Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@14:12:38 GMT

ناآگاهی ازقوانین علت بخشی اززیان‌های مشترکین

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۸۲۹۰

ناآگاهی ازقوانین علت بخشی اززیان‌های مشترکین

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید موثقی گفت: ناآگاهی و نداشتن اطلاعات دقیق و صحیح از مسائل قانونی اداره‌های خدمات رسان نظیر برق، سالانه خسارتهای فراوان مالی و جانی را به همراه داشته و دارد.

وی خاطرنشان کرد: قوانین و دستورالعمل‌ها در مورد شیوه دریافت انشعاب، اعمال هرگونه تغییر کمی و کیفی در انشعاب و شیوه عمل هنگام انجام معاملات مختلف و البته انجام اقدامات فنی بر روی شبکه داخلی برق واحدهای مختلف تجاری، خدماتی و مسکونی، شفاف بوده و در دسترس همه مشترکان قرار دارد و مشترکین و شهروندان با مراجعه به پرتال این شرکت می‌توانند در زمینه‌های مختلف اطلاعات لازم را کسب نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موثقی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم که امکان دارد موجب وارد شدن خسارت‌هایی به مشترکان شود، تغییر خودسرانه در قدرت خریداری شده برق توسط مشترکان است.

وی با اشاره به خطرها و خسارت‌های احتمالی تعویض خودسرانه کلیدهای منصوبه اشتراک برق توسط مشترکان، گفت: مشترکین برق در صورت نیاز به تغییر قدرت آمپراژ برق منصوبه باید درخواست استانداردسازی و افزایش قدرت قراردادی خود مطابق مقررات و آئین‌نامه تکمیلی تعرفه‌های برق ارائه دهد.

موثقی با بیان اینکه آمپراژ برق انشعاب واگذار شده به مشترک در قبض برق قید شده است، گفت: بر این اساس، اقدام مشترکین در استفاده از کلید یا فیوز با آمپراژ بیش از قدرت خریداری شده، مغایر با مفاد آئین نامه تکمیلی تعرفه‌های برق بوده و دستکاری در لوازم اندازه‌گیری محسوب می‌شود.

مدیر دفتر بازرسی و کنترل لوازم اندازه گیری توزیع برق شیراز ادامه داد: در صورت عدم توجه مشترکان به این موضوع و همچنین افزایش مصرف برق بیش از استانداردهای تعیین شده، مسئولیت خسارات وارد شده به شبکه و تأسیسات عمومی بر عهده مشترک خواهد بود و مطابق مقرارت با متخلف برخورد خواهد شد.

کد خبر 4611616

منبع: مهر

کلیدواژه: توزیع برق شیراز برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: صنعت برق بیش از ٤٢ میلیون مشترک دارد که از این تعداد ٣٢ میلیون مشترک خانگی و تجاری هستند و با مصرف بهینه برق می‌توانند به کاهش ناترازی کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح سراسری «باانرژی» از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا می‌شود، افزود: مشترکان تجاری و خانگی می‌توانند با کاهش مصرف برق به صورت هفتگی طی ٢١ هفته اجرای این پویش، امتیاز دریافت کرده و از جوایز متعدد و ارزنده پیش بینی شده در این پویش بهره‌مند شوند.

مدیرعامل توانیر اضافه کرد: همچنین به مشترکان خانگی و تجاری که ١٥ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، جوایز نفیسی مانند خودرو به صورت قرعه‌کشی اهدا خواهد شد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه سال گذشته ٤٠ درصد از مشترکان خانگی در طرح کاهش مصرف برق مشارکت کردند، تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش طرح‌های تشویقی، پیش‌بینی می‌شود تعداد بیشتری از مشترکان به این طرح بپیوندند و با استقبال مردم از پویش با انرژی، ناترازی در صنعت برق به حداقل ممکن برسد.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: برنامه‌ریزی شده است تا در دوره گرم سال صادرات برق را در حداقل ممکن نگه داشته و واردات را به حداکثر برسانیم که این موضوع با توجه با شرایط آب و هوایی کشور پیش خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • راه حل مشکلات جامعه باید در نظام تعلیم و تربیت، آموزش داده شود
  • وعده صادق رژیم اسرائیل را شکننده‌ تر کرد
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران است
  • قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران (فیلم)
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • اطلاعیه قطعی گاز در کرج
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات