Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:40:01 GMT

دولت توافق ملی لیبی مفقود شدن هواپیمای خود را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۸۲۶۹

دولت توافق ملی لیبی اخباری مبنی بر مفقود شدن هواپیمای وابسته به این دولت را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، سخنگوی نیروهای وابسته به دولت توافق ملی لیبی گفت، هیچ یک از هواپیماهای این دولت گم نشده است و نیروهای ارتش ملی تحت رهبری خلیفه حفتر تلاش دارند شکست‌های خود را از طریق پیروزی رسانه‌ای جبران کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارات حفتر درباره این هواپیما را دروغ خواند و گفت، او تلاش می‌کند تور اروپایی ریاست دولت توافق ملی به اروپا را مشوش کند و از طرفی هم این اقدام نیروهای حفتر همزمان با گزارش محرمانه کارشناسان سازمان ملل پیرامون دست داشتن امارات در حمایت از حفتر  در حمله پهپادها به طرابلس؛ مقر دولت توافق صورت گرفته است.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که نیروهای حفتر هواپیمای دولت توافق ملی را در جریان حمله به پایگاه‌های ارتش ملی در جنوب طرابلس هدف گرفتند. رسانه جنگی وابسته به ارتش ملی لیبی تصاویری را از شخصی منتشر کرد که گفته شده خلبان این هواپیما و مزدور پرتغالی بوده که پس از سرنگون کردن هواپیما توسط ارتش ملی بازداشت شده است.

لیبی از زمان سقوط نظام معمر القذافی، دیکتاتور این کشور در سال ۲۰۱۱ غرق در بی‌ثباتی بوده و در پی حمله نیروهای حفتر در چهارم آوریل به طرابلس شاهد درگیری‌های خونین است. دولت توافق ملی و نیروهای ارتش ملی یکدیگر را به کمک گرفتن از مزدوران بیگانه و استفاده از حمایت نظامی ارائه شده از سوی گروه‌های خارجی متهم می‌کنند.

ارتش ملی لیبی در صفحه فیسبوک خود نوشت، ارتش جنگنده نوع "میراژ اف ۱" را در ۷۰ کیلومتری جنوب طرابلس سرنگون کرد.

همچنین تصاویر و فیلم‌هایی در شبکه‌های مجازی از خلبان این هواپیما در حالی که آغشته به خون است، منتشر شده است. یک فیلم کوتاه نشان می‌دهد که یکی از نیروهای حفتر به زبان انگلیسی از خلبان بازداشت شده می‌پرسد آیا تو نظامی هستی و او پاسخ می‌دهد که نه، بلکه غیرنظامی است. در یک فایل ویدئویی دیگر که پایگاه نزدیک به حفتر آن را منتشر کرده، آمده است، خلبان ۲۹ ساله خود را اهل پرتغال معرفی می‌کند و در پاسخ به سوالاتی پیرامون ماموریتش در لیبی می‌گوید، از او خواسته‌اند در چارچوب "قرارداد مدنی" جاده‌ها و پل‌ها را تخریب کند.

در  این راستا، وزارت دفاع پرتغال در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه تصریح کرد، هیچ یک از خلبانان نیرو هوایی پرتغال مفقود نشده و نیروی هوایی این کشور در حال حاضر ماموریتی در لیبی نداشته و "میراژ اف۱" در میان ناوگان هوایی پرتغال وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش ملی لیبی دولت توافق ملی لیبی ليبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی رسماً به کشته شدن دو نظامی دیگر خود در نبردهای روز گذشته در مرکز نوار غزه اعتراف کرد.

پایگاه خبری فلسطین الیوم به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که دو نظامی کشته شده گروهبان «عیدو اویو» ۲۸ ساله از نیروهای یگان پشتیبانی زرهی و گروهبان ذخیره «کلکادین مهیری» ۳۷ ساله از نیروهای تیپ کرملی هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون به کشته شدن ۶۰۸ نظامی خود از آغاز جنگ در غزه و ۲۶۳ نظامی از آغاز حمله زمینی به این باریکه اعتراف کرده است.

کد خبر 6092598

دیگر خبرها

  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • ارتش رژیم صهیونیستی: ظرف ۷۲ ساعت تکلیف روشن می‌شود
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد