Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@02:25:54 GMT

استعفای اقتصاددانان افشاگر از دولت ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۷۶۳۰

به گزارش ایسنا، مجله آمریکایی پلتیکو گزارش کرد، شش تن از این اقتصاددان‌های وابسته به وزارت کشاورزی آمریکا که در بخش پژوهش فعال بوده‌اند، اواخر ماه گذشته میلادی همگی در یک روز استعفا کردند و تعداد بیشتری از این اقتصاددان‌ها نیز قصد دارند طی روزهای آینده استعفا دهند.

طبق این گزارش، این استعفای دسته‌جمعی بعد از آن اتفاق افتاده که "سرویس پژوهش اقتصادی" وابسته به وزارت کشاورزی آمریکا، یافته‌های تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان می‌داد قوانین مالیاتی جدید جمهوری‌خواهان، مناقشه‌های تجاری دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و یک سری سیاستگذاری‌های دیگر این دولت در حال وارد کردن ضرروزیان به کشاورزان آمریکایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک گزارش نشان داده که از سال ۲۰۱۳ تاکنون درآمد کشاورزان در آمریکا حدود ۵۰ درصد کاهش یافته و در سال‌های اخیر بیش از نیمی از مجموعه‌های مهم کشاورزی با درآمد منفی مواجه شده‌اند و مجبور شدند تا برای حمایت از خانواده‌هایشان به سراغ دیگر منابع درآمد نیز بروند.

یک کارمند سرویس پژوهش اقتصادی وزارت کشاورزی آمریکا که نامش را فاش نکرد به پلتیکو گفت: دولت آمریکا اهمیت چندانی برای یافته‌های ما قائل نشد. بنابراین استعفاها یک اقدام تلافی‌جویانه برایل آسیب زدن به سازمان بوده و یک پیام را فرستاده است.

همچنین یکسری اقدامات دیگر وزارت کشاورزی آمریکا نیز باعث سرخوردگی اقتصاددان‌ها شده است. یکی از این اقدامات مربوط به تصمیم سال ۲۰۱۸ سانی پردو وزیر کشاورزی آمریکا بوده است که به موجب آن مقر سرویس پژوهش اقتصادی به خارج از واشنگتن دی‌سی منتقل شده و می‌بایست به اقتصاددان ارشد وزارت کشاورزی آمریکا گزارش دهد. وزارت کشاورزی آمریکا اخیراً تصمیم گرفت از مجموع ۳۰۰ کارمند سرویس پژوهش اقتصادی ۷۶ نفر از آن‌ها را در واشنگتن نگه داشته و مابقی آن‌ها را به مکان دیگری منتقل کند.

به نوشته پلتیکو تمامی موارد گله و شکایت‌های این اقتصاددان‌ها موجب شده که نخستین گروه از آن‌ها اواخر آوریل استعفا دهند و تعداد بیشتری از آن‌ها در آینده نزدیک استعفا خواهند داد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت از مسئولان کشور و مسئولان دستگاه‌های نظارتی و حراستی خواست مفسدان اقتصادی را شناسایی و به مردم معرفی کنند و افزود: مفسدان اقتصادی در عرصه‌های مختلف صادرات، واردات، خودرو سازی، تولید کالا‌های اساسی، دارو، فولاد، نفت و پتروشیمی و هر جایی که ثروت است جا خوش کرده‌اند و تلاش دولتمردان را ضایع می‌کنند.

وی گفت: اکنون در شرایط خوبی قرار داریم و رسانه‌های جهانی برای حفاظت از خود، یکدیگر را هدف قرار می‌دهند و صهیونیسم عقب نشینی کرده و جمهوری اسلامی ایران پیام اقتدار خود را رسا اعلام کرده است.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به شگرد‌های آمریکا مبنی بر ترویج افکار ایران هراسی، اسلام هراسی، ایجاد فاصله بین اقوام مختلف، افزود: ایران در ۴۵ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، ظلم‌ها و جنایت‌های آمریکا و کشور‌های استکباری را فریاد زد و کسی باور نکرد، اما امروز محکومیت کشور‌های استکباری و حقانیت جمهوری اسلامی ایران در دنیا ثابت شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم رعایت عدل و انصاف در روابط اجتماعی، گفت: با رعایت عدل به عنوان یک سیاست و امری فراگیر در جامعه، هر عضوی از جامعه در موقعیت خود، وظایفش را به جا و به موقع انجام داده و جامعه از هر ناهنجاری پاک می‌می ماند.

دیگر خبرها

  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...