Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی «عروتص شوع» در مطلبی به بررسی توانایی سامانه گنبد آهنین رژیم اشغالگر قدس در مقابله با حملات موشکی حماس پرداخت و نوشت: نوار غزه در روز‌های پایانی هفته گذشته شاهد تبادل آتش میان نظامیان صهیونیست و نیروهای مقاومت بود.

رژیم صهیونیستی از بامداد شنبه بار دیگر نوار غزه را هدف حملات خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حملات که به بهانه ارسال بادبادک‌های آتش زا و فعالیت نیرو‌های مقاومت آغاز شد، پاسخ محکم حماس را به دنبال داشت و تبادل آتش میان نظامیان صهیونیست و نیروهای مقاومت تا روز یکشنبه ادامه یافت. این در حالی بود که درگیری‌های اخیر، عملکرد سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را زیر سوال برد.

در طول این تبادل آتش، نیرو‌های حماس نزدیک به ۷۰۰ موشک را به سوی مواضع رژیم صهیونیستی در غزه و سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند. این در حالی است که طبق گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، سامانه گنبد آهنین در اقدامی ضعیف فقط ۲۴۰ موشک از مجموع ۶۹۰ موشکی که حماس شلیک کرد را منهدم کرد. از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی اعلام کرده است در این حملات ۴ صهیونیست کشته و بیش از ۲۰۰ نفر نیز زخمی شده اند.

گردان عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس پس از پیروزی‌های اخیر ضمن اشاره به عملکرد ناموفق سامانه گنبد آهنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: به لطف خدا بر گودالی به نام گنبد آهنین غلبه کردیم.

شلیک این حجم از موشک و آمار غیرقابل قبول تلفات در میان صهیونیست‌ها باعث شد گمانه زنی‌هایی در مورد عملکرد گنبد آهنین مطرح شود؛ سامانه‌ای که برای دفاع در برابر موشک‌های حماس چندان موفق عمل نکرد.

یک مقام صهیونیست در واکنش به عملکرد گنبد آهنین مدعی شد باتری‌های این سامانه قادر به مدیریت و انهدام ۹۰ درصد از موشک‌هایی که شلیک می‌شود را دارد. این مقام بر این ادعا است که گنبد آهنین ۸۶ درصد از آمار تلفات می‌کاهد. این در حالی است که یاکوف آمیدور، از فرماندهان رژیم صهیونیستی در مصاحبه با جروزالم پست گفته است سامانه گنبد آهنین شکاف‌هایی در منطقه تحت پوشش خود دارد. مخصوصا زمانی که موشک‌های کوتاه برد در چند کیلومتری مرز آن فرود می‌آیند.

این مقام صهیونیست افزود: ما زمان کافی برای انهدام همه آن‌ها نداریم. این سامانه راکت‌هایی را که در این منطقه فرود می‌آیند را منهدم نمی‌کند.

میر ارلان، ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی نیز بر این باور است که سامانه گنبد آهنین ثابت کرده است که یک ابزار موثر برای نجات جان افراد نیست. این سیستم نمی‌تواند در درگیری‌های گسترده موثر واقع شود.

ارلان چند هفته قبل با انتشار مقاله‌ای در نشریه موسسه مطالعات امنیت ملی هشدار داد سامانه گنبد آهنین در درگیری‌های تمام عیار قادر به حفاظت از جان افراد و حتی دفاع از تاسیسات نظامی و زیرساخت‌های ملی نیست. در بخشی از این مقاله آمده است: در طول یک درگیری طولانی چندین خطر همزمان وجود دارد که نیازمند پاسخ‌های سریع و گسترده است.

این مقام معتقد است تکیه بر عملکرد سامانه گنبد آهنین صرفا نمی‌تواند حافظ جان شهروندان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی باشد و نیاز به برنامه‌های هشدار و اپلیکیشن‌های تلفن همراه برای آگاه سازی آن‌ها از حملات ضروری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی محور مقاومت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه

یک سازمان صهیونیستی اعلام کرد که حزب‌الله لبنان طی یک ماه ۷۱۹ حمله علیه این رژیم با سلاح‌های مختلف انجام داده است.

به گزارش ایسنا، سازمان «۱۷۰۱» اسرائیل اعلام کرد که حزب‌الله لبنان در ماه چهارم میلادی ۷۱۹ حمله علیه این رژیم با سلاح‌های مختلف انجام داده است.

در اعلام جزئیات این حملات آمده است: در این ماه ۵۷۴ فروند موشک و راکت، ۱۰ موشک سنگ، ۷۴ موشک‌ ضدزرهی و ۶۱ پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

این سازمان در گزارش خود آورده است که در این حملات ۲ اسرائیلی کشته و ۳۲ نفر مجروح شدند.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • قسام با موشک «رجوم» شهرک حولیت را به آتش کشید
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • توانمندی دفاعی ایران از نگاه غرب؛ از فتوشاپ تا تغییر محاسبات
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد