Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ولی اله نانوا کناری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه بیکاری تبدیل به بحران شده است گفت: باید با اقدامات مناسبت آنچه که شایسته استان است، از این بحران خارج شویم.

وی با تاکید بر شناخت ظرفیت‌های استان مازندران برای رونق تولید و اشتغال گفت: کارخانه‌هایی نظیر نساجی دارای ظرفیت‌های زیادی بودند و اکنون نتوانستیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و این پتانسیل‌ها از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نانواکناری به ظرفیت آب بندان ها و اراضی شالیزاری در استان اشاره کرد و یادآور شد: اگر آببندان های استان احیا شوند می‌توان از ظرفیت آن برای اشتغال و تأمین آب و امنیت در حوزه کشاورزی و اشتغال بهره گرفت.

نماینده بابلسر و فریدونکنار یادآور شد: کارخانه فیبرو پلاست ظرفیت اشتغال بیش از ۲۰۰ نفری در بابلسر داشت و اکنون ظرفیت آن به کمتر از ۴۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه شکر سرخ بهنمیر در کشور به عنوان یک برند مطرح است ادامه داد: متأسفانه نسبت به معرفی و برندسازی این ظرفیت در استان و کشور اقدام نشده است.

نانواکناری، با اظهار اینکه مازندران بهترین اراضی حاصلخیزی دنیا را در اختیار دارد افزود: اقتصاد هلند برپایه صادرات گل است درحالی مازندران نتوانسته از ظرفیت این بخش بهره گیری کند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس گفت: مازندران بهترین آب و هوا را برای پرورش ماهیان خاویاری دارد و یکی از منابع ارزآوری در کشور خاویار است و صادرات مازندران در این بخش صفر است.

وی با اظهار اینکه در گذشته بیشترین صادرات خاویار دریایی داشتیم گفت: اکنون صادرات ما در این بخش به صفر رسیده است و کفال و برخی دیگر از ماهیان دریایی نیز رو به انقراض است.

کد خبر 4611635

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ هزار مجوز استخدام فرزندان ایثارگر کسب شده است

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ و ایثار شهادت مازندران اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از برنامه‌های مهم بیان کرد و گفت: ۳۲ هزار مجوز اشتغال برای این حوزه کسب شده است.

وی شمار فرزندان بیکار جانبازان و ایثارگران بالای ۷۰ درصد را ۲۴ هزار نفر ذکر کرد و گفت: در سال جاری با مجوز کسب شده می‌توان زمینه اشتغال تمامی این افراد را فراهم کرد.

قاضی زاده با اظهار اینکه پنج هزار ۹۶۰ نفر از فرزندان ایثارگران در استان مازندران نیز متقاضی کار هستند گفت: از این تعداد ۸۶۹ نفر فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

معاون رئیس جمهور در زمینه خرید و یا ساخت مسکن جانبازان ایثارگران نیز گفت: از نظر تسهیلاتی مشکلی نداریم و مسئله اصلی فقط کمبود زمین است.

وی خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تأمین و ساخت مسکن جانبازان ایثارگران شد و گفت طبق قانون ستگاه‌ها دارای تکالیفی هستند که باید آن را اجرا کنند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از برپایی ۱۴ کنگره ملی شهدا سال جاری در کشور خبر داد و مستندسازی برنامه‌ها را امری ضروری دانست.

یوسف نوری استاندار مازندران نیز از دستگاه اجرایی خواست تا نظام مسائل و مطالبات انواده‌های شهدا و ایثارگران را حل و فصل کنند.

وی همچنین تأمین مسکن و صدور مجوزهای خدماتی برای آن را ضروری دانست و با اشاره به اهمیت کنگره شهدای استان گفت: در این بخش نیز باید همکاری لازم صورت.

کد خبر 6095019

دیگر خبرها

  • خزر مواج می‌شود
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • ۳۱ هزار مجوز استخدام فرزندان ایثارگر کسب شده است
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است