Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)، با حضور محمد ابراهیم شریعتی مدیر انتشارات عرفان و رئیس ناشران افغانستانی در ایران، طرح کرسی مطالعات افغانستان و آسیای میانه در دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) مورد بررسی قرار گرفت.

در شروع جلسه مجریان طرح به ارائه گزارش کلی از پروژه مورد نظر، اهداف، برنامه‌ها و راهکارهای اجرایی کردن آن پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه حجت‌الاسلام منصور میراحمدی، ضمن معرفی کوتاهی از دانشگاه به بیان ظرفیت‌های موجود برای اجرایی کردن طرح «کرسی مطالعات افغانستان و آسیای میانه» در دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) پرداخت.

رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) افزود: با بهره‌گیری از سرمایه علمی و عملی موجود در دانشگاه اراده مجموعه بر آن است تا با راه اندازی و گسترش این کرسی، پژوهشگران دو کشور ایران و افغانستان از دستاوردهای علمی و پژوهشی آن استفاده کنند.

در ادامه محمد ابراهیم شریعتی، رئیس ناشران افغانستانی در ایران به ارائه گزارشی از فعالیت‌های اجرایی و فرهنگی خود پرداخت و ضمن استقبال از طرح پیشنهادی مذکور؛ افغانستان شناسی را ایران شناسی دانسته و آمادگی خود را برای هر نوع همکاری در زمینه راه اندازی و گسترش «کرسی مطالعات افغانستان و آسیای میانه» اعلام کرد.

کد خبر 4611506 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه اهل بیت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد

سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در دوحه در صفحه‌ای اکس‌ نوشته است که وی با نیسفور مغندی، رئیس هیأت فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و هما ذکریا نادر، مدیر تعامل و مشارکت استراتژیک این نهاد دیدار داشته است.

وی افزود: «ما در مورد کمک‌های بشردوستانه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر در مناطق مختلف در افغانستان، به ویژه، کمک به بیوه‌ها، یتیمان و کودکان مبتلا به مشکلات قلبی گفتگو کردیم.»

وی گفت در این دیدار تأکید کردیم که نیاز روزافزونی به کمک‌های بشردوستانه و پروژه‌های توسعه اساسی وجود دارد.

این درحالیست که امروز سفیر چین در کابل کمک ۱۰۰ هزار دلاری کشورش را به سرپرست هلال‌احمر افغانی اهدا کرد.

سفیر چین در کابل گفته است که این مبلغ را برای رسیدگی به آسیب دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان کمک کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • راهیابی تیم «وعده صادق» دانشگاه آزاد ممسنی به مرحله کشوری کرسی‌های آزاداندیشی
  • ۱۰ از ۱۸: این بخش از والیبال آسیا در تصرف ایران
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به والیبال ایران رسید
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به نام والیبال ایران
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی