Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:03:09 GMT

تهوع و سرگیجه اولین نشانه سیگار اولی ها

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۷۶۶۴

تهوع و سرگیجه اولین نشانه سیگار اولی ها

تهران- ایرنا- یک متخصص روانپزشک در توصیه به والدین، گفت: تهوع و سرگیجه اولین نشانه استعمال سیگار از سوی نوجوانان است براین اساس به این نشانه توجه داشته و مراقب فرزندان خود باشند.

فربد فدایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فردی که برای اولین بار سیگار را تجربه می کند، دچار حالت تهوع و سرگیجه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از سوی دیگر شخصی که به سیگار اعتیاد دارد با وجود مصرف قابل توجه توتون دچار این نشانه ها نمی شود.
این متخصص روانپزشک گفت: با این نشانه والدین می توانند فرزندان خود را کنترل کنند چرا که گفته می شود راه ورود به اعتیاد سیگار است.
فدایی اضافه کرد: فرد سیگاری خیلی زود متوجه می شود که سیگار و دیگر فرآوردهای حاوی نیکوتین را سریع تر از آن چیزی که در ابتدا تمایل داشته است، مصرف می کند.
وی ادامه داد: شخصی که روزی چهار نخ سیگار می کشد به زودی متوجه می شود، برای این که حالت قبلی در او بوجود آید و دچار نشانه های بازگیری نشود (افسردگی و عصبی)، باید مصرف را به دو برابر افزایش دهد.
این متخصص روانپزشک گفت: روانپزشکان این واکنش را پدیده تحمل می نامند. پدیده تحمل به این صورت است که بدن فرد مصرف کننده دخانیات، نسبت به تاثیرات ماده سمی نیکوتین عادت پیدا می کند و برای این که حالات قبلی یا حالت نخستین تجربه سیگار در او به وجود آید، باید میزان بیشتری مصرف کند.
فرید گفت: نیکوتین یک ماده خیلی سمی است. خیلی از افراد فکر می کنند که سیگار ضرر ندارد در صورتی که 60 میلی گرم نیکوتین ایجاد مسمومیت شدید می کند. هرنخ سیگار معمولی نیم میلی گرم نیکوتین دارد.
وی افزود: البته قلیان 40 برابر میزان یک نخ سیگار، نیکوتین وارد بدن مصرف کننده می کند براین اساس هر میزان نیکوتین یک فرآورده دخانی بیشتر باشد احتمال وابستگی و شدت نشانه های بازگیری بیشتر می شود.
اجتمام* 1417*9105

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سواد سلامت فريد سيگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توخل جواب رئیس بایرن را داد

به گزارش "ورزش سه"، توماس توخل در پایان فصل از بایرن مونیخ جدا می‌شود. در رابطه با دوران او در این باشگاه نظرات متفاوتی وجود دارد اما قطعا یکی از جالب‌ترین‌ها از سوی رئیس باشگاه مونیخی است.

اولی هوینس درباره رابطه‌اش با توخل می‌گوید: «توماس توخل را سرزنش نمی‌کنم، او اغلب در تگرنسی با من شام می‌خورد، من با او خیلی خوب هستم.»

با این حال، هوینس می‌گوید: «او نگرش متفاوتی دارد. او فکر نمی‌کند که بتواند روی پیشرفت بازیکنانی مانند دیویس، پاولوویچ یا موسیالا کار کند. اگر جواب نداد باید یک بازیکن دیگر بخرید. من فکر می‌کنم باید روی بازیکنان سخت کار کنید و به آنها اعتماد‌به‌نفس بدهید.»

امروز و قبل از شروع بازی بایرن با فرانکفورت، توخل پاسخ این اظهارنظر رئیس را داد و گفت: «این خیلی دور از واقعیت است و من حتی نمی دانم چگونه به آن پاسخ دهم. اگر من چیزی را در 15 سال گذشته ثابت کرده باشم، این است که بازیکنان آکادمی اگر خوب کار کنند، همیشه جایگاهی ویژه در کنار من دارند. من به سختی می توانم حرف های اولی هوینس را درک کنم.»

دیگر خبرها

  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • توخل جواب رئیس بایرن را داد
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • کشف محموله سیگار قاچاق در میامی
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • کشف ۳۱ هزار و ۹۲۰ نخ سیگار قاچاق در کرمان