانزا روز دوشنبه ۲۹ آوریل در اطلاعیه‌ای در توضیح تمدید لغو پروازها به تهران نوشت: «امنیت مسافران و خدمه هواپیماهای این شرکت پیوسته بالاترین اولویت بوده‌ است.»
 
این اطلاعیه همچنین می‌گوید که لوفت‌‌هانزا در برآورد وضعیت امنیتی فعلی نه تنها به داده‌های دولت‌ها بلکه همچنین به ارزیابی‌های مستقل خود متکی است و تصمیماتش را بر مبنای این ارزیابی‌های می‌گیرد".

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • «لوفت‌هانزا» لغو پروازهای خود به تهران را تمدید کرد
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم